W.12

1K 108 7
                                    

Bunyi sahaja loceng balik,V bergegas mengemas begnya dan terus keluar dari kelas melalui pintu belakang.Jimin di tinggalkan sendirian nak di halang dah tak boleh sebab V sudah pun jauh dari kelas mereka.

"Menyesal aku bagitahu sekolah noona aku kat mana.."bebel Jimin sambil mengemas begnya dengan kasar.

V pov

Aku menghidupkan enjin motor dengan segera dan helmet aku pakai ala kadar je..bukan jauh sangat sekolah Chorong kan??tak kena saman punya lah..

Tanpa masa yang lama motorku sudah meluncur laju meninggalkan perkarangan sekolah.Cerita pasal tranning,takpelah hari ni je aku ponteng esok aku gi lah kan..

Tidak lama kemudian,akhirnya aku tiba di sekolah Chorong.Keadaannya masih lagi ramai membuatkan aku payah nak cari dia.Aku pun mengambil keputusan untuk tunggu dia dekat bus stop.

Lama jugak aku tunggu dia kira-kira dalam sepuluh minit di tak muncul lagi.Kepalaku kekiri ke kanan mencari keberadaan Chorong dan akhirnya mata aku menangkap sebuah kereta nissan biru terparking cantik di bawah pokok.

"Kim Suho??"gumamku setelah melihat nombor flat keretanya.Sah!itu Suho.Yah!apa dia buat dekat sini??

Aku terus menaiki motorku mendekatinya yang sedang bersandar pada keretanya.

"Annyeong"sapaku sambil membuka helmet hitam aku.Dia memandangku menyampah.Eleh,dia tak tahu aku lagi menyampah tengok dia..

"Apa kau buat dekat sini??"soalnya datar..

"Tunggu Chorong.Waeyo??"soalku balik.Dia malah menyilangkan tangannya dan memandang kearah lain..

"Park Chorong!!"dengan cepatnya aku menoleh apabila Suho memanggil Chorong.Dengan langkah yang cepat aku menunggang motor aku mendekatinya yang sedang berdiri kaku di depan sekolahnya.

"Taehyung?"tekanya dan aku pun membuka helmetku lalu memperbetulkan rambutku yang agak selekeh sikit.

"Kajja naik.."kataku langsung tetapi dia hanya diam bila mendapati Suho sedang berjalan menghampiri kami berdua.Menyibuk betul lah mamat satu ni..

"Kau bukannya ada tranning ke hari ni??"soal Chorong menghiraukan Suho yang sudah tiba..

"Yup.Sebab tu saya nak cepat.Ppalli naik.."kataku lagi..

"Yah!kau siapa nak paksa dia huh??"soal Suho kasar.Aku hanya menjelingnya tajam.

"Kau tu siapa dia??sibuk nak jemput dia..kau lupa ke yang kau tu bekas kekasih dia.."aku cuba memperingatkan mamat yang tak seberapa handsome ni.Dah putus pun masih lagi tak sadar diri..

"Jom aku hantar kau balik.."kata Suho lalu menggenggam lengan Chorong.Aku yang melihat langsung turun dari motor dan menahannya dari bawa Chorong pergi.

"Dia tak cakap pun yang dia nak kau hantar dia balik.."kataku geram lalu menarik Chorong kearah ku.

"Dia pun tak setuju nak balik dengan kau kan??"soalnya balik dan menarik Chorong kearahnya.Eh eh dia ajak aku main tarik tali pulak.

"Taehyung kajja.."kata Chorong tiba-tiba dan melepaskan tangannya dari genggaman Suho.Aku tersenyum kemenangan apabila melihat wajah tak puas hati Suho.Lidahku dengan senangnya menjelir kearahnya..

End pov

********
-Army cafe-

Sebelum menghantar Chorong pulang kerumah,V memilih untuk mengajaknya makan terlebih dahulu.Nak tak nak Chorong mesti patuh sebab perjalanan dari cafe ke rumahnya sangatlah jauh.

Mereka pun masuk kedalam cafe tersebut dan mengambil tempat di sudut cafe lalu memesan makanan mereka.

Sementara menunggu,mereka hanya senyap melayan emosi masing-masing.V yang dari tadi mencuri-curi memandang Chorong yang sedang sibuk dengan fonnya terhenti kerana Chorong perasan dengan aktiviti V.

"Asal pandang-pandang aku??"soal Chorong kasar.

V mengaru-garu kepalanya kerana tertangkap memandang Chorong secara diam-diam.

"Saya nak nombor fon awak boleh??"soal V berani

"Tak boleh.."jawab Chorong ringkas dan padat.V terdiam dan tidak lagi memandang Chorong melainkan jarinya tak henti-henti bermain di atas meja sehingga menimbulkan bunyi yang kurang senang.

"Setidaknya kau mesti panggil aku noona sekarang.."kata Chorong tiba-tiba.Dengan cepat V memandangnya lalu menggeleng tanda menolak.

"Shireo.."jawab V terus..

"Wae??"soal Chorong ringkas.Tangannya disilangkan sambil bersandar di kerusinya.

"Awak tak berhak di panggil Noona oleh seorang Kim Taehyung melainkan awak bagi nombor fon awak..barulah saya setuju nak panggil awak noona.."jawab V dengan sekali nafas.

Chorong menahan kemarahannya.Kalau tidak mungkin sahaja namja di depannya ni dah menjerit meminta pertolongan dari orang awam sebab kejap lagi mungkin Chorong akan buat sesuatu di luar kawalannya..

"Junho panggil aku noona so kau sepatutnya panggil aku noona jugak.."kata Chorong tak nak kalah

"Itu Junho bukan saya.Suka hati saya lah nak panggil awak siapa..mana tahu esok hari saya panggil awak 'chagi' kan?"kata V dengan kening di naikkan.

Chorong memandang dengan amarah.Percuma kalau dia suruh V memanggilnya dengan panggilan 'noona' kalau orang didepannya ni berkeras hati untuk tidak memanggilnya sedemikian..

"Suka hati kaulah..malas aku nak layan namja aneh macam kau ni??"kata Chorong malas..

"Wah!awak orang pertama yang panggil saya namja aneh sedangkan yang lain panggil saya dengan gelaran'ALIEN'.Petanda apa ni??"kata V dengan senyum sok manisnya..

"Mulut kau ni boleh tahan jugak kan??aku fikir kau ni macam namja biasa yang pendiam,pemalu tetapi semuanya terbalik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mulut kau ni boleh tahan jugak kan??aku fikir kau ni macam namja biasa yang pendiam,pemalu tetapi semuanya terbalik.Kau lebih kepada kebudak-budakan dan banyak cakap berbanding pertama kali aku kenal kau yang selalu gagap bila dengar suara aku"kata Chorong disertakan smirknya bila mengingati tingkah bodoh V saat berhadapan dengannya dulu..

"Itu dulu.Sekarang taklah sebab sekarang saya dah rasa nyaman dengan awak.."balas V..

"What ever.."kata Chorong malas melayan V di hadapannya dan tidak lama selepas itu pesanan mereka pun sampai.Mereka pun menyantap makanan mereka tanpa mengeluarkan sebarang suara.

Tbc

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now