15 || Feelings Towards You

12.8K 1.3K 489
                                    

(Idk chap ni menjadi ke tak so kalau boleh bagi feedback ya hahahaha last minute punya kerja and saya pun demam. Thanks untuk sesiapa yang wish good luck haritu. Paper sejarah entah apa-apa. Rasanya korang pun akan start exam en? Haaa tenuk ingin mengucapkan selamat berjaya amaghi sama2 berdoa utk masing2 :") Love you guys xoxo ♥)

.

.

.

.

.

Mata aku membulat. Pen di tangan aku terlepas. Soalan itu tak aku jangka jadi reaksi aku agak lambat dari yang sepatutya.

"Pagi tadi.. M-Mingyu-"

Suara aku seperti tersekat apabila melihat kedutan di dahinya. Aku tak faham mengapa aku perlu tergagap seperti ini walaupun sebenarnya apa yang berlaku itu bukan salah aku. Dan itu juga bukan kemahuan aku.

Betul, kenapa aku perlu takut?

"Kenapa tanya?" Aku memberanikan diri untuk bertanya soalan itu walaupun riak muka aku sama sekali tidak. "Awak cemburu?"

"Atau tu memang perancangan kau untuk buat aku cemburu?"

"Jadi awak mengaku yang awak cemburu?"

"Aku tak kata apa-apa. Jangan cuba mengelak dari soalan aku, Shin."

Aku memusingkan mata ke atas. "Apa yang awak nak saya cakap? Bukannya awak tak tahu apa yang jadi tadi."

"Apa yang kau nak sebenarnya? Kau masih marah dengan hal semalam jadi sebab tu kau buat macam ni?"

"Betulkan ayat awak tu. Jangan cakap macam saya yang bersalah. Bukannya saya yang cium Mingyu, itu dia. Dan dari mana awak tahu tentang hal ni? Seingat saya awak tak ada pun pagi tadi."

"Aku jaga perpustakaan dari pagi tadi. Ada orang yang cakap pasal ni jadi-"

"Jadi awak terus ambil keputusan untuk salahkan saya sebab oh kesiannya kebetulan saya ada kat sana jadi saya jadi mangsa Mingyu depan orang ramai dalam keadaan yang entah apa-apa dan baju yang bergosok dan ugh-" Aku lap bibir aku yang masih berbekas lip balm dengan kasar. "Bibir bodoh ni yang pernah bersentuhan dengan bibir lelaki homoseksual macam awak, dengan rambut yang saya sikat dengan kemas harini atas saranan awak sebab oh ya awak nak saya jadi perempuan asli kan bukannya tomboy macam dulu sedangkan awak tetap lagi seorang gay yang pernah tidur dengan ramai lelaki termasuklah semalam bila saya jumpa awak dan lelaki seorang lagi tak berbaju di bilik awak saya pasti yang awak baru je buat-"

"Shin Sookyung." Suaranya tak kuat tapi tegas. Itu yang membuatkan kata-kata aku terus terhenti. Mukanya tegang, dan aku tahu itu tandanya dia tak suka dengan apa yang aku baru katakan tadi. Kemarahan dalam diri aku lebih mendalam lagi jadi apa aku kesah kalau dia terasa pun. Bukannya hal aku.

[WARNING] Don't Fall In Love With HimWhere stories live. Discover now