chapter 12

369 27 4
                                    

Suho; seluruh drom dan semua bilik !
Chen; taoo yahhh .

Xiumin yg berdekatan jendela terus melihat ke arah luar .
Xiumin ; wei ! Tao !! Kat bawah .

Lalu semua member bergegeas turun ke bawah !

Before tao hilg .
Tao; dalm hati * aku takkan biarkan org rampaas kebahagian kmi ! Even famliy dia ! Takakan pernh ! * lalu dia berjaln senyap untuk mengejar kriss .
Sampai di lobi ddia melihat kriss baru masuk kereta dan trs berlari ke arah kereta .
Tao; kriss ! Jangn tinggalkan kmi *nada semput dngn air mata yg mengalir*
Kriss; tao mianhae !!!
Tao tetao menahan pintu sepaya kriss tidak menutupnya . Tetapi gagal kerana appa kriss kelur dan menolaknya . Sehuingga mamber lain sampai ..

End

Chen; tao yahhh ! Berlari kearah tao
Tao; kriss !! ..
Semua mamber masih dalam keadaan mengis :'(( ! ..

Nasib lah waktu tu malam takde sape kerja kecuali pakcik gurd ..

Sehun duduk dangan menghentakkan kakinya .

Sehun; nak krisss ! Kanapa dia jahat !!! Kenapaa !

Kriss masih dpt melihat dri dalam kereta keadaan di luar lobi itu . Dan merayu kepada appanya . Untuk turun dan berjunoa merka untuk kali terakhir . Appanya hanya membaginya masa selama 2minit ! Kalau tidak appanya akan mencari jalan untuk memusnahkan dan memaluka nama EXO ! .(( babi jahat ))

Lalu kriss melihat sehun yg terduduk dan meraung di ikutti semua member yg duduk mencangkung sambil menglap air mata .

Kriss pun berlari ke arah merka .

Suho; kriss !!

Semua member berlari dan memeluk kris !

Sehun; jangan lah jalan ! Sian kmi kriss hyung tolong lah

Kedngran cuma raunggan dan tangisan ! Tiada sepatah kata dri mamber lain cuma sehun dan suho . Semua mamber sudah tidak tahu apa ingin di bicarakan . Terlalu sedih dan sebak di hati .

Kriss; aku sayang korag ! Tolong selamat kan EXO . Tolong AGUNGGKAN NAMA EXO ! janji dngn aku ! Jangan tinggalkan EXO the lost planet ! Is the Awesome gp!  Trust me ! kmu bolh lebih dari ini !  Bolh tnpa aku ! ExoM chayo ! Saya percayakan kamu . Sehun jangan nakal . Jangan susahkan luhan hyung k kai ! Dgr ckp do hyung k ! Baekhyun jangan main gme sampai tngh malam ! Chan jaga baek tu jangan gaduh jangan suka buat suho hyung risau  . Tao ! :'((( jaga kesihatan kau ! Jangan suka nagis ! Jangan bertindak sndiri ! Chen jaga tao jangan selalu buli dia . Xiumin, jaga makan minum kau lay pun sama korg jaga yg lain sepacially suho hyung tolong gantikan tempat aku ! Kalau aku ada rezeki aku selalu call korg . never forget you .
Suho; kau pun jaga makan minum ! Jangn lupa kmi kami sayang kau ! Teruskn usaha kris ! :'( ..
Sehun; aniyahh !! Jangan peegi !!!

Lalu kriss melepaskan pelukkan dan menepati janji appanya 2minit merka berpelukan . Dan kini masanya kriss pergi meingalkan sm ent dan EXO kerana terpaksa dan takut di ugut oleh appanya ..

Semua mamber kini makin meraung dan melambaikan tangan kearah kriss ..

Luhan; dalam hati *kembalilah jika kau sudah sedia dan teruskan jika itu menghalang kau bersama kami, kmi sentiasa akan membantu kau dalam susah senang mahupun sakit, kau di anggap tulang belkang suho tetapi Kali ini dia sndiri menguruskan kami . Kami tau suho kuat dan redha dngn semua ini*

Dalam kenderaan kriss
Kriss; hiks :'(
Appa; dah lah berhnti !
Kriss; ini yg appa nak kan ! Sdh lah appa ! Ini sangat sakit untuk kriss !
Appa; kau ingit ini boleh jamin masa depan kau ! Kalau kau nak ! Ahh ! Kalau appa ...... *blm sempat appanya memghabiskan bicaranya kriss telah mencelah*
Kriss; MATI !! Appa mmg suka cakap benda mcm tu ! Appa cuma ugut kriss ! Appa suka buat impan kriss hancur ! Knpa appa ! Hikss .. Kalau mmg dari dulu appa mmg tak suka kriss masuk Sment. Kenapa tak halang kriss !! Kalau appa halang kriss ! Kriss takkan masuk dalam gp yg memberi semngt kriss dan mngajar kriss maksud USAHA ! selama kriss di rumah appa dan omma cuma pentingkan DUIT dan KERJAYA ! kriss ! Bagaikan tiada fungsi seorg anak! Apa semua ni appa ! Setelah kriss rasa kasih sayang merka ! Appa nak rampas semuanya dri mereka ! Sampai hati appa hikss !!!! ... Appa kriss anggap merka tu abg dan dan adik kandung kriss ! Knpa appa buat mcm ni hikss !!

Appanya cuma diam dengan setiap kata kata yg kelur dri mulut anaknya . Mungkin appanya sedikit menyesal tetapi dia harus membuat demi kian .

Dorm ..
Air mata yg mengalir sepanjng malam . Dan tdr yg tak senang mereka sangt sayang dngn kriss dan merindukanny . Gelak tawanya kenakalnya suaranya dan tutur katanya .

Kesedihan itu seakan tiada penghunjungnya . Satu bulan telah berlalu tetapi peristiwa yg berlaku pada  mei 2014 itu sanagt sadis . Dan membuatkan terasa sedikit kehilngan dngn kepergian kriss .

Di tambah lagi cerita crita di media sosial ttg kriss membuat kan merka ingin menyama mulut mulit puaka yg engan berfikiran buruk ttg kriss tetapi apakann daya . Merka hanya mampu bertahan dngn sikap org awam yang suka mengambil buruk ttg kriss .

..

Pada pagi tu seperti hari seprti biasa do memasakkan sarapan untuk membernya
. Selepas kriss meninggalkan mereka dlm bulan lalu bru kali ini merka bersarapan di rumah tanpa kriss . Kerana selepas kriss pergi merka cuma makan di cafe sm .dan merka tidak makan berkumpul seperti biasa . Do membuat sarapan ini kerna mahu menyatukan kembali merka dan makan berkumpul . Do ingin merka kan ini sampai akhir ..

Do; hummm sedap ni aku harap lah dorg suka *menghidu sambil mengangkat makanan ke meja*

Kai yg kebetulan lalu di sana terhidu bau yang sungguh menyelerakan .

Kai; wahhhh sedap nii ahh nak ...
Do; pangil semua sarapan cpt ..
Kai; okk hyung

Lalu iapun berlalu ke dorm dan mengil semua mamber. 

Tiba di meja makan terukir senyumn di bibir Do melihat mamber lain teruja dngn masakan do . Dan dengn sedikit snyumn do merakan semua mamber sangat kuat untuk melupakan semua ini ..

Do; ahh makan lah . Slow slow panas ni .
Suho; ah thehun makan tu elok elok . Kang panas . Sia sia
Sehun; hyung knpa THEhun !! Asih taksuka . *bentaknya*

Semua mamber lain ketawa melihat gelagat sehun ..

Chen; hyung knpa tak duduk dkt tu *tunjuk kerusi tngh*
Suho; tak ...
Do; kriss pesan jangan sesiapa duduk kat sana . Kerana dia sntiasa ada di tempat ni . Dan dia ada bersama kita cuma kita tak nampak
Tao; hann .. Hannn
Chen: *pukul kepala tao* hantu kepala otak kau! Kriss blm mati lagii !
Tao; aduh sakit lah !! Kau ni !!! Aku tau lah aku gurau je !! Kau selalu dah buli aku semenjak kriss tak de ! Kau berani erk !
Chen; hari hari aku berani !
Chanyeol; dah dah jangan bising makan je lah ! Do nak tambah ni .
Baekhyun; alaa kau ni makin gemuk kang susah nak dance .
Lay; ah btl tu !
Chanyeol; yelah biar lah aku mati kebulur ! Takyah masak untuk aku lgi !
Xiumin; ok ini aku nak muntah
Hunhan; ahh ahhh chanyeol majok ahh ahh !
Chanyeol; *pout bibir nak bediri*
Do; *tarik tangan chanyeol* main main je jangan lah majok meh sini .. Nah makan . .*bagi makanan*

Suho hanya mampu ketawa dengan gelagat mereka .

#readmore
#please vote

(C) Never forget youWhere stories live. Discover now