Shownu :"Lepas makan, kita balik terus."Yn:"Cepatnya? Bukan kita ada lagi esok ke?"
Shownu :"Nanti awak ajaklah Jihyo cuti kat sini." mati selera makan Shownu. Melihat kegembiraan Yn ketika berbalas mesej dengan Jihyo membuatkan hatinya kebas.
Yn:"Err.... Shownu... Saya dan Jihyo..."
Shownu :"Its okay, you don't have to explain it Yn... Just finish your foods."
***************************
Shownu menutup trunk keretanya dengan sekuat tenaganya. Rasa marah mula menguasai dirinya. Sejak dia mendengar jawapan Yn memetik nama Jihyo semasa makan malam mereka tadi Shownu menjadi sangat marah.
Yn:"Sayangnya nak tinggalkan tempat ni."
Shownu :"Esok awak tak payah masuk pejabat."
Yn:"Kenapa? I dah sihat. Esok I boleh start kerja."
Shownu :"Awak tak payah datang! Telinga awak tu dah pekak ke? I said you don't have to come to the office."
Terloncat tubuh Yn mendengar suara tinggi Shownu yg melarangnya utk dtg ke pejabat esok. Baru saja kelmarin dia merasa sungguh di hargai dan di sayangi oleh Shownu. Dan pada malam ini, Shownu kembali pada sifatnya yg suka menengking.
Shownu:"Are we clear Yn?"
Suara dingin Shownu sekali lagi memecah kesunyian mereka. Meremang bulu Yn tatkala mendengar suara tegas Shownu.
Yn memberanikan diri untuk menoleh wajah Shownu yg ketat itu. Tumpuan Shownu tidak berkutik dan terus saja tertumpu kepada pemanduannya.
'Ada masalah kat pejabat ke, Shownu mcm tergesa gesa nak pulang malam ni jugak?'
Shownu :"Yn?"
Yn:"Ya Tuan!" Yn menampar mulutnya. Terkejut sebenarnya apabila di sergah sebegitu oleh Shownu. Baru teringat yg Shownu tidak suka di panggil 'Tuan'.
'Mati aku...'
Shownu :"I'll take that into account Yn."
Yn:"Maafkan saya."
Shownu :"And regarding my $10K..."
Yn:"Ya?"
Shownu :"Awak nak bayar macam mana?"
Yn sekali lagi terkejut dengan soalan Shownu. Baru semalam Yn rasa hubungan mereka semakin rapat dan malam ini tidak sampai 24 jam hubungan mereka kembali keruh. Dan sangkaan Yn terhadap Shownu tepat. Shownu berbaik di depan nya hanya kerana ingin mengambil kesempatan terhadap dirinya! Lihat saja sekarang setelah dia menyerahkan permata beharga daranya kepada Shownu, Shownu senang senang saja menolaknya ke tepi. Yn rasa di khianati.
Yn:"I akan kerja dengan you sampai hutang I habis. I dah calculate semua. Dengan gaji yg I terima setiap bulan, i dapat bayar you dalam 2K sebulan. So... I mungkin akan settle kan semua dalam masa 10 bulan. Kalau lepastu you nak pecat I... I akan terima."
Tenang saja Yn menuturkan semua itu. Memang itu harusnya di bincangkannya dengan Shownu apabila dia di terima masuk bekerja di sana. Dia tidak seharusnya terpesong dari tujuan asal kenapa dia mahu bekerja dengan Shownu di SHW Corp. Itu tidak lain tidak bukan hanyalah utk melangsaikan hutangnya kepada Shownu.
Shownu mengenggam stereng keretanya dengan kuat. Yn sudah merancang mahu meninggalkannya selepas 10 bulan bekerja dengannya. Sudah sebulan lebih Yn bekerja dengannya ini bermakna Yn akan ada bersamanya utk masa lebih kurang 9 bulan sahaja lagi.
Shownu:"Malam ni awak bermalam kat rumah saya."
Yn:"Kenapa? Nanti pak long saya cari..."
Shownu mendail telefon bimbitnya yg berada di dashboard. Seketika kemudian talian di sambungkan. Shownu menjawab panggilan tersebut melalyui geadset yg berada di telinganya.
YOU ARE READING
The Secret Love (Shownu 18+)
FanfictionShownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banyak cawangan dan pelbagai jenis perniagaan. Gaya hidup yg terlalu sibuk membuatkan dia terlupa tentang...