W.16

919 101 6
                                    

Suara batuk dan bersin tak henti-henti di rumah kediaman Kim.Tisu berada di merata-rata tempat..di sofa di lantai semuanya di penuhi dengan hingusnya.Dia bersandar sambil menggosok-gosok hidungnya yang merah.

"Ahhchuu!!!"V terbersin lagi sekali dan kali ni terlalu kuat sehinggakan ommanya turun kebawah dengan kadar segera..

"Taehyung..lebih baik omma yang jemput Haera..kesian tengok kamu macam ni..biar omma yang pergi okey??"kata Puan Kim sambil melihat V yang sedang membuang hingusnya..

"Aniya omma...Tae boleh jemput dia..ala bukan jauhpun sekolah dia..lagi pun Tae dah janji nak jumpa Jimin dekat cafe omma dia.."balas V dengan senyumannya..

"Degillah dia ni..takpelah kalau nak jugak pastikan pakai mask sebelum keluar..tu penyakit tu nanti terjangkit pulak dekat Haera..kalau dia sakit omma sekeh-sekeh kepala tu.."bebel Puan Kim dengan tangannya di gerak-gerakkan..

"Omma tengok jam dah pukul berapa tu..Kata ada meeting penting..ni sempat lagi nak membebel.aduh!!!"kata V dan terus mendapat tatapan maut dari ommanya..

Puan Kim pun melangkah menuju ke pintu utama"omma saranghae.."laung V tapi tidak di pedulikan oleh Puan Kim.

Pergi sahaja ommanya,dia terus melendingkan badannya di sofa dan membiarkan tisu-tisu yang sudah di gunakannya terkena pada hoodie kelabunya..

Sementara menunggu tepat jam 1 tengah hari,Dia hanya berbaring sambil main game di iphonenya.Kadang-kadang tangannya dengan mudah menggosok hidungnya untuk mengelak dari bersin..

Jika di lihat keadaannya sekarang ni,dia seperti mayat hidup yang hanya terbaring lemah dengan wajahnya yang pucat,bibir yang merah memperlihatkan lagi wajah yang menakutkan..

Drt drt drt drt

Tiba-tiba fonnya berdering tanda panggilan masuk.Dengan segara dia menjawab panggilan dari appanya..

"Wae appa"-V

"Dalam 10 minit lagi appa akan jemput Haera.Kamu duduk rumah rehatkan badan okey??"-Encik Kim

"Mwo??appa..appa..Taehyung dah kat jalan dah ni..dah sampai dah pun.."-V

"Jinjja??ka.."-Encik Kim

"Appa annyeong.."-V

V terus mematikan panggilannya dan terus naik ke atas mengambil kunci kereta dan mask hitamnya yang tersimpan di dalam laci almarinya..

"Appa tak boleh jemput dia..kalau appa jemput dia aku takkan dapat jumpa Chorong.Andwae!!"monolog V sendiri sambil menyarungkan kasutnya dengan kadar segera.

Tidak lama kemudian,dia pun tiba di sekolah Haera dan memarkingkan keretanya di bawah pokok.

Dia pun menurunkan kerusi keretanya untuk merehatkan dirinya sementara menunggu Haera keluar dari sekolah dalam 15 minit lagi..

Termasuk hari ni,sudah 3 hari dia tidak ke sekolah kerana demamnya yang terlampau.Di sebabkan itulah dia tidak berjumpa dengan Chorong setelah mengucap kalimat cintanya ke Chorong dan sehingga sekarang Chorong tidak menjawab soalan V melainkan berlari meninggalkannya sendirian.

Sebab itulah dia beria-ria nak jemput Haera hari ni sebab dia nak jumpa Chorong di White Cafe.

Tokk tokk tokk

Lamunannya terus terhenti apabila cermin keretanya diketuk oleh Haera..dengan cepat dia membuka lock keretanya dan memberi Haera masuk dan duduk di sebelah pemandu.

"Oppa.."panggil Haera sambil memandang V dengan tatapan terkejutnya..

"Waeyo??"soal V dengan suara seraknya..

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now