TRM.27

4.7K 253 4
                                    

Seperti yang diminta oleh Jihyo,Sehun menghentikan Lamborghininya di hadapan sebuah kedai kek.Mereka berdua ke kedai kek sambil berpegangan tangan.

Kedai kek 'Loveholic Bakery' menjadi pilihan mereka.Sewaktu mereka menapak masuk ke dalam bakeri itu,mata Jihyo mula rambang untuk memilih.

Sehun membiarkan Jihyo sendiri memilih sementara dia memerhatikan kek yang ada di situ.Lagaknya bagai memilih kek.Senyuman Jihyo tak pudar selama memilih kek."Hurmm,nak pilih yang mana erk?".Soal Jihyo sendiri.

Hatinya tertarik dengan kek black forest yang menyelerakan."miss".Jihyo memanggil pekerja bakeri itu."Yes,may I help you?".Soal pekerja itu."Saya nak kek black forest tu dua tingkat.Ahad ni saya datang ambil".Ucap Jihyo.

Pekerja itu mengangguk lalu membawa Jihyo ke kaunter untuk mengurus pembayaran.Sehun masih leka menatap kek di sana."Oppa".Jihyo menghampiri Sehun tetapi langsung tiada respon dari Sehun.

"Oppa".Jihyo menggoncang lengan Sehun.Serta merta Sehun kembali ke dunia nyata."Waeyo?Dah selesai?".Soal Sehun.Jihyo mengangguk laju.

"Ermm,awak tunggu saya di kereta dulu.Ada sesuatu saya nak buat di sini.Nah kunci".Sehun menyerahkan kunci Lamborghininya kepada Jihyo.Jihyo menerima kunci itu sambil berkerut dahinya.

"Arra".Balas Jihyo singkat.Dia keluar dari bakeri itu sambil terfikir akan Sehun.Apalah namja tu nak buat?Monolog Jihyo.Dia membuka Lamborghini Sehun lalu memasukinya.

Sehun mendekati kaunter itu."Yes sir,apa yang boleh saya bantu?".Soal pekerja itu dengan ramah."Saya nak tempah kek red velvet satu,hari ahad ni saya ambil.Tulis atas kek tu ....".Ucap Sehun.Pekerja yang menulis di atas kertas mengangguk faham.

Setelah menguruskan pembayaran,Sehun melipat kecil resit itu lalu dimasukkan ke dalam poketnya.Dengan langkah yang cepat,dia berlari keluar dari bakeri itu ke Lamborghininya.

"Apa awak buat tadi?".Soal Jihyo."Adalah".Balas Sehun singkat.Sebelum mereka bertolak,Sehun menerima mesej dari Suho.

From: Suho
To: Sehun
Oi maknae,jangan lupa practise kita petang ni.

Sehun membalas 'ya' kepada Suho.Sehun terus memecut ke mansion Blackmoon Pack.

***************************
Tibalah hari jadi Jungkook.Seperti yang diminta Jihyo,Taehyung membawa Jungkook keluar awal pagi.Jihyo dan Sehun singgah sebentar ke kedai bakeri hari tu untuk mengambil kek mereka.

Setelah mengambil kek,mereka berdua ke mansion Silvermoon Pack.Jimin terpacak di luar mansion untuk menyambut kedatangan Alphanya dan Alpha Blackmoon Pack.

"Anyeong".Jimin nenyapa mereka berdua dengan sopan."Anyeong,Jimin-ah".Jihyo memeluk Jimin kerana terlalu rindu dengannya.Sehun memandang tajam mereka berdua sambil mencebik geram.

"Ermm,Hyo.Better kita berhenti berpeluk.Takut nanti yang di sana meletup".Ujar Jimin di telinga Jihyo.Jihyo teringat sesuatu yang Sehun tu posesif dan sangat protektif.

Sebelum dia melepaskan pelukannya,sempat lagi dia berbisik di telinga Jimin."Upss,betul juga".Setelah itu,Jihyo merapati Sehun.

Sehun membuat poker face apabila Jihyo menghampirinya."Oppa".Tegur Jihyo manja."Hmm".Balas Sehun sangat singkat.'Huft,majok lah tuw'.Monolog Jihyo.

"Jimin,ni kek untuk Jungkook.Apa kata kita start menghias".Jihyo sudah bersemangat untuk menghias mansionnya.

Sehun membuat muka derpnya.'Bukannya nak pujuk.Hurmm!'.Monolog Sehun.Jihyo,Jimin,Sehun dan para omega menghias mansionnya.Para omega yang bertugas di dapur sedang memasak untuk jamuan nanti.

"Oppa,saya nak ambil hadiah saya yang tertinggal di kereta.Kejap erk".Jihyo berlari ke Lamborghini Sehun lalu mengambil sekotak hadiah yang besar.Semasa dia mengambil hadiah itu,dia terpandang akan hadiah lain di kereta itu.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now