[12]

1K 39 5
                                    

Sorry yang ni panjang sikit ><

"Kapten,kapten okey tak?"tanya Fang dalam keadaan risau."Aduh,Fang.. kapten tak apa-apa,"kata K.Kaizo."Abang!!" Fang terus memeluk K.Kaizo dengan erat.Boboiboy hanya senyum pada mereka.

Akhirnya mereka sudah pulang ke bumi,

Di kedai Tok Aba,
"Boboiboy!!"Gopal terus datang ke arah Boboiboy.Gopal terus memeluk boboiboy."Huhuhuhu,Boboiboy,aku rindu engkau,"kata Gopal."Syukur kau selamat kan?"kata Yaya.Boboiboy hanya tunjuk ibu jarinya.

"Fang,saya akan bawa kamu,ikut saya tau,"Ying tarik tangan Fang."Tutup mata jangan mengintip,"kata Ying.Fang hanya tutup mata dan mengikut langkah-langkah Ying."Kita nak pergi mana ni?"tanya Fang dengan keadaan hairan."Bukak mata engkau,"kata Ying.Fang terus buka mata dan terlihat sepinggan donat lobak merah kegemarannya."Hehehe,ni khas untuk awak,"kata Ying dengan malunya."Wahh,terima kasih ying!!".

Ying dan Fang makan sama-sama.Boboiboy dan lain-lain pun menikmatinya."Macam mana dengan k.Kaizo?"tanya Yaya.Fang dan Boboiboy hanya saling memandang.

"Tak de apa-apa pun,"kata K.Kaizo yang muncul dari belakang mereka."Ehh,Kapten?!"terkejut Fang."Hahahaha,panggil 'abang' je lah ya kali ni,"kata K.Kaizo sambil memandang pada mata Fang.

Kawan-kawannya hanya senyum."Yaya!!Nak biskut!!"jerit Lahap dari jauh.

"Errr,"semua buat wajah pelik."Ahaha,terbaik!"kata Boboiboy.

Mereka sangat gembira.Fang beri satu donat lobak merah pada K.Kaizo."Kapten,cubalah satu biskut saya ni sedap,"kata Yaya.Semua terkejut.Lahap terus ambil biskut dan makan semuanya.

"Yum yum yum,err hehehe maaf kapten,"kata Lahap.K.Kaizo hanya ketawa kecil.

Tit tit tit
"Alamak,Kapten dah nak balik dah ni,"kata K.Kaizo sambil melihat jamnya."Hmm,duduk di sini dengan selamat,jaga kawan-kawan engkau sekali dan kuasa engkau,"pesan K.Kaizo kepada Fang.

Air mata fang mengalir "Abang!!" Fang terus memeluk K.kaizo.

"Bai,Kapten!!"Semua melambai tangan pada K.Kaizo.Tetapi Lahap bawa berlambak biskut yaya.

Mereka sangat gembira.Boboiboy letakkan tangannya atas bahu Fang."Terbaik!"kata Boboiboy.

-TAMAT-

Abangku KaptenWhere stories live. Discover now