W.25

816 84 7
                                    

:V pov:

Aku duduk dengan gugup menanti namaku di panggil untuk di temu duga sebentar lagi.Kepalaku tertunduk kebawah sambil bermain dengan tangan aku sendiri.Jujur,aku takut untuk memandang orang-orang yang duduk di tempatnya menanti giliran.

Macam mana tidak,semua yang datang badan besar-besar dan tegap.Jika di bandingan dengan aku ni..aku hanya ada abs yang tidak sempurna dan tubuh yang kurus dan kecil.Bayangkan jelah kalau Jimin berada di sini bersamaku,aku pasti akan tergelak besar melihatnya apabila di bandingkan dengan orang yang ada disini.Dia pasti akan di pandang sebagai budak kecil yang sedang menanti ommanya datang untuk membawa balik ke rumah.

Kalau di fikir-fikir..nak je aku lari dari tempat ni dan balik ke Korea.

"Kim Taehyung"dengar sahaja nama aku di panggil,aku lekas bangun dan masuk ke ruang tersebut.

Rilex Tae,hanya temu duga sederhana je..bukan lama pun..kalau dapat baguslah tapi kalau takdapat,kau boleh balik Korea dan masuk ke kolej sukan yang ada di sana..

Setelah di temu duga,aku mengambil keputusan untuk bersiar-siar di ibu kota US ni.Janji tetap janji..aku mesti cari hadiah untuk Jimin dan tak lupa jugak untuk Junho.

Aku pun ke salah satu kedai alat kemas dan melihat gelang silver yang sesuai dengan tangan kecik Jimin dan tangan sasa Junho.

Mata aku tertumpu kepada satu gelang silver yang sangat simple tapi cool.Harga pun taklah mahal..aku pun mengambil gelang itu dua.Senang takyah pilih-pilih..takdelah yang membebel kalau gelang aku pilih satu buruk satu cantik.

Oh ye,aku hampir lupa dengan seseorang yang aku sayangi.Park Chorong.Aku menuju ke arah meja kaca dimana cincin-cincin silver di susun.

Harap-harap saiz yang aku pilih muat dengan jari kecilnya.Aku pun memilih cincin untuk dirinya dan aku.Cincin couple lah katakan..

"Thanks"kataku kepada jurujual.Setelah selesai membeli hadiah untuk dorang,aku kembali dengan aktiviti aku untuk mencari kedai anak patung..aku nak belikan untuk saeng kesayangan aku.Haera.

:end pov:

*********

Chorong dan Jimin duduk berdua di sofa sambil menonton tv.Rancangan yang di tonton oleh mereka cukup menggelikan hati Jimin yang tak henti-henti ketawa sehinggakan suaranya hilang dan air matanya mengalir kerana sudah tidak sanggup menonton cerita tersebut.

Chorong pulak hanya menonton tanpa ekspresi.Iphonenya digenggam kuat.Dia hairan,termasuk hari semalam dan hari ni,tidak ada satu panggilan ataupun chat dari V.makan petang kat cafe??hmm lagi takde..

Dia menekan button onn nya beberapa kali sehinggalah Jimin yang menonton tv menegurnya..

"Waerae???dari tadi Jimin tengok noona onn off phone je.Wae???V tak chat noona ke??"soal Jimin tanpa melepaskan pandangannya dari tv.

"Chat dari V??apa kau ni??sejak bila pulak aku chat dengan dia??"acuh Chorong

"Noona,Jimin bagi noona chat,call atau keluar dengan V.TAPI,Jimin tak nak noona ada hubungan dengan dia.Arraseo???"kata Jimin dan memperbetulkan kedudukannya memandang Chorong..

"Wae??"soal Chorong terus

"Jimin tak nak panggil dia hyung.Tak nak dan TAK AKAN.Jimin tak nak panggil V dengan gelaran HYUNG."jawab Jimin dan sengaja menekan perkataan HYUNG tu.

"Kalau aku dah bercinta dengan dia macam mana pulak??kau terpaksa jugak lah panggil dia HYUNG.."kata Chorong dengan senyum nakalnya..

"Yah!noona bercinta dengan dia ke???jinjjayo??noona-noona takde namja lain ke??kenapa mesti si alien tu??"soal Jimin bertubi-tubi..

"Siapa cakap aku bercinta dengan dia??kan aku cakap 'KALAU' Jimin 'KALAU'"kata Chorong lalu bangun dan menuju ke tangga untuk naik ke bilik..

"Noona,Jimin tak kisah kalau noona bercinta dengan dia tapi jangan harap Jimin akan hormat dia sebagi abang ipar Jimin.Jimin tak nak panggil dia HYUNG"jerit Jimin dari bawah tetapi tidak di peduli oleh Chorong..

Chorong menghempaskan badannya di katil dan iphone nya di onn lagi sambil melihat chat kali terakhir V hantar kepadanya 2 hari lepas

"I love you too"-V

Dia tersenyum sendiri membaca chat terakhir dari V.Walaupun dia sering memberitahu V bahawa dia membenci V,tetapi V tetap membalas dengan perkataan 'I love you too'

"Aku rindu kau Kim Taehyung"kata Chorong pelan lalu mencuba untuk menutup matanya..

Ting!

Mata Chorong terbuka luas apabila fonnya berbunyi dan berharap itu dari V.

"Pabonya,esok teman aku gi kedai buku okey??"-Bomi

Satu keluhan keluar dari bibirnya.Tanpa membalas chat dari Bomi,dia kembali mencuba menutup matanya..

"God,i think i fall in love with him"bisik Chorong dalam hati

-Tbc-

Sorry kalau bosan.

Vote.comment.thanks

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now