aku atau dia?(jin,jungkook ft jhope)

985 48 0
                                    

Jungkook pov*

"Sekolah bukan tempat untuk bercinta. Lepas tangan tu"arah jhope kepada kau dan jungkook. Kau tersengih. "Biarlah, jelez ea sir jhope?"jungkook hanya gelak..Memang dulu jhope pernah kapel dengan y/n but itu dulu.. sekarang y/n milik aku.. Kami akan kahwin tak lama lagi..umur kitorang baru 16 tahun. Muda kan?! Nak buat macam mana omma appa kitorang nak cepatkan.. "Mana ada saya jelez..saya cuma tegur. Tak baik berpegang tangan seperti ini.." Muka jhope mula kemerahan. Setiap kali aku terserempak dengan jhope,aku dapat rasa yang dia cuba memikat y/n kembali. Tapi semua itu takkan berlaku..

End pov*

"Yelahtu..macam saya caya"kau lari bersama jungkook. 'Memang aku jelez bila dia bersama jungkook..kenapalah dulu aku putus dengan dia..haih'

Flashback*jhope pov*

Aku berjalan ke arah y/n yang tengah tersenyum memandang aku. Ini yang buat aku tak keruan nii..aku sayang sangat dekat kau but aku terpaksa lakukan ini.. Jhope langsung tidak senyum. Dalam hati nak sangat aku peluknya dengan erat tanpa melepaskan walau seminit..tapi aku tak boleh.. "annyeong oppa.. bogoshipeo"kau memeluk jhope. Jhope melepaskan pelukan itu. Hakikatnya dia ingin membiarkan pelukan tersebut. "Saya nak cakap sesuatu dengan awak.."ujarnya dengan nada serius.

Kau memandang mukanya. "Oppa nak cakap apa?"jhope menarik nafas untuk beberapa minit. Perkataan yang akan dikeluarkan akan menyakitkan hati semua orang.. 'apa yang oppa nak tanya? Kenapa guna saya awak pula?'detak hati kau. "Saya nak kita putus"terkejut kau. 'Putus?'

"Wae? Saya salah apa dengan awak sampai awak minta putus? Jebal..saya sayang awak. Awak dah tak sayang saya dah ke?"bertubi² kau tanya. Air mata kau mula mengalir. Jhope memandang tempat lain. Hati dia berkecai apabila melihat kau menangis. Dulu aku selalu berhentikan tangisan y/n..tapi sekarang aku pembuat dia menangis.. aku tak sanggup lihat dia macam ni.. Air mata milik jhope berada di tubir mata. Hanya tunggu masa sahaja ingin mengalir. Pertanyaan y/n dibiar sepi tanpa jawapan..

"Kalau ni awak inginkan..saya terima walau sakit"kau terlalu sayangkan dia..tapi sekarang cintanya untuk aku sudah hilang. "Saya nak awak jangan ingat saya lagi..lupakan kisah cinta kita buat selamanya..jangan cari saya lagi"ujar jhope lalu mengangkat kaki untuk beredar. Ketika itu,hanya air mata yang menjadi peneman jhope..hanya kerana satu ugutan,aku sanggup lepaskan y/n.. sebab aku tak nak apa² berlaku dekat dia.. Kau menangis ditempat tersebut. Sedikit pun kau tak bergerak.

'Kalau kita ada jodoh,suatu hari nanti kita pasti ketemu semula..'

End flashback*

'Tapi aku ada sebab kenapa aku break dengan dia..nak bersama dia semula? dia nak kah terima aku balik,dia kan ada jungkook..kalau aku bersama dia mesti orang yang ugut aku tu akan kacau hidup y/n..aku tak nak'bercelaru otaknya ketika itu.

Keesokkannya,kau bangun dari tidur. Dan bersiap ke sekolah. Kepala kau berpusing. 'Asal kepala aku ni?sakit gila..' kau berjalan keluar dari rumah. Setibanya kau di sekolah,kepala kau menjadi sangat sakit. Kau memegang kepala lalu jalan. Jhope ketika itu berjalan di laluan itu jugak. Ditangan jhope ada sebuah buku yang sedang di bacanya. Tetiba...

Kau terlanggar jhope. Habis buku jhope jatuh. "Kau ta..."jhope melihat kau yang masih pegang kepala. "Mianhae..saya tak sengaja" y/n kenapa? Dia pucat sangat.. "sokay..awak ok y/n?"kau cuba melihat muka empunya suara. Macam kenal suara tu. Kepala kau terlalu pusing sehingakan kau menampak dua bayang. Jungkook ketika itu lalu di kawasan yang sama,dia melihat kau dan jhope..

Kau ingin melangkah pergi dari situ.."y/n!"jerit jhope apabila melihat kau jatuh. Jhope mengangkat kau untuk ke bilik rawatan. Jungkook turut terkejut. Dia pergi ke arah jhope. "Bagi sini y/n..biar aku bawak dia ke bilik rawatan."ujar jungkook. 'Suka hati mak bapak dia ja minta y/n dari aku..aku guru dia pun dia buat tak kisah..'marah jhope dalam hati. Nak tak nak..dia terpaksa bagi y/n. Jungkook mengangkat kau dan terus pergi. Jhope turut ikut ke bilik rawatan.

Skip

"Kamu mahu tunggu y/n sedar ke mahu masuk kelas?"tanya cikgu yang merawat kau. "Saya tunggu dia.."balas jungkook. Dia melihat wajah pucat kau. Cikgu yang merawat kau terus pergi meninggalkan korang. "cikgu taknak masuk kelas? Kesian pelajar² tunggu cikgu"Jungkook memberi alasan. "Saya takda kelas pagi ni"sepatutnya aku yang berada disisi y/n bukan jungkook! Jungkook memegang tangan kau lalu dikucup perlahan². Jhope mengalih pandangannya ke arah lain. Tak sanggup dia melihat adegan yang menyakitkan hatinya. "jagi bangunlah..oppa tak nak tengok jagi macam ni"ujar jungkook.

Saya pun nak awak bangun..saya masih sayang awak.. saya tak nak tengok awak macam ni.. "erghh.."kau membuka perlahan mata kau. Orang yang pertama kau nampak ialah jungkook. "thanks jagi sebab jagi bangun. Saranghae"patutnya aku yang cakap perkataan tu.. "sir jhope buat apa dekat sini?"kau cuba bangkit dari baring. Namun dihalang oleh jungkook.

"saya nampak awak pengsan tadi..sebab tu saya tolong"kau mengangguk. "Jungkook,boleh oppa tinggalkan kami berdua sebentar? Jeball"kau mengelip² mata. 'Ini yang aku lemah nii..aigoo kyeopta doo..'jungkook mengangguk lalu meninggalkan kau.

"Awak,saya ada benda nak cakap sikit..minggu depan saya dan jungkook pindah sekolah. Kami akan bersekolah di busan."y/n nak pindah? Adwae!! "Awak pindah ke busan? Wae?"muka kau muram. "omma appa kami suruh menetap dekat sana..lagipun kami akan.."tak sanggup kau cakap perkataan itu. Aku masih sayang jhope but jhope tak pernah sayang aku macam dulu.. apapun yang berlaku,aku patut lupakan dia..dan buka hati untuk jungkook. Mungkin jungkook jodoh aku bukan jhope.. "mianhae..saya lukakan hati awak."

"awak keluar..saya nak rehat!"balas kau lalu menutup muka dengan selimut. Dia tak maafkan aku?hmm..memang patut pun,aku yang salah..aku pabo percaya sangat dengan ugutan tu. Jhope keluar dari bilik tersebut. Air mata kau mengalir membasahi pipi.

Jungkook pov*

Apalah yang diborak oleh jhope and
y/n ea? Ahh..jeleslah kalau diorang bersama!! Takpe jungkook,nanti y/n milik kau jugak..aku takkan kasi y/n dekat mana² namja pun termasuk kau jhope.. Jungkook tersenyum. Dia melihat jhope keluar dari bilik rawatan. Dia berjalan dan melanggar bahu jhope dengan kuat lalu memasuki bilik tersebut. 'Apsal budak ni?main langgar je..bukan nak minta maaf pun'marah jhope dalam hati lalu beredar.

Sebenarnya ada sebab kenapa jungkook tak pernah hormat jhope sebagai guru. Sebab jhope pernah buat y/n menangis,dan sakit hati.. "jagi.."panggil jungkook lembut. "Oppa hantar jagi pulang.."mesti ada yang tak kena ni.. apalah jhope buat dekat y/n? Jungkook mengangguk lalu menolong kau untuk keluar.

Skip

Dihadapan rumah,jungkook memapah kau dan diletakkan di atas sofa. "Oppa dah call omma appa jagi..nanti diorang sampai."jungkook masuk ke dapur dan mula memasak. Dia sanggup buat apa sahaja untuk kau. "Ding dong"

Jungkook meletakkan bubur yang baru dimasaknya diatas meja. Dia melihat omma y/n dan abangnya. "Y/n,macam mana boleh pengsan?"tanya omma kau. Lantas dia meletakkan tangan di dahi kau. "Panas..y/n demam ke?"kau mengangguk lemah. Abang kau ialah kim seokjin.. "gomawo jungkook. Tolong y/n"ujar jin lalu tersenyum. "Takpe hyung..perkara kecil je..hyung,saya nak cakap sikit"

"Kita cakap dekat atas.."balas jin lalu menaiki tangga. Jungkook mengikutnya. "Ada apa?"tanya jin sambil duduk atas kerusi belajar. "Tadi sir jhope berbual dengan y/n dekat bilik rawatan. Jungkook tak sempat dengar apa². Waktu jungkook masuk bilik rawatan tu,jungkook nampak muka y/n macam baru menangis"ujarnya panjang lebar. "Dia buat lagi..heh"jin senyum sinis. "Hyung,jungkook nak tanya sikit..kenapa sir jhope dan y/n berpisah?"

"Sebab dia rasa dia tak layak untuk
y/n.. dia minta putus"jawabnya dengan selamba. Jungkook mengangguk kepalanya. Sebab tu je? Teruk gila si jhope tu..

Skip*end pov*

'Dia cari hal lagi rupanya..siaplah'

Tbc
Hoho..author kembali dengan cerita terhangat..author nak buat cerita sedih but tak jadi plakk..

IMAGINE [BTS,GOT7,EXO,seventeen]Where stories live. Discover now