Tak guna punya 'abang'

930 47 2
                                    

Aku yang tak pernah sibuk macam ni...Terus jadi mayat hidup waktu keluar dari airport. Mana taknya...Aku bukanya idol...Lepas pergi trip, ada schedule lain pulak....Macam mana la diorang hidup...

"EXO dan Nahyun...Tolong berkumpul jap..." Aku yang tengah melayan keletihan yang tengah kuasai aku terus terkejut bila Mr Yu dan tiga orang lelaki masuk dalam Dance Room EXO.

"Sini..Sini..." Aku just ikut bila Suho oppa panggil aku untuk berkumpul kat sofa dalam Dance Room diorang.

"So, Nahyun dah bagitau korang ke tentang.. The Reality Show thing?" Mereka mengangguk.

"Okay, sekarang saya akan perkenalkan producers dari SM C&C yang akan produce show tu..." Kami semua menunduk hormat.

"Ini, Mr Kim Guwon...Mr Lee Hajin dan Mr Park Hwansoo..Saya akan serahkan yang selanjutnya kat diorang..." Mr Yu pergi ke PA System dan sekarang semua mata tertumpu kat diorang tiga.

"Annyeonghaseyo...Kim Guwon ibnida...So, sekarang kami bertiga akan terangkan lebih lanjut tentang Reality Show ni..." Bukan la nak kata tapi...Aku rasa macam nak pergi kem pulak...Lepastu kena dengar taklimat... Waduhhh...

"Tajuk show ni, Trip with SM Family... So, disebabkan tajuk dia pun SM Family, tak kesah la trainee, staff, atau idol pun...Asal dia SM Family, still kitorang akan ambil..." Kami mengangguk.

"Show ni akan melawat ke tempat-tempat yang dipilih...Macam korang buat EXO's Showtime dulu..."

"Of course, akan ada banyak series..Tapi, first series akan dimulakan dengan Nahyun-ssi...Dan kita belum tau member mana yang akan join..."

"Tempoh show...Kita belum pasti...Setiap series akan ada 10 episodes..Depends kat schedule korang la.."

Ayat ni la yang paling aku tak nak dengar...Habistu kalau schedule diorang terpaksa injak...Makin lama la tempoh filming macam tu..Sedihhh..

"Saya serahkan kat Mr Yu semula..." Mr Yu berjalan ke arah kami sambil membawa sebuah balang..

"Okay, sekarang kita akan buat cabutan... Untuk cari siapa yang akan filming show ni...Dalam ni ada nama semua members EXO..Nahyun akan cabut satu..."

Aku pernah mention tak yang aku sebenarnya benci cabutan-cabutan bagai ni...Aku benci lucky draw...Sebab aku tak pernah lucky...Sekian, kritikan daripada Son Nahyun..

"Nahyun...Sini..." Aku pergi ke arah Mr Yu. Perlahan-lahan aku bawak masuk tangan dalam balang tu..Saja nak bagi suspen..Sebab aku tengok muka EXO...sorang-sorang dah bagi muka harapan tu...

Opps...Dah pegang satu kertas...Bawak keluar balik...

"Dan...Member yang akan join ialah..." Mr Yu menggantung ayatnya.

"Baekhyun oppa..." Members EXO yang lain mula bagi muka tak puas hati kat Baekhyun oppa.

"What? Nahyun yang cabut nama aku...Aku jugak yang kena kecam...Sedih betul..." Dia mula mengelap fake tears dia..Fake betul lelaki ni..

"So, ditetapkan, Baekhyun yang akan join show ni...Dan filming akan start minggu depan, hari Sabtu...Sorry Nahyun, sepatutnya awak tak da Training schedule haritu..." Aku menggeleng tanda tak da masalah.

Tapi, sebenarnya aku sedih sikit...Sebab sepatutnya haritu aku cuti sekolah dan training pun tak da..Tapi, itu la nasib aku..Harap diorang bagilah kat aku cuti Ahad tu..

"Okay...Sambung practice... Nahyun..Awak boleh pergi ke Training Room.." Aku mengangguk...Aku terus kemas barang-barang dan pergi ke training room..

--------------------
"Serius la Na??" Aku mengangguk bila Hayeon tanya minta kepastian..

"Kau akan pindah masuk dorm EXO? Maigadd...Macam tak leh percaya.." Joohyun mula terlompat macam kangaroo bila dia tak leh percaya. Aku rasa sah kat imaginasi dia penuh dengan rainbow, unicorn dan benda-benda lain yang macam tu..

"Wahh...Untungnya kau...Aku teringin jugak nak jadi trainee bila dengar cerita kau...Tapi, aku lebih minat nak ambil medic..." Ha, ini la masalahnya Park Inha ni...Bercita-cita tinggi...Tapi, logik la..Sebab antara kitorang empat, dia paling pandai..

"Tak da orang tanya pun kau nak jadi apa nanti...Diam la..." Inha memberikan muka 'kau-pun-diam-la-' kepada Joohyun.

"Oh, and ada lagi satu...Aku sepatutnya tak leh bagitau lagi kat korang...Tapi, apa salahnya kan...? " Diorang mengangguk.

"Start hujung minggu ni, aku akan filming untuk satu Reality Show dengan Baekhyun oppa, tajuk Trip With SM Family..." Aku mula nampak unicorn dengan glitter dengan pelangi tambah rama-rama sikit..Atas kepala diorang...Berangan tinggi betul.

"Wahh..Bestnya...Anyways, aku cakap goodluck la kat kau..." Hayeon menepuk bahu aku.

"Whoahh..Jadi, Baekhyun sunbaenim akan jadi kau punya abang la dalam tu?" Aku berfikir. Betul gak cakap Si Joohyun ni...Sebab nama pun Family kan..Tak, still, dia bukan abang aku..

"Maybe...?"

"Untungnya..."

"Oh, jom la masuk kelas...Rehat dah nak habis dah pun..." Kitorang yang tengah ada kat kantin tu terus jalan masuk ke kelas.

------------

Hari Sabtu pun datang...Dan di sini la kitorang..Dalam waiting room dekat SM C&C tengah siap-siap...

"Okay, Baekhyun dan Nahyun..Kalau nak pergi breakfast, cafe ada kat bawah..." Kitorang mengangguk. Aku ambil beg aku dan berjalan ke pintu.

"Hey, Nahyun...Tunggu la oppa..." Aku berpaling ke belakang...Baekhyun oppa berjalan ke arah aku...

"Jom ah..." Kitorang turun ke tingkat bawah dan masuk ke cafe tu...Kitorang pergi ke kaunter untuk order makanan.

"So, how is your life?" Dia ni gila ka apa...Ada pulak tanya soalan macam tu.. Ingat 10 tahun tak jumpa kot...

"Soalan apa tu..." Aku menghirup air aku.

"Soalan untuk dijawab...Anyways, betul jugak kan...macam tak masuk ja soalan tu..." Kitorang diam...Dua-dua orang sibuk makan..

"Nahyun, ambil tisu.."

"Nahyun tolak kek tu ke sini..."

"Nahyun ambil sudu...."

"Ish..Sabar kejap boleh tak...Dah la suruh buat semua dalam sekali..." Dia smirk.

"Well, you are my soon to be sister right..." Oh, bencinya aku kat kau Byun Baekhyun...

Living With EXO [Malay](C)Where stories live. Discover now