CAPTER 21

968 63 0
                                    


[ OUR OPPA ]

-
-
-
-
-
 

-
-
-
-
-
-

Awal pagi sowon dah bangun..dan melihat mereka semua masih tidur di ruang tamu tanpa bantal dan selimut sowon amat plik dan berfikir adakah xiumin belum balik..lalu sowon berdiri dan melihat keluar..kereta xiumin ada bermakna xiumin dah balik..tapi tak selalu nya xiumin biar saeng nya tidur tanpa bantal dan selimut sowon memutus kan ke atas biljk xiumin sebelum masuk sowon mengetuk pintu bilik xiumin..

''Masuk..''

Dapat respon..sowon terus masuk dan melihat xiumin dah bersiap berpakaian kerja..
''Cepat siap...hari ni korang sekolah kan jangan sampai lambat..''kata xiumin tanpa menatap sowon..sowon pelik dengan nada agak acuh xiumin..''oppa..wae oppa tak jemput kami kemarin dan kenapa luhan oppa..bukan kah op-''oppa sibuk..''xiumin mencela ucapan sowon sebelum sowon habis kan ayat nya..''mianhae..sowon akan kejut kan yang lain?''soown memilih diam kan diri dan keluat mengejut kan semua saeng nya walau fikiran nya tergangu dengan perubahan mendadaK xiumin...

''UNnie umin oppa mana..''soal sib dan umji yang baru saja di kejut kan..''oppa ada di atas tengah bersiap korang cepat lah bersiap..oppa suruh kita cepat..''jawap sowon mereka semua pun memilih untuk bersih kan diri dan bersiap..yerin dan eunha hairan sebab di meja tiada sarapan..

''Umin oppa tak masak ke..''tanya yerin pada eunha..dan eunya hanya mengangkat bahu nya..tak lama kemudian xiumin turun ke bawa..eunha dan yerin pun hampiri oppa mereka itu..

''Oppa..kita tak sarapan kat rumah ke hari ni..''tanya yerin..''nae oppa..wae oppa tak masak hari ni..oppa kan dah janji kalau kami dah balik dari perkhemahan oppa akan masak sedap²"kata eunha pulak,,''oppa tiada masa..''jawap xiumin acuh tak acuh buat kan eunha dan yerij saling berpandangan...ucapan tersebut tak poerna sekali pun xiumin ucap kan dan ini lah kali pertama

'' suruh yang lain cepat..oppa tungu di luar..''arah xiumin selesai pakai kasut xiumin pun keluar meningal kan yerin dan eunua yang di landa oerasaan pelik..kemudian mereka pun jerit kan yang lain agar cepat,..

''Jamkha man! Yuju belum pakai kasut lagi..oppa tali kasut yuju tak boleh ikat oppa ikat kan lah.''yuju berjalan dengan kasut belum terikat tali nya..mendekati xiumin..''yuna..awak dah besar belajar lah ikat sendiri cepat ikat dan masuk kereta oppa dah lambat..''balas xiumin buat kan yuju termanggu sendiri..bukan hanya yuju tapi yang lain juga ''kajja..sekolah nanti unnie tolong ikat kan..''kata sowon pada yuju lalu mereka pun masuk dalam kereta..sepanjang jalan kereta ityu hanya senyap tiafa seorang yag keluar kan suara..semua menatap xiumin yany memandu begitu fokus..takut mereka tegur xiumin sebab mood xiumin nampak kurang baik...

''Oppa marah dengan kami ke..wae oppa diam jer..''soal sinb memilih untuk bertanya daripada diam kan diri...bukan hanya sinb ingin tau yang lain pun sama..sikap xiumin buat jan mereka tak suka..sayang nya tiada jawpan yang xiumin beri kan melain kan diam diri sehinga lah sampai kr sekolah....

''Keluar lah..''kata xiumin acuh tak acuh..mereka pun keluar saat mereka keluar semua xiumin langsung pergi tanpa ucap kan apa pun 6beradik itu memerhati kan kerreta xiumin yang kian menjauh...tiada ucapan tiada ciuman seperti selalu..

''Agak nya oppa kenapa..''ujar yuju..

''Oppa macam marah jer..''kata umji pulak..

''Tak perna oppa layan kita macam ni..kita ada buat salah besar ke sampai kan oppa layan kita macam ni..''kata yerin pulak..

''Kalau kita buat salah pun..umin oppa pasti taj marah..umin oppa tak perna jadi'macam ni..ini macam bukan umin oppa jer..dia tu pemyamar ke..''balas yuuju..mereka semua mengeluh tentang xiumin melain kan sowon yant diam dan berfikran lebih matang..''dah lah..tak baik cakap yang bukan² mungkin juga sebab umin oppa keletihan dan banyaj kerja..kena lah faham keadaan oppa..percaya lah petang nanti dan malam oppq akan okey..''sowon menyeakin kan semua saeng nya..walau pun hati nya agak bingung memikir kan xiumin..

OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_completeWhere stories live. Discover now