Chapter 16

604 24 0
                                    

#MrsHeidi

Part 16

Hayden @ Heidi

Hairanlah saya tinguk si Roro ni balik-balik mau menjeling. Saya pun rasa lain ni, mula-mula say awkward juga bila dia panggil makan sama-sama. Mau tidak mau juga, tapi sy terpaksa lah nanti takut pula kami tambah tidak berngam.

Suasana di meja makan tu memang senyap, sy hanya mampu tenung tu makanan dan pelan-pelan suap ke dalam mulut. Macm terasa betul bah saya sama kelakuan si Roro, setiap suapan nasi tu kan memang saya rasa bersalah mau telan. Macam banyak betul salah saya sama si Roro.

Bila dengar saja dorang rancak bercerita kan, nah saya pun pasang telinga jugalah. Tiga tahun lebih sudah pula si Dalton sini, sampailah dia jumpa balik si Roro. Terus saya teringat balik ni yang masa sekolah berabis dia mau tackle, last-last dapat juga dia sama Roro sekarang. Kadang say jelous ni, kenapa dia punya perasaan normal daripada dulu sedangkan saya lebih opposite. Betul-betul bah saya tidak pandai menghargai orang yang sayang sy kn. Mungkin karma kali bagi saya, kena benci oleh orang yang saya makin sayang.

Adalah banyak dorang cerita-cerita, saya tidak jugala ambil peduli. Tapi, bila si Dalton cakap pasal mau kahwin si Roro. Punya labah saya terkejut, Oh jadi memang cimfirm lah ni, si Dalton betul-betul tidak tau yang si Roro sudah kahwin? Serius ka dorang ni? Jadi kami punya hubungan ni memang tidak boleh fix sudahlah ni? Terus makin laju saya cucuk-cucuk tu ayam sampailah terpelanting pigi bawah ni. Aduiiii Jatuh point saya oh!

Saya pun cover-cover ni kunun cepat-cepat mau pigi cuci piring. Nanti ketara pula yang saya jelous or apa, atau mungkin si Roro fikir saya jelous kali kan sama hubungan dorang dua. Dia salah faham ba ni, si Dalton pun bukan juga taste saya walaupun saya masi Gay. Taste saya biarlah kami sama-sama gay bah. Tapi, thanks God, sy sekarang memang lebih suka si Roro. Sebelum saya keluar, boleh nampak lagi muka si Roro yang macam mau mengamuk ni. Benci sangatka dia sama saya?

Saya pun keluar pigi luar terus sambil say hirup tu udara segar. Wangian rose dan bunga-bunga lain pun memang betul-betul menusuk kalbu oh. Sempat lagi saya selfie dekat tu bunga. Bila saya tinguk balik muka saya, astaga handsome bah juga saya ni. Kenapala sy boleh tersesat dulu kan? Mesti banyak juga tu kan sumandak yang kesiwa nampak saya Gay? Haha perasan dulu saya kijap.

"Ko okka Den?" Tiba-tiba suara si Roy mengejutkan saya daripada lamunan. Hmmm..Pelan-pelan sya tarik nafas terua hembus balik. Dia pun pigi berdiri sebelah saya. Saya hanya mampu mengangguk dan senyum saja.

"Den, saya rasa kamu dua sama Roro patut berbincang oh. Mesti kmu masi boleh fix lagi bah ni hubungn, even dulu pun saya nampak si Roro betul-betul love ko. Napa juga dia sanggup kahwin ko kan kalau memang langsung tiada sinta antara kamu?"-Roy

"Entahlah Roy, saya rasa kan si Roro betul-betul benci sudah sama saya tu. Sy rasa betul-betul tidak layak bah bagi dia. May be saya patut undurkan diri lah supaya dorang ada ruang untuk hidup bahagia." Sy bilang sambil hembus tu nafas perlahan-lahan. Macam ada rasa dunggot pula mau terjatuh tapi balik2 saya singut2 ni supaya tu dunggot termasuk balik. Nantilah baru sy berabis kurik di tandas.

"Iskkk takkan tu pun ko mau putus asa Den, belum cuba, belum tau mah. Sayanglah usaha ko selama ni yang mau berubah demi dia." -Roy

Betul jugakan? Tapi macam mana pula saya mau kasitau dia ni? Tidak lama, saya nampak sudah dorang si Roro sama Dalton keluar. Duii punyala sweet couple ni duarang. Saya rasa macam saya datang sana pigi mengacau ja ohh. Tiba-tiba lagi si Dalton pigi sikin kami, lagilah saya rasa bersalah. Macam saya rasa kami ni bagaikan sungai dengan laut jah oh. Saya sungai dan si Dalton laut. Then, saya rasa si Roro lebih tertarik dengan laut yang sangat menenangkan. Laut yang lebih lebar pengalamannya sebagai lekaki, sy pula apa ja, sungai yang banyak ikan kisil2. Rokot kaitu kena panggil?

MRS HEIDI Where stories live. Discover now