TRM.42

4.1K 227 6
                                    

(Typo bersebaran)

Sehun P.O.V

Aku membuka mataku lalu memandang di sekelilingku.Kerusi kayu ini benar² membuatku kebas.Aku diikat di kerusi ini dan tanganku diikat ke belakang.

Kelihatan seseorang memasuki tempat ini.Aku menajamkan mataku.Mwo!?Lee Jae Bum!?Apa dia buat kat sini?

"Dah bangun,Alpha Oh?".Soal Jae Bum.Aku menatapnya tanda tak faham."Apa yang berlaku ni?".Soalku.Kenapa aku diikat sebegini?

"Kau dah diculik.Kita tunggu dulu mate anda yang tersangat cantik itu datang menyelamatmu seperti seorang hero.Kalau tak,mungkin dia dah mencari pengganti kau".Ucap Jae Bum sinis dan pedas.

Aku tak percaya dia buat semua ni dekat aku."Apa salah aku?Aku langsung tak kacau kau selama ni".Aku menggeram kuat.Tak peduli kondisi tubuhku yang lemah dan sakit ini.

"Salah kau?Kau memiliki El Dorado yang sepatutnya menjadi milik aku.Aku sepatutnya memilikinya dan dengan itu aku mudah menakluki dunia werewolf dan vampire.Sayang erk kau yang memilikinya".

Jae Bum berkata dengan sinis ke arah ku.Mwo!?."Jihyo milik aku selamanya.Dan jangan pernah sentuh dia walau sehelai rambut pun.I'm warn you!".Gertakku ke arahnya.

"Walau sehelai rambut pun tak boleh kah?Alah,janganlah tamak sangat.Takpe,aku takkan ganggu Jihyo lagi.Setelah aku mendapat kuasa El Doradonya".Balas Jae Bum menggertakku.

"Aku akan pastikan El Dorado akan menjadi milik aku".

Jangan haraplah aku nak bagi dia dekat kau.Aku harap bukan Jihyo yang datang menyelamatkan ku.Itu sama sahaja menyerahkan Jihyo kepadanya.

No One P.O.V

Keesokan harinya,Jihyo berada di hadapan cermin.Jihyo membalut kain kasa di dadanya.singlet hitam dikenakan di tubuhnya.Seluar jeans hitam dikenakan.Terakhir sekali,jaket hitam kalis peluru dipakai.

Jihyo mengikat satu rambutnya.Setelah itu,Jihyo keluar bersama sebuah kotak untuk menemui Luhan."Luhan".Panggil Jihyo.Luhan yang berada di dapur menghampiri Jihyo.

"Waeyo?".Soal Luhan."Kalau ada apa² yang terjadi dekat saya,tolong beri ini dekat Sehun".Jihyo menyerahkan sebuah kotak kepada Luhan.Luhan menyambutnya dengan wajah yang pelik.

"Awak nak ke mana Jihyo?".Soal Luhan pelik."Awak akan tahu nanti.Dan tolong jaga Sehun selama saya tiada nanti".Ucapan Jihyo betul² membuat Luhan rasa tak sedap hati.

"Jihyo,awak betul ker tak nak kami tolong awak?".Soal Luhan berat meninggalkan Jihyo pergi seorang diri."Tak,saya taknak nyawa awak semua termasuk Sehun terancam.Saya pergi dulu".Jihyo terus pergi meninggalkan Blackmoon Pack.

Dia merubah dirinya menjadi wolf membiarkan Hannah mengambil alih.Hannah berlari menuju ke rumah Hoseok.Setibanya dia di rumah Hoseok,Hannah kembali merubah dirinya menjadi manusia.

Kelihatan Matoki dan Hoseok sedang berkumpul bersama senjata mereka."Jihyo,awak dah sedia?".Soal Himchan sambil menepuk bahu Jihyo.

"Yes I am".Balas Jihyo tegas."Baiklah,we move now".Arah Jung Up.

B.A.P menyelaras senjata mereka lalu mengenakan topeng matoki mereka.Setelah itu,mereka pergi ke kilang kayu balak di Pohang untuk mengambil tempat.

"Jihyo,semoga awak berjaya".Hoseok menepuk bahu Jihyo lalu diangguki oleh Jihyo.Jihyo merubah dirinya menjadi Wolf membiarkan Hannah mengambil alih.Hannah kembali berlari menuju ke kilang kayu balak.

Setibanya dia di kilang tersebut,Hannah merubah dirinya kembali ke wujud manusia.Jihyo disambut oleh beberapa orang.

"Mana Jae Bum?".Soal Jihyo garang."Chill miss.Kau sendiri kan?".Soal namja itu kepada Jihyo.Jihyo mengangguk.Sempat lagi dia menjeling ke arah namja itu.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now