~A|A~ Bab 08🖤

102 2 4
                                    

"Encik Adam, we already try to find her but she's not at the place that she always hang out". Jelas Karl, bodyguard yang sangat rapat dengan Adam Mikael. Dia hanya berdiri dan berfikir kemana sebenarnya Adele Mikaila hilangkan diri.

"It's okey Karl, i think it's enough for today. Lagipun dah lewat malam nanti kita sambung esok je. I think you should go home Karl, kau kena tengok anak bini kau lagi". Karl Garzel itu lah nama lelaki itu. Dia sudah mempunyai isteri dan juga 2 anak yang sama cantik dan sama Macho macam dia dan isterinya.

"But Encik Adam, i think she's not in Malaysia. Sebab masa Izrul cari dia dekat Airport kitaorang ada check airports out list. Nama Adele Mikaila ada dalam out from Malaysia list". Semasa dengar penjelasan Karl muka Adam telahpun berubah dalam sekelip mata. Dia memang dah terpikir bahasa gadis pujaannya itu akan berlari ketempat mereka belajar dahulu. Iye, mereka belajar di tempat yang sama dan Adam telah memerhatikan gadis pujaannya dari masa itu lagi.

"Ohh really, i don't even think she's so smart. Karl ask them to make sure my private jet are ready for tomorrow. I will go to find her by myself because i know where she been". Adam memang tahu di mana rumah Adele dia Amsterdam kerana dia selalu mengikuti gadis itu semasa pulang dari University dahulu.

"Sure Sir i will make it ready". Karl segera membuat panggilan telefon ke tempat perlepasan private jet Adam supaya mereka membuat persiapan untuk pagi esok.

Keesokkan harinya:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keesokkan harinya:

"Good morning Encik Adam, are you ready for your flight?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Good morning Encik Adam, are you ready for your flight?". Sudah tentu Adam bersedia. Dia tak sabar nak mencari Adele Mikaila yang saja melarikan diri darinya. Nak kata Adam ni desperate tidak juga. Adam dah menunggu gadis pujaannya itu 4 tahun. Dia tetap akan cuba untuk mendapatkan Adele Mikaila bukan kerana papa Adele berhutang dengannya, tetapi atas cintanya pada Adele yang sudah lama.

"Come on Karl Garzel you know me since before and kau tahu aku sanggup buat apa saja untuk Adele Mikaila". Benar sekali Adam sanggup gadaikan nyawa untuk gadis pujaannya itu.

"Siap untuk berlepas Tuan, pastikan Tuan telah memakai tali pinggang ya. Keselamatan itu penting walaupun berlepas dengan jet peribadi". Usik Pemandu Jet tersebut. Tahu-tahu je dia yang Adam ni beria-ria nak jumpa Adele.

Dalam hati Adam Mikael hanya mengiyakan perkara yang dikatakan pemandu jet itu. Dia tidak boleh menantikan saat dia akan bertemu semula Adele Mikaila.

Selepas tiba di Amsterdam:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas tiba di Amsterdam:

Apabila Adam turun dari Jet peribadinya, dia terus masuk ke kereta Porsche biru tua yang berada di hadapan perhentian jet itu.

"I need you to drive straight to Adele Mikaila place. Did you heard me! I don't want to listen any of excuses". Walaupun dia rasa teruja apabila tiba di sana dia tetap mara dengan perbuatan Adele Mikaila. Kalau nak balik Amsterdam pun bagitahu dia sendiri akan bagi kebenaran malahan dia akan mengarah pengawal peribadinya menghantar Adele dengan jet peribadinya.

"Sure Encik Adam, we be there in 30 minutes". Dah tak pasal-pasal tergagap dah driver lepas dengar terjahan Adam tadi. Hati Adam berdebar dan pada masa yang sama mara membara api dalam hati dia.

"You will got your punishment Adele Mikaila! You will pay for it Honey!". Adam dah mula mengeluarkan senyuman sinis dan ia bermaksud dia akan mengajar Adele dengan caranya selepas ini.

Adele Mikaila you can't run from Adam Mikael anymore because you are his and he was yours.

To Be Continue...

ADAM MIKAEL (OG)Where stories live. Discover now