Bab 36

6.7K 250 1
                                    

Ayrien's POV

Aku terbangun dari lena.aku bangun lalu bersandar dan memicit2 kepalaku yang pening.

"Sayang..."

Satu suara menegurku lantas aku berpaling ke arahnya.Hakim...
mataku mulai berkaca.segala apa yang aku tidak ingin ingat kembali bermain difikiranku.laju aku berpaling ke arah lain.cuba menahan air mata yang ingin mengalir kembali.

"Sayang...janganlah macam ni...",Hakim cuba memujuk lalu cuba menyeka air mataku.pantas saja aku menepis tangannya lalu mengerling tajam ke arahnya..Hakim menghela nafas.

"Sayang...abang tahu sayang marahkan abang...abang tahu abang salah...abang mintak maaf,okey?"

Aku tetap diam.rasa sakit hati mula menguasai.semudah tu je dia minta maaf??..setelah apa yang telah berlaku???..setelah aku kehilangan sepasang anak kembarku..

"Sayang..tak baik buat macam ni...sayang pun tahu,kan?..kalau isteri derhaka atau berpaling ke arah lain saat suaminya berbicara hukumnya nusyuz.dan hukum nusyuz itu.....",Hakim mula 'berceramah'.

Gosh!!!..sakit hati woo!!.aku berpaling ke arahnya.okey,let's start it.

"Ehem2!..berdosa??..macamtu??..ye,memang hukum nusyuz tu berdosa..tapi jika seorang suami menyeksa perasaan isterinya dengan menuduh isterinya mengandung anak jantan lain dan tidak menjawab langsung walaupun hanya satu panggilan isterinya..hukumnya pun BERDOSA!!!..sebab apa???.sebab dia mendera isterinya dari segi emosi dan mental!!!"

Lancar aku menyatakan pendapatku.Hakim terkacip seketika sebelum kembali bersuara dalam keadaan cuba berlembut..

"Sayang tolong faham perasaan abang boleh tak??"

Aku tergelak kecil.

"Saya tersalah dengar ke?..tolong faham perasaan abang??..soalan saya,sekarang ni...siapa tak faham siapa?!..",tanyaku geram..Hakim seperti ingin memberi kata balas namun aku deras2 memintas.

"Pernah awak fikir apa perasaan saya bila awak tuduh saya tanpa usul periksa??..awak kata saya mengandung anak orang lain...awak kata saya curang...pernah awak terfikir apa perasaan saya bila saya call awak berkali2 untuk jelaskan keadaan sebenar tapi awak tak angkat pun??.... saya call awak masa Alyssa nak culik saya,awak reject terus panggilan saya!..sedangkan masa tu mungkin kita berpeluang untuk selamatkan anak2 kita..oh,lupa..baby2 tu bukan anak awak,kan??.yelah,saya lupa!!...
sekarang baby2 tu dah meninggal...berbahagialah!!!..awak tak perlu kusutkan fikiran awak dengan memikirkan pasal baby2 tu anak awak ke bukan!!.."

Air mata laju mengalir.biar...
biar dia sedar apa yang telah berlaku!!..Hakim terkacip...senyap tanpa bicara..

Pintu dikuak secara tiba2...
kelibat Qyla,Asma' dan Warda kelihatan...

"Ayrien,what's wrong beb??..terjerit2 sampai luar dengar...",tanya Warda cemas.aku berpaling ke arah lain lalu menyeka air mata.Hakim pula langsung berlalu pergi meninggalkan bilik wad yang aku duduki...Qyla,
Asma' dan Warda mendekati...

"Ayrien,sabar..jangan la macam ni...kau tu masih dalam proses nak sembuh...suami kau pun...dia kan accident...",Asma' menasihatiku.aku terdiam.menahan rasa sakit hati yang masih berbaki.

"Ayrien..kau perasan sesuatu tak???",tanya Qyla cuba menukar topik.aku mengerutkan dahi dan memandang sekeliling.apa yang aku tak perasannya???..wait2...aku berpaling ke arah Warda lalu memandangnya dari atas sampai bawah.

"Oh My God!!..Warda!!..kau dah jadi ibu!!!",jeritku apabila mendapati perut Warda tidak besar seperti biasa.kami semua tergelak lalu bersorak keriangan meraikan seorang ahli 'Diva Stylo' yang telah menjadi the first person yang menjadi seorang ibu...

Cinta Si Gadis Bakeri✔Where stories live. Discover now