TRM 15

6K 282 6
                                    

Typo bersebaran...

* * * * * * * *

Sehun berjalan di koridor seorang diri.Seawal jam 6.20 dia sudah berada di sekolah.Dia berjalan dan terus berjalan untuk ke kelasnya.Tapi tubuhnya berlanggar dengan seorang namja.

"Uh,chusuhamnida".Ucap namja tu lalu menundukkan tubuhnya meminta maaf."Gwenchana".Balas Sehun.Nasib moodnya agak baik sedikit hari ni.Hanya sedikit.Apabila namja itu memandang Sehun,dia kembali menundukkan tubuhnya.

"Uh,anyeonghasaeyo.Jeon Jungkook imnida".Namja yang bernama Jungkook itu memperkenalkan dirinya kepada Sehun.Reaksi Sehun bertukar menjadi sedikit garang dan cold hearted.

"Jungkook?Apa hubungan kau dengan Jihyo?".Soal Sehun.Kerana apabila Jihyo mendapat panggilan,nama Jungkook atau Kookie akan digunakan."Oh,Jihyo tu noona Kookie.Saya ni saeng dia".Jungkook tersenyum manis.Iyalah,depan bakal hyung ipar.Ahaks!Itulah pemikiran Jungkook lagi² Sehun ni adalah Alpha Blackmoon Pack.

"Uh,kamu dan Jihyo adik beradik?".Soal Sehun penuh terkejut.Jungkook mengangguk kepalanya antusias.

Lah,selama ni aku cemburu dengan saeng dia sendiri?Apalah kau ni Hun!?------- Sehun tersenyum ke arah Jungkook."Jungkook-ah,kalau saya nak tanya boleh tak?".Soal Sehun.Inilah masanya dia mengorek rahasia Jihyo yang suka melarikan diri."Apa dia?".Jungkook memenuhkan perhatiannya.

"Jihyo ada sesiapa yang dia suka tak sekarang?".Soal Sehun."Nado molla".Jungkook menggelengkan kepalanya.Sehun menghembuskan nafasnya pelan.Baru sahaja dia hendak menyoal Jungkook,ada orang memanggil Jungkook.

"Kookie-ah!!".Panggil seorang namja berambut oren."Uh,Taehyung hyung".Jungkook menyambut kedatangan Taehyung."Saya pergi dulu,anyeong".Jungkook berlari ke arah Taehyung dan mereka sama² masuk ke dalam kelas 5 Abnegation.

Sehun menghembuskan nafasnya berat.Tapi senyuman kembali mengembang sedikit bahawa ancaman terbesarnya,Jugkook adalah saeng bagi Jihyo.

--Skip--

Bunyi loceng petanda waktu rehat telah berbunyi.Semua pelajar XOXO Highschool sedang berpusu pusu keluar dari kelas mereka dan menuju ke kantin.

Jihyo,Seolhyun,Chorong,Taeyeon dan Jessica sedang berada di kantin untuk makan.Tapi suasana di antara mereka agak tegang.Seolhyun,Jessica dan Teyeon sedang memandang Jihyo dengan fokus.Jihyo hanya mendengar.

"Hyo,awak betul kena jaga hati Sehun".Ucap Seolhyun."Jangan pernah buat dia cemburu,nanti dia akan buat sesuatu agak teruk".Ucap Jessica."Alpha Sehun tu sangat posesif".Ucap Taeyeon."Dan protektif".Sambung Seolhyun."Dia akan pastikan apa yang dia nak,dia akan dapatkan".Ucap Jessica."Dan apa yang memang sepatutnya miliknya,dia akan pastikan miliknya itu betul betul betul betuuuul miliknya".Ucap Taeyeon.

"Alpha Sehun tu sangat tegas.Kalau awak tak buat apa yang dia suruh,dia sendiri akan buat dekat awak".Ucap Seolhyun lagi."Dia tu sedikit garang.Kalau dia tengah marah,jangan tambahkan lagi apinya.Buat apa yang dia suruh kalau dia lagi marah".Ucap Jessica.

Jihyo hanya menganggukan kepalanya."Gomawo,sebab beri tahu saya serba sedikit perangai Sehun".Jihyo tersenyum ke arah tiga orang si pemberi maklumat."Nae,ini untuk kebaikan awak juga Hyo".Mereka berempat memakan makanan mereka sambil bersembang.

"Erm,guys saya nak pergi perpustakaan kejap.Saya nak pinjam buku rujukan kimia.Anyeong".Jihyo berdiri dari duduknya lalu berjalan ke perpustakaan sekolah.

Perpustakaan XOXO Highscool agak sibuk dengan pelajar² yang mencari maklumat.Jihyo mencari buku kimia di bahagaian rak yang menempatkan khas buku kimia yang berada di belakang sekali dan agak sunyi.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now