YES

633 42 19
                                    

Huwaaa...Makin hari dah nak dekat dengan 2017 MAMA...Harap-harap EXO dapat daesang yang ke-20...Enjoy ;)

"Weyh...Aku pergi toilet jap tau..Kalau korang dah habis makan..Pergi je la kelas terus..."Lepas diorang angguk, aku terus keluar dari kantin untuk ke toilet...

Skip sikit...Lepas ja habis berurusan, aku berdiri di depan cermin..Tiba-tiba aku nampak sekeping nota warna kuning...Dia tulis apa tau?

Son Nahyun...Pergi ke stor sukan lama sekarang...Kalau tak orang yang kau sayang ada dalam bahaya...

Macam dalam drama betul..Siapa ja yang aku sayang kat sekolah ni? Joohyun? Hayeon? Hani? Apa je yang dia boleh buat dengan diorang tiga tu?

Tapi tu la..Aku, Son Nahyun dengan perangai degil...Cakap ja lebih...Tapi..Hati aku tetap jugak nak pergi..So, aku dengan decision aku..

Terus keluar dari toilet dan jalan ke belakang sekolah...

Actually kan..Bila dah sebut stor sukan LAMA tu..Aku rasa memang dah lama pun...

"Hello?? Ada siapa-siapa tak? Kalau tak saya nak blah..." Aku tengok sekeliling..

Sunyi...

Whaohhh...Macam aku jadi lead character dalam cerita hantu..Creepy betul...

Hish, kau ni Nahyun..Tinggi betul imaginasi..

"Hello...Jangan la buang masa saya...Ada banyak lagi bend-"

"Ahhhh!!!!" Semuanya jadi gelap...Aku cuma dapat dengar suara beberapa orang tengah cakap...

---------------

Aku kelipkan mata berkali-kali supaya penglihatan aku jadi lebih jelas...Aku rasa aku dah ada dalam stor tu...Gelap...Cuma ada samar-samar cahaya yang masuk dari beberapa buah tingkap..Aku nampak loker dan kerusi..Tapi, semuanya dah berkarat..

"Hyerin..Dia dah bangun..." Aku nampak sepasang kaki berhenti betul-betul depan aku..Aku mendongak dan...Apakah?

"Apa kau nak?"

"Wait, kau bahasakan diri kau 'aku-kau'? Cuba hormat sikit....Aku tua dari kau..." Aku tersenyum sinis...

"Kau rasa kau dah cukup bagus untuk aku hormat kau? Perasan betul.." Dia nampak tersentak.. Kawan-kawan dia mula berkumpul kat belakang dia..

"Aku tanya lagi sekali..Apa. Kau. Nak.." Dia memutarkan biji mata..

"Nothing much...Cuma..Jangan dekat dengan Baekhyun...Aku menyampah la bila tengok kau dengan dia ber'sweet'....Simpan la perangai mengada kau tu dengan laki lain..Sebab...He is going to be mine ..." Dia dekatkan muka dia dengan aku..Aku tergelak..

"Kau tak sedar eh? Baekhyun tu idol..Dia dalam group nama EXO...They are too popular, Park Hyerin...Kalau aku lepaskan dia pun, kau mampu ke nak lawan dengan fans yang lain..Hmmmm??"

"Kalau kau nak tau la kan...Diorang ada over 4 millions fans dalam fanclub..Itu baru dalam official fanclub..Kau tak tambah serpihan fans yang macam kau, aku dan diorang lagi....Tak tambah sasaeng fans lagi..." Diorang terdiam..Whut? Facts okay semua tu..

"Kau...Memang tak pandai duduk diam kan? Kau memang-"

"Sabar la aku tak habis cakap lagi...Korang ingat fans akan duduk diam la..Once they find out siapa kau sebenarnya?? And wait..Macam mana kau tau tentang aku dengan Baekhyun ni?"

"Well..Aku pergi trip tu..Dan aku perhatikan korang sepanjang masa...Termasuk malam yang dia luahkan perasan dia kat kau tu.." Nampak confident betul..

"Oppss...Maigaddd...Serius la? Kenapa aku tak tau?" Aku bagi acah muka terkejut..Tak lama, then, aku tengok dia balik dengan senyuman sinis..

"Kau mesti lupa the fact yang aku ni SM Trainee kan? Bila-bila masa ja aku boleh report kat pihak agency kitorang yang kau..Dan kawan-kawan kau..Stalk EXO..."  Sekali lagi, dioang nampak terkejut..

Living With EXO [Malay](C)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum