Chapter 9

2.4K 175 1
                                    

"Hae Min-sshi?" Seung Cheol melambai tangannya dihadapan kau yang tengah termenung. "Oh nae?" Kau tersedar dari lamunan. "Fokus" Seung Cheol memberi isyarat kepada kau kerana takut kau akan didenda oleh Mr.Donghyuk. "Arraso" Kau mengangguk. "Thinking about me?" Mingyu dari belakang berbisik ke telinga kau. Kau hanya tersenyum dan fokus dengan pelajaran.

(waktu rehat)
"Korang perasan tak yang budak baru Kim Hanbin tu takda lagi sejak kebelakangan ni?" Dino memulakan kata kata. "A'ah aku perasan" Jeonghan menjawab. "Mungkin dia dah serik kot nak sekolah sini" Vernon berkata. "Tak mungkin. Dia baru je pindah kot?" Jun menjawab. "Takpa. Yang penting kita harus hati hati dengan dia" Mingyu menjawab lalu menyuap makanan ke mulut kau. "Gomawo" Kau tersipu malu. "Guys , sebenarnya dia ada hantar mesej kat saya" Kau tidak mahu menyembunyikan perkara itu lagi. "Jjinja? Dia cakap apa?" Wonwoo kelihatan terkejut. Kau menghulurkan telefon kau dan disambut oleh Wonwoo. "Awak pasti ke yang dia send mesej ni kat awak?" Mingyu bertanya. "A'ah. Habis tu siapa lagi kalau bukan dia?" Kau menjawab. "Dia nak apa dari awak sebenarnya?" Joshua kelihatan tidak berpuas hati. "Balas dendam? Or else nak dapatkan saya balik?" Kau bertanya dengan penuh persoalan. "It's okay. Kita harus hati hati dengan dia buat masa sekarang." kata Seung Cheol. "Aku takkan biarkan dia rampas girlfriend aku!" Dokyeom berkata dengan nada yang kuat. "Ehem. She's mine" Mingyu berkata sambil memandang kau. "Aish jjinja" Hoshi mendengus. Kau hanya ketawa.

"Hae Min-sshi?" Bora menghampiri kau di locker. "Hm?" kau menjawab pendek. "Aku nak minta maaf sebab hari tu" Bora berkata. "Oh okay" Kau terlalu malas nak melayan si Bora ni. "Baby?" Mingyu mendekati kau dan Bora lalu memaut tangannya dipinggang. "Oh yeah?" Kau memandang muka Mingyu. "Jom kita masuk kelas" Mingyu menutup locker kau dan korang terus meninggalkan Bora disitu. "Argh aku benci kau Hae Min! Kau tunggu lah nanti!" Bora terus menghentak kaki dan pergi dari situ.

"Kenapa awak buat macam tu?" Kau berkata sambil blushing. "Buat apa?" Mingyu memandang kau dengan senyuman. "Call me baby , hug me and ki...?" Kau malu untuk menyambung kata kata kau. "kiss? Nah it's because i love you so much" Mingyu berkata dengan nada yang agak serious. Kau blushing. "Hm kelas dah nak start. Jom kita pergi" Kau blushing dan terus pergi meninggalkan Mingyu di belakang. "Yah! Tunggu lah" Mingyu mengejar. "Blushing ke? Haha so cute baby" Mingyu mencuit pipi kau. Pipi kau kini sudah merah semerah merahnya akibat si Mingyu ni.

High School Love [SEVENTEEN Malay Fanfiction]Where stories live. Discover now