Chapter 8 - Finally....

36 4 0
                                    

Setelah lama memandu, akhirnya Mingyu berhenti di sebuah perhentian utk merehatkan badan sebentar. Younghee yang tidur daripada siang tadi masih tidak bangun sehingga ke malam ini.

Entah mengapa senang sahaja hati Mingyu berubah. Once he says he doesn't, he doesn't. And once he says he does, he does.(ape kau merabannn ) Yaaa,, hati Mingyu ni tak tetap bila dia jadi baik. Tapi sejak pagi tadi, perasaannya bercampur baur dan akhirnya dia memilih utk menjadi seperti dirinya yang dulu. Yang negatif. Dan dengan serta merta perangainya telah berubah seperti dulu. Seorang yang dingin, anti kepada perempuan, selalu berkasar, hanya sopan apabila dengan ibu bapanya, dan segala perkara negatif yg pernah ada dalam dirinya telah kembali.

Sekarang, sikit perasaan suka pada Younghee pun tak ada. Telah dihapuskan sepenuhnya. Dan,, Younghee pulaa... sudah jatuh cinta dengan Mingyu.

--------

Younghee telah tersedar dri tidurnya. Dia melihat ke hadapan. Terlihat sebuah cafe, beberapa kedai makan dan kedai runcit. Dan akhirnya dia sedar yang mereka berada di sebuah perhentian. Dia segera membetulkan rambutnya. Agak tak sopan bagi Yeoja jika tidur dengan mulut ternganga. (P/S : Younghee tidur mulut terbukak.) Dia melihat ada seorang lelaki di sebelahnya. Mingyu. Dia sedang tidur. Mukanya memang sangat hensem. Sesiapa pun yang terpandangnya pasti akan jatuh cinta. Love at first sight gituh.

Younghee tersenyum seorang diri. Dia mengambil keputusan utk ke tandas sebentar. Selesai ke tandas, dia pulang ke kereta. Melihat Mingyu yang masih tidur, dia masuk ke dalam kereta utk mengejutkan Mingyu. Dia lapar jadi dia mahu Mingyu makan sekali kerana dia tahu yang Mingyu pastinya lapar juga. Tapi Mingyu masih tidak bangun. Lalu Younghee berbisik kepada Mingyu. "Saya pergi makan sekejap. Take care."

Ketika Younghee berjalan pergi, ada tangn yang menariknya. Dia menoleh ke belakang. Mingyu sudah terjaga. "Kejap. Nak ikut jugak. Aku pun lapar." Younghee hanya menunggu. Setelah Mingyu selesai mencari kasutnya, mereka pun pergi makan.

••skip••
----------

Setelah memesan makanan, mereka pun duduk sambil brmain handphone masing². Tidak lama kemudian, makanan yang dipesan pun telah dihantar ke meja mereka. Dan mereka mula makan dengan senyap. Sehingga lah mereka berjalan masuk ke kereta dan kereta berjalan, suasana antara mereka hanya senyap, sunyi, diam, bisu. Dah bisu ke ? Aih takkan laa. Author tak buat pun.

Tiba-tiba sakit perut menyerang Younghee. Dia tidak dapat menahan sakit perutnya. Bukan sakit perut nak melabur, tpi sakit perut lain. Sakit yang amat sangat. Dia nak bercakap dengan Mingyu tapi takut. Jadi dia hanya diam dan memendam sakit itu seorang diri.

------

Menyedari air muka Younghee berubah, tergerak hati Mingyu ingin bertanya. Tapi dia nak Younghee yang berckp dulu dengan dia. Dia tak suka kalau dia yang kena start conversation. Tapi dia agak risau melihat muka pucat si Younghee tu. Aihh tingginya ego. Cubala turunkan sikit.

"Young. Kau sakit ke ape ?"
*no respons*

Mingyu melihat Younghee memalingkan mukanya ke arah tingkap. Mingyu menyangka bahawa Younghee sedang marah akannya tapi sangkaannya tak benar sama sekali. Lalu Mingyu yg risau ini, memberhentikan kereta di tepi jalan. Dia memusingkan badan Younghee. Dia terkejut melihat Younghee yg pengsan dengan muka yang pucat. Cepat² dia memandu ke hosp. Memang dia risau kalau Younghee sakit. Yelah, kebelakangan ini asyik dia saja yang sakit. Mungkin sekarang giliran dia utk menjaga Younghee.

------

Sampai di hosp, Mingyu menggendong Younghee ke wad kecemasan. Doktor segera datang dan memeriksa keadaan Younghee. Setelah habis memeriksa Younghee, doktor tersebut berjalan ke arah Mingyu.

foreverWhere stories live. Discover now