BAB 9

5.3K 212 0
                                    


Ian's POV

"Baiklah para pelajar,aktiviti kita yang pertama adalah 'ice breaking'. Kamu semua boleh berkenalan dahulu dengan ahli-ahli kumpulan kamu."Kata cikgu Tania.

Sepanjang aktiviti 'ice breaking' berlangsung, aku hanya menundukkan kepala kerana takut bertentang mata dengan pelajar yang tiba-tiba sahaja memasuki kelas ini. Sehinggalah tiba masanya aku intoduce diri aku.

"Aaaa..Hai nama aku Ian, rasanya kenal aku dah kot.."Terus saja aku duduk tanpa mempedulikan mata biru laut yang memerhati aku daripada tadi.

"Ok aku plak,nama aku Haiqal Qayyum, panggil je aku Haiqal"Kata budak lelaki yang menakutkan itu.

Kemudiannya dia duduk kembali sambil menunjukkan smirknya ke arah aku. Sarah kemudian menyiku aku untuk berkata sesuatu. Tetapi sebelum dia dapat berkata sesuatu, cikgu Tania pun menyatakan bahawa masa untuk aktiviti 'ice breaking' dan seterusnya cikgu tersebut pun menyambung dengan aktiviti lain.

***

Tengku Rayqal Haziq's POV

Aku hanya memerhatikan sahaja tingkah laku 'si tak guna' tu dan 'girl' aku. Aku dapat lihat yang Haiqal sedang merenung ke arah 'girl' aku yang sedang ketawa bersama rakannya yang namanya...ntah aku pun x ambil tahu. Aku hanya mengetap bibir melihat Ian yang jauh di meja sana sehinggalah Zack dan Shah pun menegur aku.

"Eh Rayqal, kau tak marah ke tengok Ian dengan 'The Devil' tu?"Tanya Zack yang keliru dengan keadaanku yang hanya mendiamkan diri daripada tadi.

"Ha ahla Qal, aku usya kau relax je..kalau tidak bukan berapi lagi kau tu"Kata Shah 

"Korang wait and see jela apa yang aku akan buat lepas ni, korang ingat aku x de rancangan ke..."Kataku yang hanya bersandar di kerusi sambil memerhatikan gelagat Ian kembali.

***

 Hari ini, Ian membuat keputusan untuk balik kerumahnya dengan berjalan kaki hingga ke bus station.

"Eh Sarah aku balik dulu la, dah lambat ni nak sampai bus station"

"Bus station? Kau bukan ada kereta sendiri ke? Kenapa kau balik naik bas? Kereta kau rosak ke? Kau ok ke balik sorang-sorang ni? Kau..."Tanya Sarah tanpa henti.

"Cop cop kau ni banyak soalan la nak tanya pun. Jawapan aku simple je. Exercise"Jawab Ian sambil tersengih-sengih.

"La....tu je jawapan kau. Aku tanya punya banyak kau jawab tu jerrr?!!"Kata Sarah bila soalannya yang panjang lebar itu dijawab dengan jawapan yang cukup simple.

"Dahla.... lagi lama aku duduk dekat sini. Boleh jadi gila agaknya layan kau"

"Hmmm yela yela , aku tak nakla nanti kawan aku yang cantik lagi handsome ni jadi gila." Jawab Sarah sambil ketawa .

"Okla aku blah lu..."

Dalam perjalanan Ian untuk ke bus station, terdapat sebuah van yang berhenti tepat di sebelahnya. Lalu 3 orang lelaki keluar dan merentap lengannya sambil menariknya masuk ke dalam van itu.

"Woii korang nak apa ah dari aku?!!" Jerit Ian.

Mereka tidak menjawab sebaliknya hanya memaksa Ian untuk masuk ke dalam van. Sejurus Ian dan 3 orang lelaki itu masuk ke dalam van, Ian melihat seorang lelaki yang memakai hoodie berada di sebelahnya memalingkan kepala ke arah tingkap. Lalu lelaki itu pun menoleh mukanya ke arah Ian.

"Kau!!!!!!!"Ian menjerit apabila melihat gerangan lelaki itu. Dan lelaki itu hanya menunjukkan smirknya.

---

Vote and Comment

Forever U're Mine (BOOK 1) | ✓Where stories live. Discover now