01:05

2.6K 211 19
                                    

---

"Park Ha.. Apa hubungan kau dengan Yoongi..??" tanya Vernon pada Haneul sewaktu mereka sedang melepak di sebuah kafe..

"Kau ingat lagi kan nama tu.." lain yang ditanya, lain yang diberitahu Haneul..

"Of course.. Aku ingat lagi masa kita kat New York dulu.. Time kita budak hingusan lagi.. Aku tak pandai nak sebut Haneul.. Bila aku nak panggil kau Haneul, tetiba jadi Haul.. Last-last kau suruh aku panggil kau Park Ha.. Ahhh.. I miss that moment.." terang Vernon dengan panjang lebar..

Haneul tergelak kecil dengan penjelasan Vernon.. Memang dia akui yang nama Park Ha itu memang nickname yang dia gunakan masa di New York dulu.. Kes Vernon tak boleh sebut nama dia la dia terpaksa cari nama yang senang disebut..

"Oittt.. Kau ni.. Soalan aku kau biarkan sepi dari tadi.. How dare you.." rajuk Vernon apabila melihat Haneul mengendahkan soalannya tadi..

"Ehh.. Soalan apa yang kau tanya tadi..?? Mian.. Aku lupa.. Heee.." kata Haneul sambil tersengih-sengih..

"Aku tanya, kau dengan Yoongi tu ada apa-apa relationship ke..??" tanya Vernon sekali lagi..

"Entah la.. But aku pernah termimpi pasal dia.." jawab Haneul sambil melihat di luar kafe itu..

"Mimpi..?? Maksud kau, kau pernah mimpi pasal kau dengan Yoongi couple.. And Yoongi dalam mimpi kau tu vampire.. Kau nampak Demon Side Yoongi kan dalam tu..??" soal Vernon pada Haneul sekali lagi dan ternyata Haneul agak terkejut mendengar soalan itu..

"Ehhh.. Mana kau tahu ni..??" tanya Haneul kembali tanpa menjawab soalan Vernon tadi..

"Hehehe.. I know that because I am the one of them.." jawab Vernon seraya tersenyum sinis..

"What do you mean..??" soal Haneul, pelik apabila melihat senyuman Vernon yang agak menyeramkan itu..

"Aku Vampire.. Yoongi pun.. Demon side Yoongi tu memang wujud.." jawapan Vernon mengejutkan Haneul..

Haneul membulatkan matanya tanda seperti tidak percaya mendengar kata-kata Vernon..

"Kau vampire..?? Is that real..??" tanya Haneul dengan ekspresi terkejut panda..

"Yes.. I am a vampire.. Do you want me to prove it..??" ujar Vernon seraya tersenyum sinis..

"Yes.. Prove it to me now.." cabar Haneul tanpa berfikir panjang..

Vernon segera menarik tangan Haneul lalu membawanya keluar dari kafe tersebut.. Keberanian Haneul yang tinggi tadi kini menurun apabila Vernon membawanya ke satu lorong yang memang sunyi dan tidak dilalui oleh mana-mana manusia pun..

"W-what a-are you go-gonna do now..??" mengigil-gigil Haneul berkata setelah Vernon melepaskan tangannya..

"I will do this.." Vernon membalas kata-kata Haneul lalu dengan pantas dia menerkam leher Haneul..

Tanpa amaran, Vernon terus menghisap darah di leher Haneul.. Haneul terkedu apabila Vernon tiba-tiba menghisap darahnya itu cuba untuk menolak Vernon.. Malangnya, kekuatan yang dimiliki Vernon berkali-kali ganda dari kekuatan yang dia ada.. Mata Vernon yang tadinya berwarna coklat kini bertukar menjadi merah gelap..

"Vernon.. Stop it please.." suara Haneul kedengaran lemah apabila Vernon tidak berhenti daripada menghisap darahnya..

Dushh~~

Serentak itu Vernon jatuh terduduk.. Kelihatan Yoongi sedang berdiri sambil mengenggam kemas penumbuknya itu.. Vernon menghisap darah dari bibirnya yang pecah itu sambil melihat sinis Yoongi..

Haneul yang lemah itu jatuh terduduk di lorong itu.. Dalam keadaan separuh sedar itu, Haneul nampak Yoongi dan Vernon sedang bertumbuk..

"What the f*cking thing you had done to Haneul?!" nampaknya Yoongi begitu marahkan Vernon sehingga dia mengeluarkan kata-kata kesat kepada Vernon..

"What..?? Kau boleh buat kat dia macam tu.. Kenapa aku tak boleh..??" sinis je Vernon membalas kata-kata Yoongi..

Yoongi mengetap bibirnya tanda geram.. Tanpa dia sedari bibirnya luka dan mengeluarkan darah.. Dia kemudiannya menghisap darah itu sehingga kering..

Yoongi kehilangan kata-kata apabila Vernon berkata sedemikian.. Dia mengerling kearah Haneul yang sudahpun tidak sedarkan diri tersandar di dinding.. Serta-merta amarahnya naik.. Lantas penumbuk digenggam lalu dihayunkan ke arah Vernon..

Vernon tersenyum sinis dan hanya membiarkan Yoongi membelasah dirinya.. Yoongi melepaskan segala kemarahannya pada Vernon.. Lagi sakit hatinya apabila melihat Vernon hanya diam tanpa membalas tumbukannya..

"Haneul kau nak.. That black witch pun kau nak.. Ishh ishh.. Tamaknya kau.." ujar Vernon setelah Yoongi puas membelasahnya..

"Aku just nak Haneul.. Aku tak nak black witch tu.." balas Yoongi kasar..

"You know that Doyeon will do anythings to get a person that she adore even she need kill you or the person you love.." Vernon mengingatkan Yoongi tentang Kim Doyeon atau lebih dikenali sebagai The Black Witch..

Black Witches berkuasa dalam membuat potion sama ada potion itu untuk menyembuhkan penyakit or membinasakan seseorang itu.. Mereka juga mempunyai sifat setia dalam diri mereka dimana mereka hanya akan jatuh cinta pada seorang lelaki sahaja dan berusaha untuk mendapatkan lelaki itu.. Kalau mereka tidak berjaya memperoleh lelaki itu, jangan harap perempuan lain boleh memiliki lelaki itu.. Membunuh dan meracun seseorang itu merupakan amalan yang biasa kaum Black Witch ini lakukan..

"Kau ambil langkah yang salah untuk bercinta dengan Doyeon.." kata Vernon lagi.. Kali ini dengan suara yang tenang..

"Aku terpaksa dan aku tak tahu pun yang Doyeon tu Black Witch.. Aku pun tak tahu yang Haneul betul-betul wujud.. Aku ingatkan orang macam Haneul tu tak mungkin wujud dalam dunia ni.. Waktu mula-mula aku jumpa dia kat 7E haritu, aku yakin dia la manusia yang kita cari selama ni.." Yoongi meraup kasar wajahnya selepas berkata sedemikian.. Menyesal dengan tindakannya menjalinkan hubungan dengan kaum itu..

"Don't worry.. Aku akan protect Haneul dari Black Witches.. Kau cari kelemahan diorang.. Bila kau dah dapat tahu kelemahan diorang, kita sama-sama lawan Black Witches.. Aku akan ajak Seventeen untuk bantu kita lawan The Black Witches.." usul Vernon sambil mengangkat tubuh Haneul yang pengsan itu dan meletakkannya di atas sebuah bangku panjang yang terdapat di situ..

"Aku jugak akan mintak tolong BTS untuk bantu kita lawan diorang.. Aku jugak akan cari kelemahan diorang sampai dapat.. Janji dengan aku yang kau dan Seventeen akan protect Haneul dari mana-mana Black Witches or Vampire jahat yang nakkan dia.." kata Yoongi yang risau akan keselamatan Haneul sambil menghulurkan jari kelingkingnya ke arah Vernon..

"Aku janji.." balas Vernon lalu menyambut jari kelingking Yoongi..

"Friend..??" tanya Yoongi sambil tersenyum..

"Yeah.. Friend.." jawab Vernon lalu membalas senyuman Yoongi..

+

Huhuhu.. Mian lambat update 🙏.. Part kali ni panjang sebab patik dah lama tak update, so ni la gift patik untuk readers patik 😘💕.. Entah bila pulak patik nak update SB S2 ni 😅.. Apapun thanks sebab korang still layan lagi ff yang mengarut dan menjengkelkan ni 🙌🙏.. ❤💕💞❄

☆⇨★
comment (✔)

©_bangtankookie_

[✔] Sweet Blood | 달콤한 피  | M.Y.G Where stories live. Discover now