Bab 6

31 3 0
                                    

Sakura termenung sendirian.Hatinya sebak memikirkan pertemuan kali terakhir dengan si 'dia' tadi.Hatinya pedih!Bagai ditusuk seribu rasanya.Mengapa dia terlalu mentah untuk menjadi bodoh apabila si 'dia' menyuarakan isi hati 'dia' 6 bulan yang lepas?Padahal itu hanyalah dusta semata-mata.Air jernih menyapa pipinya sekali lagi.Pantas dia menyeka.

Sakura menggelengkan kepalanya,cuba untuk melupakan kenangan pahit itu.Namun,gagal.Dia bangun lalu berjalan di taman mininya.Dia membuka sandal hijau lumutnya lalu berjalan di tengah-tengah tamannya.Batu-batu yang berada di tanah membuatkan kakinya terasa pedih.Tapi tak sepedih hatinya yang terluka.Air matanya jatuh lagi.Kali ini,dia hanya membiarkan air jernih itu menuruni pipinya.

Setelah Sakura berada di tengah-tengah taman itu,kedengaran suara perempuan memanggil salam.Dia terasa seperti pernah mendengar suara perempuan yang keanak-anakkan itu.Dahinya dipicit.Kelakuan itu selalu dilakukannya apabila dalam keadaan stres atau sedang memikirkan sesuatu.Mentol bernyala di atas kepalanya.Ting!Segera Sakura mengelap air mata yang jatuh dipipinya.Mukanya yang muram bertukar ceria.Bagaikan pelangi yang menghiasi langit setelah berlakunya hujan lebat.

Sakura menjenguk dari tingkap kaca taman mininya.Terasa hatinya bagaikan melompat-lompat keriangan apabila peminat kesayangannya,Izati menunaikan janji untuk menulis buku bersama-sama.Sakura segera memakai sandal hijau lumutnya lantas ke pintu hadapan.Dia melemparkan senyuman manis kepada Izati.Terasa rindunya terubat walhal baru beberapa jam mereka berkenalan.Terasa seperti ada satu ikatan yang menarik mereka supaya rapat.

Di sebelah gadis muda belasan tahun itu pula,ada seorang pemuda lelaki yang berumur 30-an bersamanya.Tanpa rasa curiga,Sakura melambaikan tangannya kepada kedua-dua tetamunya seraya membuka pagar menggunakan alat kawalan jauh.

"Assalamualaikum,kak.Sorry lah kalau Izati kacau kakak.Izati rindu sangat dengan kakak!" sapa Izati a.k.a Anis.Izat dan Datin Izah Anisa memanggilnya Anis manakala Sakura memanggilnya Izati.Maka dengan itu,majoriti memanggil Anis.Kesimpulannya,hanya Sakura yang memanggilnya Izati dan yang lain Anis.

"Walaikumussalam,tak mengapa.Lagipun kakak rindu akan Izati juga.Hihi" tawa Sakura.Dia perasan,mata pemuda bersama Anis sering memandang ke arahnya seperti ingin mebahamnya.Gulp!

Izat memandang hairan ke arah Sakura.Dia terasa,wajahnya sama seperti gadis yang di dalam mimpinya tadi.Tetapi,agak berbeza.Anak mata gadis di dalam mimpinya berwarna merah jambu manakala di hadapannya ini berwarna coklat keperangan.

"Abang!Abang buat apa tu?Masuklah!Nak berjemur ke?" jerit Anis dari muka pintu.Izat tersentak.

"Ye!Abang datang!Abang datang!" Izat menyahut.Dia tersenyum sinis.Dalam kepalanya,pelbagai rancangan yang akan dia lakukan.Tunggulah,si gadis mimpi...

A/N : Hai!!!!Mesti reader dh rndu dgn Izat dgn Sakura kn??Kn..kn..kn..?Hihi..Izat n Sakura pun rndu korg jgk..Cite ni akn disambung..mggu dpn kot?Anyway,read,vote and comments!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 30, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CINTA SOROK_SOROKWhere stories live. Discover now