Szeptember 18. Csütörtök

10.2K 357 7
                                    


Örültem a csütörtöknek,mert végre egy laza órával kezdődik a nap,ami nem más mint rajz. Elég jól tudok rajzolni,sőt ezt már többen is megerősítették. A tanár is elég szimpi,azt hiszem szeretni fogom ezeket az órákat. Ma Vladár vagyis a rajztanár gyümölcstálat rajzoltatott velünk. Elég sokféle gyümölcsből pakolta össze a mai feladatot. Esküszöm már csak a narancs hiányzott belőle. Már mindenki nekiállt alkotni mikor feltűnt,hogy Reni előttem nagyon mocorog meg forgolódik. Fogalmam se volt,hogy mi a problémája,de kivételesen nem is nagyon foglalkoztam vele. Tudtam,hogy ha őt figyelem akkor nem leszek kész. Mindenki sajátos technikával rajzolt. Jacques maga elé tartott tollal próbált méretet venni a gyümölcsökről közben meg dúdolgatott,Virág teljesen ráfeküdt a rajzlapra és teljesen belemélyült a munkába.Rajz közben egyszer csak arra eszméltem fel,hogy Reni hátrafordult és a rajzomat nézi,erre felemeltem a fejemet és ránéztem. Örültem,hogy szokásához híven nem fordult el azonnal így egy pillanatig gyönyörködhettem a szemeiben. Egy életen át tudnám őt nézegetni,de ennek a szép pillanatnak Vladár vetett véget.Megkérdezte Renitől,hogy van e valami problémája.Ő közölte,hogy nincs semmi baj. A tanár meg rászólt,hogy akkor végre álljon neki a rajznak,mert óra végén leosztályozza. Na ekkor meglepődtem mikor tudatosult bennem,hogy még nem csinált semmit. Ez nagyon fura. Így nem fog végezni.

Óravége előtt 5 perccel Kinga önként jelentkezett,hogy összeszedje a rajzokat. Reninél egy kis időre megtorpant és megkérdezte:

-Ez meg mi?

-Gyümölcstál- válaszolta Reni

-Mégis milyen?-kérdezte most már gúnyosan Kinga

-Összeturmixolt.Csak vidd ki,oké?-sürgette őt Reni.

Erre a válaszra nem tudtam,hogy mit gondoljak és rám tört a kíváncsiság,hogy milyen rajzot is készíthetett. De sajnos volt egy rossz előérzetem.

Vladár végig nézte a beadott lapokat,és elkezdte kiértékelni őket. Virág,Jacques,Kinga és Robi egyből ötöst kaptak. Egyet-kettőt még az osztálynak is megmutatott,bár Virág rajza mindent vitt. Egyértelműen az övé volt a legprofibb. Még nálam is sokkal jobb. Aztán felmutatta az enyémet és megkérdezte,hogy azt ki rajzolta. Persze a nevemet megint nem írtam rá.Felemelt kézzel jeleztem,hogy az enyém,majd a tanár elég sokáig nézegette. Sajnálatát fejezte ki,hogy idén nem mentem el a rajzszakkörére,de örülne,ha jövőre meggondolnám magam,mert szeretettel vár. Na várjon csak! Eszem ágában nincs több szakkörre járni. Szeretek alkotni,de a szabad délutánokat sokkal jobban szeretem. Mondjuk,ha tovább gondolom,akkor pont egy időben végeznénk a olvasókörösökkel,ahova Reni is jár,és talán még ha szerencsés is vagyok,akkor egy fele lakunk így mehetnénk együtt haza. A következő pillanatban viszont beugrott Neményi feje és az a tény,hogy ők szoktak együtt hazamenni. Miért is cserélné le? Cortez ne álmodozzál!!! A rajzomra én is ötöst kaptam. Aztán jött a várva várt pillanat,vagyis Reni rajza. Sajnos a tanár nem mutatta meg az osztálynak a remekművet így sose fogom megtudni,hogy milyen lett. Viszont a következő percben a többiekkel együtt teljesen ledöbbentem. A tanára rajzot csupán kettesre értékelte. Ebből egyből lejött,hogy igen is voltak gondok azzal a rajzzal.Viszont egyik döbbenetből estünk a másikba mikor láttuk,hogy Reni örül a kettesnek és mosolyogva ment ki a munkájáért. Sajnos lefordítva hozta vissza és tette le a padra,így nem tudtam meglesni. Mikor Virág elkérte tőle,akkor is fordítva adta át. Mikor Virág megfordította és meglátta röhögőgörcsöt kapott.Csak nagyon nehezen tudta abbahagyni.

Közben Vladár folytatta a többi rajz értékelését.Nem értette,hogy Dave rajzán miért van egy sötét folt. Mint kiderült az a kerek satírozás nem más,mint Gábor feje,aki belelógott Dave látószögébe,és ahelyett,hogy arrébb ült volna inkább lerajzolta. Így csak hármast kapott érte. Végül a nagyokos Neményi rajza is előkerült,aki persze már megint túl gondolta a dolgokat. A tökéletes gyümölcsöket félig rohadt állapotban rajzolta le,és ezt azzal magyarázta,hogy azok már a leszedés pillanatában rohadni kezdenek. Ezt már senki nem bírta hallgatni és mindenkinek leesett a feje a padra felkészülve a túl hosszú magyarázatra. Szerencsére Vladár megmentett minket,mert félbeszakította a szövegelést,ami annak a gyökérnek nagyon nem tetszett és teljesen besértődött. Inkább újra elkezdett olvasni. Így legalább csöndben van. Én nem tudom,hogy hogy lehet őt kedvelni,még szünetekben is olyan bunkó. Menet közben is olvas és inkább neki megy mindenkinek,mint hogy kikerülne bárkit is.

Matekon Gazdag tanárnő Andrist szívatta a táblánál több mint 20 percig. Szerencsére így nem volt idő több felelőre.

Megbeszéltük Ricsivel,hogy kihasználjuk még az utolsó melegebb napokat,és ha tehetjük,akkor kimegyünk a deszkaparkba. Így tettünk ma is. Sajnos már csak tényleg pár napról van szó,aztán beköszönt az ősz,vele együtt az esős időszak.Elköszönhetünk tavaszig a deszkától.Kihasználtuk és egészen estig kint voltunk. Mi Ricsivel mindenféle trükköt csináltunk míg Dave a telefonjával videózott minket,Zsolti meg nézett minket miközben tömte magába a chipset.

SZJG -Kezdet  Cortez szemévelWhere stories live. Discover now