Prolog

477 28 7
                                    

First of all saya nk mintak maaf kalau cerita ni tidak mengikut minat awak semua. Cerita ini jugak adalah cerita pertama saya jadi saya mintak maaf kalau ada kesalahan dan juga typo di sini. Selamat membaca awak-awak semua☺️

--------------------------------------

"Kau memang suka eh langgar-langgar orang. Kalau dah tahu mata dah tak boleh pakai, kau pakai lah cermin mata itu pun nak kena ajar ke." Haziq menjeling tidak puas hati dengan Sara.

"Hello muka biawak hidup ada hati nak kutuk orang. Hello pakcik sedar diri sikit ke kau nak aku ambik cermin meh aku bawak untuk ko nak." Sara memjeling jejaka didepannya itu.

"Eh minah kerek, kau ingat kau lawa sangat ke muka pun macam taik lembu sedap-sedap kau je eh kata aku muka aku macam biawak hidup, kalau tak pun kenapa ramai nak dekat aku tu lah kau otak sempit kan, dah cau lu malas aku layan kau buang air liur je." Haziq pun tidak mahu kalah berlawan mulut dengan Sara.
--------------------------------------

"Betul ke awak sanggup korbankan segalanya demi saya, walaupun dengan nyawa awak sendiri ditaruhkan?" Sara memandang muka jejaka itu yang jelas masih kacak sejak zamn sekolah lagi dengan penuh kasih.

Haziq melihat wanita yang selalu dia sayangi Dan cintai sejak zamn sekolah dengan senyuman indah yang hanya
dapat dilihatkan pada Sara seorang

"Aku bersumpah atas nama tuhan selagi aku masih hidup. Aku akan sentiasa berada disamping kau,sampai aku mati mark my word mi amor." Hazeq melihat Sara sebelum dia beredar dari situ meninggalkan dia sendirian disitu.
--------------------------------------

"Saya tak sangka abang sanggup buat saya macam ni apa salah saya, kenapa abang tipu saya lagi, apa Salah saya bang!"

Sarah melihat muka suaminya dengan penuh amarah. Haziq yang baru sedar dari Lena terkejut melihat adegan dihadapannya. Penampilan Haziq yang tidak terurus dan disebelahnya ada seorang perempuan yang bahkan bukan isterinya sendiri tetapi orang luar membuatkan dia bertambah terkejut dan marah.

"Sayang, sayang dengar abang cakap dulu sayang. Abang kena fitnah sayang, abang boleh jelaskan sayang ,Abang langsung tak kenal siapa perempuan ni, ceri please trust me this time. I promise I never lie to you about this."

Sarah yang menumbuk dada bidang Haziq dengan kuat dan akhirnya dia yang sudah tidak dapat lagi menahan amarahnya dia menampar Haziq.

Pang!!!

"Enough! Saya dah tak larat nak dengar lagi! Ceraikan saya sekarang jugak bersaksikan uncle dengan auntie. Kau mungkin boleh tipu aku Haziq tapi kau tak boleh tipu tuhan Haziq Khaled, tuhan nampak semua apa yang kau dah buat. Kau pernah tipu aku dua kali Haziq, dua Kali! tapi aku masih maafkan kau sebab apa sebab sayang sebab cinta tapi aku ni bendul! aku naif! aku bodoh percayakan kau akan berubah tapi apa semua ni, harini kau membuktikan yang pengorbanan aku selamani sia-sia aku menyesal kenal kau Muhammad Haziq Khaled. Aku menyesal kahwin dengan kau, ceraikan aku atau aku bunuh diri, sekarang jugak!!!"

Semua yang berada disitu tergamam akan tindakan sara. Haziq juga terkejut akan tindakan isterinya. Sara melihat pisau buah yang berada dekat meja kopi. Dia lalu mengambil pisau buah yang berdekatan dengan meja kopi itu dengan tangkas halakannya ke pergelangan tangannya dan menghiris pergelangan tangannya sampai darah meleleh keluar dari bekas luka itu.

"Sara nak Umi abi. Sara nak nek Jah, Sara benci dekat sini! Sara benci!."

Sarah menjerit seakan-akan orang kurang siuman dan kerana dia kehilangan banyak darah. Tekanan dan sakit di pergelangan tangannya itu yang membuat sara rebah di lantai dan tidak sedarkan diri. Haziq yang ketika itu sempat menyambut isterinya yang hampir rebah ke lantai itu.

"Sayang! Sayang! wake up ceri! Sayang tolong jangan tinggalkan abang, anyone call 911 please!"

(Nak tahu apa jadi and kenapa jadi macamtu sila lah anda menunggu chapter ya HAHAHA maaf lah kalau pendek k see you guys later on the first chapter)

MUSUHKU SUAMIKU [OG]Where stories live. Discover now