MAJC Part 10

359 26 6
                                    

JK dan Hyena sama² ke arah bilik hotel. Penat sungguh rasanya untuk majlis tersebut. Namun , beri kepuasan yang berganda kerana ramai usahawan terkenal ingin bersatu tenaga untuk projek mereka kali ini.

"Hah dah , esok pagi jangan lupa. Kita melawat ke tapak projek awal pagi. Jangan tak bangun pulak" JK mengingatkan sambil dibewekkan bibir bawarnya. "Eei, tk payah buat mukalah. Orang tahulah." Hyena tetap membantah. Takdanya nak kalah -_-# . "Okay, tengok esok sape cepat sapa lambat" "hah okey, nak battle lah niee, orang on ! Jeee." "Ehh kau , kalau bebel, no satu" JK menggeleng. "Tak payah komen sangatlah! Dah , pergilah balik bilik sana" Hyena membuka pintu biliknya lalu dikuak kecil. JK masih dalam keadaan tadi. "Ehh? Baliklah bilik sana. Cik Bos nak apa lagi" Hyena memusingkan badannya. "Cik Hyena , saya nie kena jaga keselamatan awak. Saya kena pastikan awak betul2 masuk bilik. Kot² merayap." JK sekali lagi menghujah. Namun, Hyena unpama terkesima. 'Awak..?' "Hello Cik Hyena!" "Oh hah!" Hyena sedar dari lamunannya. "Ehh melamun pulak , dah masuk bilik." JK mencekak pinggang. "Yee tahu. Thank you. Gudnight ." Hyena berlalu masuk. Kedengaran pintu terkunci.

"Aigoo.. Hyena.. Hyena ... Hati aku tak kuat weyh !" -JK-

//keesokkan pagi//

Selepas bersiap, Hyena cepat² memakai kasut. Dikuak pintu. Tiada figura seperti semalam. Thats mean .. "Yesss!! Aku menang !! Chuaseoyoo!" Hyena mengunci pintu sambil ketawa riangnya. "Jom kita ke bilik Loser!" Hyena berdiri di depan pintu bilik JK.

-hampir 5 minit berlalu..-

"Yaish boyarhhh, lambatnya manusia nieee! Nie dia yang melebih! Dah aku pulak yg semangat bangun awal. Tak adil!" Tetiba telefonnya berdering.

'Cik Boss - JK Cerewet'

"Yaaa mondaee, siap nak call!" Hyena menjawab panggilan. "Nae yeo.." "Hoitttt kura²! Kau boleh cepat tk! Dah lima minit aku tunggu kau kat bawah niee ! Kau nak breakfast ke tak?? Lambat seminit aku denda!" "Nae!??? Dah kat bawah!?? Denda!?? Yarhhhh!!" Hyena pantas berlari. Dah pulak , ingat dalam bilik lagi figura tu -_- , kalah lagilah ~

"Aigoo!! Haaa!! Haa!! Haaargg!" Berombak² dada Hyena mengawal nafasnya. Habis berpeluh ! Terus duduk di depan JK. JK kelihatan ketawa kecil. "Yarhhh! Boyarh! Ingat senang ke nak ke cafe nie! Dahlah jauh!" Hyena mengelap peluhnya. "Yang penting battle nie kau kalah. Kau tak boleh fight akulahh. Ahahaha" JK tergelak. "Ehh! Ehh! Suka pulak. Btw, xde denda heh dalam battle nie! kita tak buat ap² perjanjian heh." Hyena pantas memberi alasan dari didenda. "Hey, iam your Bos, and you my Panel Assistances. So, P.A kena ikut cakap bos. Faham? Denda tetap denda" "huarghhhhh T_T , not for this time again!" Hyena mengalah. Tenet tenet! Naiklah bendera putih dari si gadis ~T_T~

"Welcome to meeting room Mrs and Miss"

Hyena turut memberi tunduk hormat sewaktu memasuki bilik mesyuarat. "Woaaa, daebak. Cik Bos! Bilik nie, daebakk!" Hyena menujuk ibu jarinya. "Herm, dah heh. Kau jangan nak tunjuk sangat 'pandai' kau kat sini. Profesional please" JK membetulkan kolarnya . "Yaish , dia niee kan" Hyena berkerut. Dilihat sekelilingnya. Masih terdapat beberapa kerusi kosong. "Cik bos.. nak tye sikit bole?" Hyena perlahan bersuara. "Emm, apa dia?" JK leka dengan telefonnya. "Erg, actually meeting nie motif dy apa? btw, mcm ramai je hari nie yang hadir." Hyena menular matanya kesekeliling. "Kau nie Hyena, nma je P.A CEO , tapi satu apa x tahu. Untuk pengetahuan kau, meeting hari nie semua yang datang CEO² baru yg dilantik utk warisan syarikat msing². Macam aku nie hah. So, hari nie diarong nak give motivate untuk orang baru macam aku ni hahh. Lembaplah kau nieee" JK mengetuk halus ubun rambut Hyena. "Aish! Orang tanya je ponnn!"

'Tanya je pon , aku tak bole , tak bole kawal dupdap nieee' -JK-

Setelah 10 minit menanti, akhirnya mesyuarat pun bermula. Pelbagai syarikat dari merata negara hadir majlis tersebut. Pada mulanya, semua anak usahawan baru memperkenalkan diri dan syarikat masing². Sehinggalah ...

"Good morning everyone. Iam the new C.E.O for Zhen Shu Holding Company from Chinese. Thank you a lot to chief's progammer because ask our company to come here. Iam really appreaciate this honour. My name Han Xie Na , new CEO for my father company. Nice to meet you alls here"

'What ? Han Xie Na?' JK mencari arah suara tadi. Pen yang dipegangnya digenggam rapi berbanding tadi. Nampaknya betul jangkaanya. "Xiena_shii ... "

•to be continue•

*thank you for read ●▽●
*please vote ,

Mr. Arrogant Jatuh Cinta  !Where stories live. Discover now