Part 5

1.2K 52 0
                                    

Fik..atau Zakir Fikri yang sentiasa hadir dalam mimpiku..Yang bermain di fikiranku..Yang membuatkan aku angau..hahaha..Aku seperti mula suka dengan insan bernama Zakir Fikri ni..Macam ni la aku..pantang nampak orang hensem sikit..dah jatuh cinta pandang pertama.. By the way aku ni jenis tak sergah orang dulu..aku aim dulu baru aku bahan..hahah..jahat seh aku..Zakir Fikri ni aku rasa dia straight.. Jadi macam tak ada peluang la aku nak ehem ehem ngan dia..hahaha...Dasar jantan..Tak sabar nak tunggu esok pagi..Nak tengok muka pojaan hatiku..

......................................................................

"Hai Fik..Buat apa tu..?" sapa aku setelah aku sampai dimeja kelas..Aku tengok ada sehelai kertas ditangannya..

"Tak ada apa..Ni ha ada budak kasi surat kat aku.."jawab dia sambil menunjukkan surat tersebut.. Aku pun ambik dan baca isi kandungan surat itu.

'Kehadapan Zakir Fikri..Saya sebenarnya dah lama perhatikan awak sejak awak masuk sekolah ni seminggu yang lalu..Awak hensem..baik dan segak..Saya suka dengan penampilan awak..Saya harap awak tak bagitau hal ini kat orang lain..Tu je saya nak cakap..nanti saya tulis lagi..sekian terima kasih..'

Aku ambil acuh tak acuh sebab aku yang tulis surat tu..Jadi sebenarnya tak payah baca pun aku dah tau kandungan isi surat tu..Aku memang suka kat dia tapi nak buat mcam mana..Angan-angan mat jenin..Tak apa asalkan aku mencuba..

"Kau tau ke sape yang tulis? Agak-agak kau lelaki ke perempuan.?" tangan aku meletakkan surat tersebut di atas meja..

"Aku rasa aku tau sape dan dia lelaki.."jawab Fik dengan yakinnya..Aku dah start kelabah dengan jawapan dari mulut dia..Mana taknya tetiba kalau dia tau.. Dia bengang terus pukul aku..Tak ke naya tu nanti..

"Tak apa..Kita tengok permainan dia.." sambung Fik lantas keluar dari kelas dengan senyuman yang sinis yang tidak diketahui oleh aku..

Aku tanpa berkata apa duduk terus dan mengeluarkan buku latihan untuk menyambung beberapa soalan yang aku terlupa untuk siapkan..Kejap lagi Cikgu Maimunah akan masuk..

Waktu rehat aku ke kantin sekolah untuk memenuhi perut aku yang dah bergendang ni sebab tak sarapan dari pagi tadi..Bila aku sampai ke kantin..Terus selera aku terpaksa ditahan sebentar sebab terlampau ramai orang beratur nak beli makanan mengalahkan tak makan bertahun sampai ada yang bergaduh..

Kaki aku melangkah ke tandas yang berada tidak jauh dari kantin sekolah..Sedang memilih tandas yang sesuai untuk membuang sisa makanan yang entah berapa lama ada dalam perut aku ni..tangan aku ditarik ke dalam satu tandas yang paling hujung..Mulut aku di tekup dengan tangan yang menarik aku tadi..Aku terkejut bila aku nampak orang yang 'menculik' aku.

"Kau yang tuliskan..Kau ingat aku tak tau..?aku dah lama perhatikan kau..." bisik Fik sambil tangannya menarik punggung aku mendekatinya..Aku jadi tergamam dengan perlakuannya..Dan bagaimana dia tau aku yang tulis..Lidahnya mula menjalar ke kawasan leher aku..Aku jadi kegelian bercampur ketakutan..Nak menjerit dah di tekup mulut dengan tangan...

Dia menyelak bahu aku sedikit dan mencium tulang bahu aku..Aku seperti terpukau dan merelakan perlakuannya.. Dia menggigit bahu aku tanda membuat love bite..Sakit dan geli bercampur sekali..Selesai membuat love bite..Mulutnya terus menyambar bibir aku..Sekali lagi aku mendengus sebab terlalu tidak percaya apa yang terjadi..Dia memasukkan air liur dia ke dalam mulut aku..Aku tak mampu melawan kerana kesedapan kucupan yang dia beri..Selesai melawan ciuman..Dia berbisik..

"Aku dah bagi tanda dan kau dah telan air liur aku..So sekarang kau hanya milik aku sorang.."Fikri melepaskan aku dan meninggalkan aku terpinga-pinga di dalam tandas tersebut.. Baju aku dibetulkan dan mulut aku di lap supaya kemas seperti tidak ada apa yang berlaku.

Semasa di kelas..Fik tidak bercakap begitu jugak aku..Aku jadi blur lepas apa yang berlaku.. Fikri langsung tidak menoleh ke arah aku..Kekadang matanya tertumpu di papan putih..kekadang menoleh ke luar kelas..

KERANA SESEORANG Where stories live. Discover now