Cerita 1

10.7K 586 112
                                    

Cerita ni berlaku pada diri aku sendiri.

****
Cerita seram ni berlaku masa aku study di matrikulasi johor. Masa tu tengah study week. Adatlah student masa study week lah ramai yg stay up sampai ke subuh untuk study.

Tak silap masa tu dah jam 3 pagi. Mata pon dah minta didodoikan. Aku terus tutup buku dan pergi ke toilet. Memang rutin harian sebelum tidur mesti aku akan ke toilet dulu. Walau tidur lambat camana pon mesti kena pergi toilet. Tak ada pulak terfikir hantu ke apa. Tapi sejak hari tu aku tak akan pergi ke toilet lepas jam 12.

Bilik aku terletak di aras atas sekali. Aras 4. Bilik pulak betul-betul sebelah tangga. Toilet terletak di tengah2 blok. Masa on the way ke toilet tu aku terperasan ada seorang perempuan duduk bersila di tangga hujung blok. Masa tu tak berfikir apa pon. Mungkin ada budak tengah study ke kan. Yelah dekay situ sejuk sedap dengan angin sepoi-sepoi bahasa kalau study.

Masa tengah cuci muka tiba-tiba terfikir ada jugak perempuan yang berani duduk situ sorang-sorang. Dahlah jam 3 pagi pulak tu. Masa tu dah rasa lain macam. Sebelum ni setiap kali pergi toilet malam-malam tak pernah rasa macam tu.

Nak keluar dari toilet tu pon fikir dua tiga kali. Baru jer berapa langkah keluar dari toilet entah kenapa mata ni degil sangat nak tengok dekat perempuan tu.

YaAllah. Dia macam tahu-tahu jer yang aku tengah tengok dia. Dengan rambut yang panjang dia boleh pusing kepala tengok aku.

Masa tu memang lari tak cukup tanah lah. Padahal bilik dekat lah jugak dari toilet tapi rasa macam jauh jer.

Sampai-sampai jer bilik. Terus baring dekat katil sambil selubung dengan selimut. Boleh pulak dia main ketuk-ketuk pintu bilik.

Nak baca ayat qursi dah tunggang terbalik. Tapi kuatkan jugak baca akhirnya tertidur. Bangun je pagi esoknye ada lebam besar dekat dua-dua belah kaki.

Sejak dari tu memang tak berani lah nak pergi toilet malam-malam. Trauma.

*Jangan lupa komen and vote yer.

SERAM TAK??Where stories live. Discover now