19

1.9K 183 3
                                    

Aku masuk ke dalam bilikku semula dan terus baring di atas katil.Aduihh..sakitnya badan aku..Ni semua syaitan tu punya pasal!!Main campak2 orang kat dinding plak!Ingat power?Aku pejam mata.Aku cuba untuk tidur.Malangnya,badan aku sakit sangat sampai aku tak boleh nak tidur!Aku cuba menukar posisi tidurku.Tapi badan aku jadi kaku.Aku tak boleh bergerak!

Seolah2 ada batu besar di atas badan ku.Aku buka mata.Kelihatan seorang wanita dengan kepala yang hampir botak.Kenapa dia hampir botak?Entah,mungkin salah pakai shampoo kott..kahkahkah...

Wanita itu sedang memandang tepat ke arah mataku.Apahal pandang2 ni kak?Tahulah saya hensem...Ehem!K..pastu..aku terus cuba untuk bergerak.Hampa.Badan aku masih kaku.Berat betul minah ni ya??Makan apa masa hidup weyh?

Aku cuba baca ayat kursi.Namun,aku seolah2 bisu.Tiada langsung suara yang keluar dari mulut aku.Aku cuba baca dalam hati.Tapi apa yang aku baca semua tak betul.Serabut!

Selepas lebih kurang 4/5 minit aku dihempap oleh si 'dia',akhirnya aku boleh bergerak seperti biasa.Aku bingkas bangun dari katil.

"Takde kerja ke main hempap2 ha?!!"jeritku.

Aku baring semula,memandang sekilas ke arah jam loceng.Dah pkul 3 pagi and aku still berjaga.Nasib baik esok cuti.Tiba2 aku teringatkan Pak Ngah.Mana dia pergi?Dah berapa hari dia tak balik rumah.Takkan lupa jalan balik rumah sendiri kut?

Hijab Si TomboyWhere stories live. Discover now