Kenangan pada malam rasmi majlis pertunangan mereka berdua nemberi kesan yang wow ! Dua-II macam mabuk cinta. Sorang teringat nie , sorang teringat tuh . Emm parah xD
Hyena memberhentikan keretanya tepat pada lampu isyarat bewarna merah. Entah tetiba, kenangan malam tadi sentiasa terpancul dalam mainan fikirannya. Mulalah bibirnya tersenyum. Cincin di jarinya dihelus lembut. "Yaish jinjja! Kenapa teringat je nieee, omaiiii! Dia buat aku gila bayang cemnie !! Andwae!"
"Ada orang ingin jumpa anda. Sila ikut saya" pintu besi penjara dibuka. Minhyuk melangkah perlahan. Dia tahu siapa yang melawatnya. "Silakan" "terima kasih" Minhyuk memasuki bilik lawatan.
"Hyung!!" Hyena melambai disebalik kaca jernih dihadapannya. "Hey! Adik hyung datang! Rindu kat hyung ke nieee?" Minhyuk tergelak. "Yelhaa hyung! Rindu sesangat! Budak kecik cerewet kat rumah pun rindu kat hyung tau!" Hyena gelak sakan. "So macam mna, okey?" "So far daily life okey.. Hyena minta maaf sbb tak selalu lawat hyung mcm dulu. But, I has one story!" "Wuuu~~ mcm gempak je story. Ape ape!??" "Niee" Hyena menunjukkan cincin di jarinya. "Whats? Hyena dahhh.. " "yes!! Hyena dah tunang" Hyena megangguk pantas. "Wow! Daebak!! Jinjja!! Sapaa?" "Em nma dia JK.. Jungkook. Tapi apepun , Hyena nak kahwin time Hyung dah keluar dari tempat nie. Hyena tak nk happy sorang-II. okay hyung?" "Yaish jinjjaa, budak nie tk berubah kan. Kat mna dia kat situlah hyung" "yes, harus ! We are one family. Cukuplah hyung terseksa duduk dalam tempat yang hyung tk sepatutnya buat live. Hyung dipersalhkan..." "dahlah Hyena, jgn ingat lagi kisah tu. Lagipun hyung dah tk lama kat sini. Kann . Dah . Nie nak gie kerjakan. Nnti lambat kang"
'Hyung happy tengok Hyena happy macam nih .. siapalah tunang dia tuh . Bekenan sungguh dengan Hyena yg kuat membebel , mengamuk macam singa. Pfftttt xD . Tapi Hyena boleh jadi seorang yg sangat penyayang.. tu lah Hyena yg hyung kenal..'
"Waaaaa , macam tak sangka kan kau boleh ngan dengan cik bos kita tuh! Kuikuikui xD!" Yeulshi tergelak. "Amboi kau , gelak habis nampak. Takdir namanya nih . Aku pun macam tak sangka. Finally, he will be my future husband. OMG xD ♥♡ . Ahahahahak!" "Amboiii, pandai dah dia nak berhelah semua. Dulu korang bukan main gaduh jer, but finally, youls together. Amazing" "Doakan yg terbaik untuk aku ye Yeulshi.. aku tak tahu apa yg bakal jadi lepas nih .. tapi tulah.." Hyena kelihatan terfikir sesuatu. Ada yang tak kena difikirkan. "Haip! Kau janganlah fikir negatif.. kau takde perasaan kat JK ke ni.. em?" Yeulshi merenung benak mata rakannya. "Perasaan tu ada.. cuma risau.. aku tak tahu lagi pasal sape yg khianat berita palsu tu.. and.." "hah dah dah! Kau jangan nak mengarut lagi. One day, semua bakal tebongkar. Kau patut happy sekarang nih tau Hyena.. aku tengok cik bos tu sayang betol kat kau .. youls will be happy.. trust me okay dear" Yeulshi megenggam tangan rakannya sebagai pemangkin semangat.
'Sorry JK.. ada lagi yang kau perlu tahu dari aku.. pasal perjanjian aku dengan Tuan Kim .. apa aku nak buat'
"Hyuri_ahhh!"
"Ouhk! Omo! JK Oppa!" Hyuri menoleh ke arah panggilan sewaktu berlalu keluar dari pagar sekolah. Kelihatan JK melambai ke arahnya. Hyuri berlari ke arah figura tersebut.
"hyung! Buat apa kat sini??" Hyuri memberi Hi-5 sewaktu JK megangkat tapak tanganyya. Well, dah biasa katanya -_-|| . "Em saje! Nak ambik Hyuri balik sekolah nih hah. Nak buat apa lagi" "jinjja? Mana Hyena unnie? Tak ikot sekali?" Hyuri menjenguk ke belakang. "Em takkkk, so, jom! Kita pegi makan! Kita makan makanan favourite Hyuri! Kkajaa!" "Yeahhhh! Hyung paling baikkk ahhhh!"(◕‿◕✿).
"Waaaaaa, jinjja daebak hyung!!" Hyuri mengelap mulutnya. Nampak kenyangnya xD . "Sedapkan? Hah, kan hyung dah cakap tadi!" JK mengelus rambut anak gadis itu. "Kalau unnie ada nihh, mesti jelesssss~~ huiiii xD " Hyuri tergelak. "Ahahahaha, of course! Okey, so lepas nih nak jalan mana? Hyuri request je!" JK tersenyum. Hyuri kelihatan terfikir..
"Hah , Hyuri ada request" "yes, what is dear?" "Em.. tengok Minhyuk hyung jom!" Hyuri tersenyum.
"Nae? Minhyuk hyung?" JK terpinga. Siapa pulak gerangan yang diucap gadis kecil nih.
•to be continue•
OMG! OMG! Hyena kena explain lah lepas nih ! Haishhh! (º_º)
YOU ARE READING
Mr. Arrogant Jatuh Cinta !
FanfictionKim JungKook , anak usahawan jati Korea yang dikenali, digilai, dikejari ramai kini sudah kembali menjejakki kaki ke Korea kembali selepas 23 tahun menetap di negara 'Raja Shopping' iaitu Paris. Didikkan yang diberikan oleh datuk dan neneknya di Par...