CAPTER 4

1.3K 71 0
                                    

[ OUR OPPA ]

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

''Umji..kalau yang lain cari unnie..cakap unnie kat kolam renang sekolah ni..''kata Eunha pada umji..''nae..wae unnie nak pergi jumpa namja berambut putih tu..unnie serius nak tolong dia..''kata umji eunha pun menganguk tersenyum..

''Okey..jumpa lagi''

Umji pun perg setelah itu..sedang kan eunha menerus kan langkah nya ke kolan renang sekolah sampai nya di sana tempat tu sangat sunyi hanya bumyi air yang di pam eunha pun masuk untuk mencari di mana kah namjoon..

''Tu pun dia..''kata eunha setelah temui namjoom berdiri sambil memengan mop nya..namun ada yang pelik sebab namjoon sikit pun tak bergerak..langkah demi langkah eunha hampiri namjoon dan terkejut rupa nya namjoon tidur berdiri sambil berdengkur..

''Err..nam-namjoon-ssi ''kejut eunha tapi namjoon tak bangun pun..''namjoon-ssi..irona ''kejut eunha lagi sekali masa eunha sentuhntangan namjoon..namjoon alami kejutan dan tetiba menunjuk kan asik dengan mop nya buat kan eunha takut adakah namjoon tengah bermimpi berlawan sehinga terbawa-bawa eunha sangat terkejut melihat keadaan namjoon bukan nya bangun namjoon malah tidur kembali..

''Namjoon kalau awak tidur terus macam mana nak siap kerja..''kata eunha lagi namjoon menguap dan berjalan dengan mop nya entah ke mana eunha sendiri tak pasti..
Ia melangkah dan terus belangkah membesar mata eunha sebab namjoon dah hampir dengan kolam..

''Namjoon!!"

Bruussshhh!!

Sayang nya namjoon dah termasuk ke dalam air..buat kan euna tergamam..''phm! Jebal! Selamat kan aku!"namjoon naik turun di air dan seperti nya ia tak pandai berenang..

''Namjoon-ssi! Awak kena berenang!"jerit Eunha cemas..tapi namjoon semakin tergelam..tiada pilihan eunha pun terjun ke kolam itu dan menyelamat kan namjoon dengan sekuat tenaga eunha menarik tubuh namjoon sampai nya di pingir kolam namjoon naik sendirian dan nafas nya tersengL-sengal..ia abai kan eunha yang ada dalam kolam..terpaksa lah eunha naik sendiri..

''Awak tak apa² ..''tanya eunha pada namjoon..''saya okey..gumawk sebab selamat kan saya,.tapi macam mana saya boleh jatuh ke kolam''balas namjoon..

''molla..awaj berjalan dalam tidur dan awak pun jatuh..''jelas Eunha namjoon membuka mata nya dan duduk menatap eunha..

''Aku pasti tertidur..'''

''Apa pun..awak tak pandai berenang ke..''tanya eunha ingin tau..lama namjoon menatap Eungha lalu menjawap nya..''tak.''jawap namjoon..''wae awak tak pandai..awak kena belajar macam mana kalau pekara tadj tu jadi lagi dan saya tak ada..awak boleh mati''cemas Eunha..''ya..tapi saya tak akan ke sini bersendirian lagi..sebab mulai sekrang awak akan teman kan saya..dan ajar saya berenang kalau awak setuju aku janji akan ajar awka bertinju dan makan aiskrim 3kali semingu..''kata namjoon..tak berkelip mata eunha menatap namjoon lancar sangat dia bercakap tapi eunha tentu nya faham..

''Tinju..tapi-''

''Of..dont say baby..apa kata kiya besih kan kolam ni lepas tu ganti baju..tengok kita pun dah basah..terbukti lah kita ni sehati sejiwa sebab kan awak basah aku pun basah..''kata namjoon berangan dan terus berkerja..eunha tersenyum melihat gelagat namjoon sangat pelik tapi comel bagi Eunha setelah itu eunha pun membntu namjoon mereka kerja sama untuk bersih kan kolam tu seringkali namjoon buat lawak buat kan Eunha tertawa..

Sementara itu..meski pun mereka bergaduh tapi cikgu tetap menyuruh mereka siap kan kerja rumah tu bersama atau pun mereka akan di gantung sekolah ancaman cikgu telah buat yuju dan jungkook membisu dan saat ini mereka berdua masih lagi ada di bilik guru..yuju menatap jungkook seperti orang kelaparan sedang kan jungkook hanya santai..

OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_completeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz