Mr Arrogant

1.3K 66 0
                                    

Tunang pada usia yang muda. Siapa nak macam tu. Kalau aku pun tak nak. Umur baru 18 dah ada tunang. Memang gila lah! Sekolah lagi kut. Agak agaklah. Tapi dalam kes ni, Hayoung sudah pun bertunang dengan lelaki yang dia tak suka. Hayoung ni fanatik exo sebenarnya. Dia suka Oh Sehun dalam group tu. Cita cita dia cuma nak kahwin dengan Sehun. Tapi rasanya mustahil. Shit! Walau macamanapun dia akan berusaha untuk dapatkan Oh Sehun selagi dia mampu.

Hayoung bersekolah dimana pelajarnya semua perempuan. Dia lagi suka sekolah macam tu tanpa lelaki! Kalau ada lelaki tapi menyusahkan orang buat apa. Baik tak payah! Di sekolah itu, Hayoung bersama dua orang kawannya, Yerin dan Joy merupakan ratu di sekolah itu. Mereka mempunyai wajah yang cantik. Hayoung juga ada musuh yang selalu mengganggunya setiap hari tapi itu bukan masalahnya. Lantaklah apa yang musuh dia nak buat. Kisah pulak! Yang penting dia paling cantik di sekolah tu.

Hayoung, Yerin dan Joy melangkah keluar dari sekolah dengan gembira. Ramai pelajar berkumpul di depan pagar sekolah. Rusuhan ke ape ni. Kenapa ramai sangat? Mereka bertiga melihat lihat.

"Kemalangan mungkin?" kata Yerin.

Mata Hayoung bertemu dengan sepasang mata. Dia mematung di situ. Lelaki yang mempunyai status dengan dia. Ouh! Please! Bala apa lagi ni. Baru dia teringatkan lelaki ni tadi. Dah muncul. Ilmu apa yang dia pakai ni.

Pintu kereta Audi sudah siap dibuka untuk Hayoung. Lelaki itu memberi isyarat mata kepada Hayoung menyuruh Hayoung masuk. Hayoung menghentakkan kakinya. Dia berjalan dengan perasaan marah. Sebaik saja Hayoung masuk ke dalam kereta itu, semua pelajar menjerit. Lelaki itu juga masuk ke dalam keretanya tanpa senyuman.

"Sombongnya lelaki tu" kata Joy.

"Jangan jangan lelaki tu....." Yerin dan Joy melihat sesama sendiri.

"Tunang Hayoung!!!" semua pelajar melihat mereka berdua.

"Kau ni! Lelaki tadi sepupu Hayoung lah. Pandai pandai je cakap tunang dia" Joy berpura pura menampar lengan Yerin. Yerin faham maksud Joy.

"Yup! Sepupu Hayoung. Aku lupa" mereka terus pergi dari situ. Pelajar lain juga bersurai.

Hayoung pula merasa panas di dalam kereta lelaki ini. Walaupun pendingin hawa dalam kereta ini sejuk tapi Hayoung tetap berasa panas.

"Siapa suruh awak datang ambil saya? Ibu mana?" marah Hayoung.

"Ibu yang suruh and please be nice to me. I'm your future husband" kata lelaki tu dengan dingin. Wajah yang selalu tanpa senyuman. Bencinya kalau tengok lama lama.

"Nice lah sangat. Jangan nak mengaku awak ni bakal suami saya. Belum tentu kita akan jadi suami isteri nanti. Lagipun saya tak nak kahwin dengan awak. Daripada saya kahwin dengan awak, lebih baik saya kahwin dengan Oh Sehun"

"Saya pun Oh Sehun juga" jawab lelaki itu dengan selamba.

"Memanglah awak Oh Sehun tapi Oh Sehun dari group exo tu lagi baik daripada awak"

"Whatever"

"What?! Awak boleh cakap macam tu je" Sehun berhenti keretanya di tepi jalan.

"Now, I give you two options. Shut up or get out of my car?" Hayoung tidak bersuara. Dia terus keluar dari kereta Sehun.

Sehun juga tidak mengeluarkan sepatah kata dan tidak berniat untuk pujuk Hayoung. Dia terus pergi dari situ. Hayoung membulatkan matanya.

Wah! Ni dah melampau! Sombongnya! Kalau macam tu biar tak payah ambil aku. Blah lah! Dia ingat dia siapa boleh buat aku macam tu.

Hayoung menelefon seseorang. Dia menunggu dengan sabar. Lama juga dia berdiri di situ. Akhirnya sebuah kereta BMW hitam berhenti di hadapannya. Dia terus masuk ke dalam kereta tu. Hati tengah panas campur dengan panas di luar. Kau rasa? Panas kuasa dua.

[C] ONESHOT | Sehun HayoungWhere stories live. Discover now