Abang Ipar I

228K 573 62
                                    

"Keadaan Kak Lina macam mana abang? " soalku kepada Abang Hakeem aka abang iparku. Tubuh yang terbaring kaku di atas katil dipandang dengan rasa sayu. Kesian kakaknya. Lumpuh seluruh badan akibat kemalangan yang menimpanya 2 tahun lalu.

Abang Hakeem senyum pahit.

"Macam yang Isya nampak sekarang nih. Duk terbaring kaku. Hanya mata saja yang boleh bergerak dan memberi isyarat kepada abang. "

"Abang banyakkan bersabar. Okey? Insyaallah ada hikmah disebalik semua ni. Isya yakin abang kuat tempuh dugaan nih. " aku memberi kata-kata semangat untuk Abang Hakeem.

Abang Hakeem hanya tersenyum. Wajahku dipandang lama.

"Terima kasih sebab selalu lawat rumah abang. Kalau tak, tak tahu abang nak buat apa dengan rumah ni. Dengan bersepahnya. Berhabuk pun ada jugak. Terima kasih jugak sebab kemas rumah abang bagi bersih. Abang tak tahu macam mana nak membalasnya. "

Aku hanya tersenyum sumbing.

"Tak payah ucap terima kasih abang. Apa yang Isya buat ni kecik je. Tak payah balas apa-apa pun. Isya tak kisah. Isya buat dengan ikhlas. "

'Lagipun Isya buat semua ni sebab abang. Isya suka abang. Isya sayang abang. Dan Isya sangat-sangat cintakan abang.' desisku dalam hati. Tak mampu nak luahkan. Hanya pendam perasaan itu adalah jalan yang terbaik.

Abang Hakeem senyum mendengarkan jawapan adik iparnya itu.

"Okeylah abang. Isya balik dulu ye. Isya ada kelas pagi ni. Assalamualaikum. " aku memberikan senyuman manis kepada Abang Hakeem. Lagak menggoda. Sengaja tubuh digoyang ke kiri dan ke kanan ketika dia berjalan. Nak pancing Abang Hakeem.

Abang Hakeem terkesima. Jantungnya berdegup kencang. Nafasnya bagaikan tersekat-sekat melihat ayunan punggung adik iparnya. Melentik dan mantap. Segera dia menepis bayangan yang menggoda nafsunya tadi.


Lelaki yang dah lama tak dapat benda 'sedap' memang macam tu. Senang nak tergoda. Aauummm! 💋

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 25, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Berahi 💋Where stories live. Discover now