16 || youth

376 42 1
                                    

ARROGANT BUT NICE 16






Skip punya skip, tibalah malam hujung minggu yang dinantikan oleh Yerin, dan juga Seungcheol semestinya. Malam ni, Yerin akan pergi ke majlis Eunha, dan Seungcheol pula akan senyap² pergi ke rumah Pinky untuk makan malam yang telah dijanjikan dulu.

"Oppa okey ke duduk sorang kat rumah ni?" soal Yerin. Yelah, dia dan Seungcheol akan keluar kejap lagi, jadi bagaimana dengan Dokyeom?

Dokyeom yang sedang menonton televisyen itu mengangguk dengan malas "oppa okey je duduk sorang² kat rumah. Dont worry okey, pergilah"

"Kalau ada apa² call hyung" pesan Seungcheol. "Okey hyung" balas Dokyeom lalu sambung tengok televisyen.

Akhirnya Yerin dan Seungcheol berjalan keluar dari rumah. Seperti dijanjikan, Seungcheol yang akan menghantar Yerin ke rumah Eunha.

"Lepas awak hantar saya, awak terus balik kan?" soal Yerin semasa merek otw kearah kereta.

"Tak"

"Hah?" Yerin memandang Seungcheol pelik. Kenapa tak balik rumah pula? "Awak nak kemana lepas hantar saya?"

Buat pertama kali Seungcheol merutuki dirinya sendiri. Kenapalah dia tak jawab 'ya' je tadi? "Oh..aku akan ke pejabat"

"Nghh? Malam² nak ke pejabat buat apa?" soal Yerin lagi. "Hal kerja, janga risau balik nanti aku terus jemput kau okey" pesan Seungcheol dan Yerin mengangguk.

Mereka mula masuk kedalam kereta.

"Kau bila pergi majlis memang selalu pakai macam ni?" soal Seungcheol selepas Yerin siap memakai seatbelt. Yerin mengangguk "eung..kenapa?"

"Aniya, kau nampak cantik" puji Seungcheol sambil tersenyum manis. Yea, Yerin memang nampak sangat cantik malam ni.

Sampaikan Yerin berasa sedikit bangga dan malu² "hehe..terima kasih sebab puji" ucapnya shy shy shy.

Seungcheol tersenyum lagi sambil mengusap lembut kepala Yerin "sama² sayang, kajja bertolak sekarang.." balasnya lalu mula menghidupkan enjin kereta untuk pergi.

Dalam hati Yerin berbunga. Lagi² masa Seungcheol panggil dia sayang. Ngehehe, sekarang dia dah 100% pasti. Dia dah jatuh cinta pada Seungcheol. Tunangnya sendiri.

.

.

.

Betul apa yang Dokyeom katakan dulu, rumah Eunha jauh dari rumah mereka.

Selepas setengah jam pemanduan, akhirnya kereta Seungcheol berhenti dekat dengan rumah Eunha.

Yep mereka takkan berhenti didepan rumah tu, kan Yerin taknak orang curiga tentang Seungcheol nanti.

"Terima kasih sebab hantar saya" ucap Yerin selepas turun dari kereta. Dia dah ada ditepi tingkap kereta Seungcheol

"Cheonma, balik nanti aku jemput disini" kata Seungcheol. Yerin mengangguk faham lalu ingin pergi.

"Rin!"

"Ye?" Yerin menoleh semula kearah Seungcheol "ada apa?" soalnya hairan. "Mari sini, aku nak bisik sesuatu" panggil Seungcheol.

Yerin mengerutkan dahinya lalu mendekat ke Seungcheol "ap--"

Cup!

"Jaga diri, have fun. Jangan menggatal dengan namja lain okey, bye sayang" selepas wink sekali, Seungcheol pun terus memecutkan kenderaan pergi dari situ.

Yerin melopong sambil memegang pipinya. Oh My Aiskrim, Seungcheol cium pipinya!

Yerin memandang sekeliling. Ngehehe, untung tak ada sesiapa yang nampak apa yang berlaku tadi.

Selepas memastikan semuanya elok, Yerin pun berjalan kearah rumah Eunha. Baru je masuk depan pagar pun dah boleh dengar musik yang keluar dari rumah itu.

Musik lantang ber-genre happy tajuk Water Flower itu bersenandung hebat dirumah Eunha. Party lah katakan, ngehehe

Juga kelihatan ada ramai dah orang yang datang. Ramai yeoja yang berpakaian cantik, sera namja yang berpakaian kemas disitu. Nama pun party remaja.

Makanan jangan cakap, berdiri depan pagar ni pun dah boleh nampak macam² snack yang ada tersusun diatas meja di halaman depan tu. Grrr.

Selepas memastikan diri kemas teratur, Yerin pun mula masuk dengan anggunnya kedalam kawasan rumah Eunha. Seriously dia nampak cantik dengan dress RedPink violet serta ikatan rambut pony jack dan kasut higheels hitam kilat.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Pada masa yang sama, ada beberapa orang yang sedang perhatikan Yerin dengan seksama. Mereka juga rasa Yerin cantik! Kalah Angelina Joli weh (ノ^_^)ノ

"Yerin!"

Yerin yang sedang berjalan lagi terus menoleh selepas diseru. Oh, itu Umji, Sowon, Sinb dan ratu party si Eunha!

"Hai korang" balas Yerin semula "sorry sebab lambat" ucapnya. "Tak apa² party baru je mula lah" kata Eunha sambil tersenyum.

"Wow, Rin. Serioussss kau nampak cantik gila" kata Umji sambil menatap Yerin dengan berkilat.

Yerin mengibaskan rambutnya "Well, this is Jung Yerin lah" ucapnya bangga. Terus Eunha, Umji, Sowon dan Sinb membuat ekpresi jijik.

"Ngehehe gurau je" Yerin ketawa geli hati. Eunha tersenyum sambil menggeleng "ha dah dah, jom masuk ke party aku. Kita enjoy!!" seru Eunha.

"Ok lets go!" balas mereka lima sekawan lalu berjalan masuk bersama Eunha kedalam rumahnya untuk memulakan party.

.

.

.

Seungcheol memarkingkan keretanya di luar kediaman Pinky. Dan disana, seperti dirancang. Pinky sudah menunggu diluar rumah. Takut ommanya perasan.

"Seungcheol!" panggil Pinky ceria. Dia gembira akhirnya Seungcheol datang. Terus dia memaut lengan Seungcheol "kajja masuk"

"Omma kau mana?" soal Seungcheol. Jujur, dia agak tak selesa bila Pinky pegang lengan dia. Tapi dia tak sampai hati pula nak tepis, biar jelah.

"Dalam, dia sedang tunggu kita" jawab Pinky. Sebelum dia mengajak Seungcheol masuk kedalam rumah, dia membetulkan sikit tali leher Seungcheol yang sedikit senget "dah kemas, kajja" dia pun menarik Seungcheol mengikutinya masuk.

Dalam hati, Seungcheol berdoa, semoga tak ada hal yang buruk berlaku lepas ni. Dia dah menipu banyak kali.

Sedangkan disitu juga ada pihak ketiga yang sedang bersembunyi disebalik pokok² cherry yang ada disitu. Sedang mengintip dari tadi.

"Nice moment for me.." orang ini tersenyum sinis sambil melihat Pinky dan Seungcheol yang sudah berjalan masuk kedalam rumah.







BERSAMBUNG...
Sorry pendek je part ni 😂 jangan lupa vote okey. Btw ff ni dah nak tamat. Lagi 5-6 chapter lagi je.

Arrogant But Nice ✔Where stories live. Discover now