Part 9

1K 76 0
                                    

Sudah hari ke2 jungkook berkerja di syarikat milik arwah appanya. Dan sejak jungkook masuk ke office, ramai 'EX-GIRLFRIEND' jungkook datang. Naik serabut jungkook. Malas nak layan diorang well setia dengan wife! HAHUHEHI

Tok tok

"Masuk" kata jungkook.

"Erm encik, ni..." tak sempat PA jungkook, min ah menghabiskan kata2 nya ada seorang perempuan menyampuk.

"Sayangggg i miss you so much baby! Perempuan gila tu tak kasi i masukk! Sayang pecat je la minah tu!" Bentak ex girlfirend jungkook, shinyeon bercakap dengan nada gedik sambil memeluk leher jungkook.

Min ah buat roll eyes dan terus menapak keluar dari bilik jungkook. Jungkook yang dengar shinyeon bercakap bergitu terus -..- What? 'Sayang? Baby? Hey minah! wife aku je yang boleh cakap perkataan tu je tau!' Cakap jungkook dalam hati.

"Sayang u dengar ke tak?" Kata shinyeon

"Dengar apa? U cakap apa tadi?" balas jungkook

"I said, jom pergi makan dengan i. I dah lapar ni." Kata shinyeon.

"Its okay. I dah kenyang." Tipu jungkook padahal dekat rumah dia belum jamah apa2 pun.

"Please kookie." Shinyeon membuat kyeopta. Bukan kyeopta pun buruk je adalah dengan makeup dah macam badut. Lain lah Wife aku tu natural beauty.

"Urgh kali ni je! Next time no no no." Jungkook berdiri malas. Shinyeon terus memeluk lengan jungkook. Jungkook mahu tepis tapi shinyeon memegang dengan lebih erat. Pft perempuan ni bila lah nak berubah.

×××

Like yesterday. Bosan. Park hyuna tak tahu nak buat apa. Semua dah dikemaskan. Aku berfikir sambil menongkat dagu.

Ting! Hyuna dah dapat idea.

Hyuna membuat kimchi untuk suami tersayang dengan penuh kasih sayang. Pft ayat lol. Sesudah kimchi diletakkan di dalam tupperware, hyuna menyalin baju yang elok sedikit untuk pergi ke office jungkook. Tak sabarnya nak jumpa jungkook! Mesti dia happy.

Aku mencari-cari office jungkook. Asyik naik turun naik turun lift. Penat aku. Okay last try, Aku tekan nombor '13'.

"Eh wait wait. Jangan tutup dulu." Kata seorang namja.

Aku terus menekan butang yang tempat untuk membuka lift. Idk how to explain lol.

"Gomawo!" Kata seorang namja selepas sudah berada di dalam lift.

Aku hanya tersenyum. Kekok juga lah dari tingkat 1 sehingga tingkat ke 13 hanya berdiri di dalam lift dengan namja. Rupa? Not bad. Boleh tahan. Hyuna. Sempat lagi eh kau tengok muka laki tu -.-

"Em btw im jin. Kim seokjin." Kata laki di sebelahku ini setelah lama berdiam kan diri.

"Oh i see. annyeong jin. Im park hyuna. Just call me hyuna" kataku sambil tersenyum.

"Lawa nama. Selawa orangnya." Kata jin tanpa malu.

Aku yang mendengar terus ketawa. Wife orang pun nak try ke weh. Tengokla jari manis aku ni ada cincin. Kataku di dalam hati.

"Awak buat apa kat sini? Pekerja baru?" Kata jin lagi.

"Nope. Im jungkook's wife. Saja nak melawat dia" Ujarku sambil ketawa kecil.

"Oh la isteri jungkook? Saya ni kawan dia. Saya pun nak jumpa dia. Tapi saya nampak tadi jungkook ada dengan..." ayat jin terputus setelah lift terbuka.

"Awak cakap apa tadi? Dia ada dengan...?" Kataku ingin tahu selepas kami berdua sudah berada di luar lift.

Jin hanya menggeleng. "Jom ikut saya. Pergi bilik jungkook." Katanya.

Aku hanya mengangguk dan berjalan seiring dengannya ke bilik jungkook. Oh so bilik jungkook 13? Nasib tak salah lagi.


Lama juga aku dengan jin tunggu di bilik ceo jungkook. Nak kata besar? Memang besar. Corak? Lawa gila! Kalau aku dapat bilik macam ni memang aku tak keluar bilik! HAHA.

Tak lama selepas itu. Aku terdengar tombol pintu dipulas dari luar. Mesti jungkook. Aku dengan excited terus berdiri di hadapan pintu, saja nak suprise kan dia. Kimchi? Tak lupa juga. Sentiasa berada di tanganku.

Setelah pintu terbuka alangkah terkejutnya aku bila seorang yeoja cantik sedang memeluk pinggang jungkook dengan erat. Patutlah. Yeoja cantik, seksi tak cukup kain. Taste jungkook kut! Aku melihat muka jungkook terkejut gila tengok aku dan jin yang berada di dalam biliknya. Terkejut sebab dah pecah rahsia ke?

Aku nak suprisekannya tapi aku yang kene suprise. Woaaah. Hebat.

"Eh hyuna?" Kata jungkook. "Eh jin pun ada." Katanya lagi. Aku melihat jin, dia pun terkejut juga memandang dua orang manusia di hadapanku ini. Sabar hyuna. Tahan air mata kau. Tak boleh tunjuk lemah kat diorang.

"Nah jungkook saya ada buat kimchi untuk awak. Favourite food awak. Ingat awak belum makan. Tu yang saya buat. Tapi taktahu pulak awak dah keluar makan dengan girlfriend awak." Aku menjeling yeoja yang berada di sebelah jungkook dan Aku memberi plastik yang berisi kimchi kepada jungkook. Yeoja tadi tersenyum sinis kepadaku. Suaraku aku kawal cool. Taknak jungkook tahu yang aku ni lemah. Tanpa membuang masa aku terus keluar daripada bilik jungkook. Panas! Walaupun ada aircond.

Tanpa ku sedar, air mataku mengalir dengan laju. Tak sangka awak buat macam ni kat saya jungkook. Awak dah lain. Saya... saya benci awak! Saya ingat awak dah tinggalkan perangai playboy awak tu. Tapi... saya silap. Apa yang kurang nya saya dengan dia? Oh yeah. Dia lawa, berharta, bermakeup. Tapi saya?

Hyuna yang mendengar jungkook memanggil namanya terus sahaja berjalan laju untuk pergi ke teksi yang sudah sedia ada.


×××

Pabo kau jungkook! Dah tahu ada wife pergi keluar makan dengan minah tu kenapa?! Jungkook memarahi diri sendiri.

Jungkook terus start enjin keretanya untuk pergi ke rumah dan ingin menyatakan kepada hyuna yang ianya adalah salah faham.

"Hyuna! Hyuna! Where r u?" Jungkook mencari di satu rumahnya. Tak ada kelibat hyuna. Jungkook terus mendaki tangga untuk pergi ke biliknya. "Hyuna! Hyuna!? Pls dont do this to me!!!" Ujar jungkook lagi. Jungkook membuka almarinya. Tak ada baju hyuna! Sah dia lari rumah.

Kalau omma tahu habis aku! Jungkook berkata di dalam hati. God help me. Mana hyuna pergi? Wait whats dat? Jungkook pergi ke cermin meja hyuna. Ada note.

Saya tahu saya tak layak untuk awak. Saya bukan yang terbaik untuk awak. Awak... saya rasa awak tak perlu cari saya. Kalau awak nak kahwin dengan yeoja tadi. Saya izinkan. Mungkin.... tu jalan yang terbaik untuk awak. -park hyuna.

"What????!!! No way gila ke nak kahwin dengan dia? I only love u hyuna, no one can replace u in my heart. Saya akan cari awak hyuna. Wait for me." Kata jungkook sambil menyimpan note tu di dalam laci.

Tapi... kat mana saya nak cari awak hyuna?

#TBC




Perfect Together JUNGKOOK BTS [C]Where stories live. Discover now