BAB 12

5.2K 171 5
                                    


Haiqal's POV

Tak guna punya Rayqal. Kau ingat senang-senang ke aku nak bagi Ian tu dekat kau. Selepas kejadian sebentar tadi aku terus menghubungi Roy yang bertugas untuk menjaga Ian.

"Hello boss kenapa tiba-tiba call saya ni? ada apa-apa ke boss"

"Aq nak kau tambah bilangan orang yang kawal Ian. Ada orang yang x guna nak rampas dia daripada aku. Ah..and lagi satu kalau ada apa-apa terjadi dekat princess aku, korang semua tunggulah akibatnya. Get it?"

"Baik boss, saya akan pastikan tak ada apa-apa yang akan terjadi dekat cik Adriana."

Setelah itu aku terus matikan panggilan telefon kerana aku harus berurusan dengan geng EastKnight. Selain menguruskan RZ Holding, aku juga merupakan leader bagi kumpulan mafia iaitu Snake Viper. Aku hanya dapat mengambil alih syarikat ini setelah aku berusia 18 tahun. Aku terus menuju ke kereta Audi R8 yang berwarna merah milikku.

Di bangunan usang,

"Tengku Haiqal Qayyum Tengku Isaac Shaz, welcome..welcome to my port. So tengku ada apa-apa ke yang saya boleh bantu?" Tanya ketua EastKnight

"Tak payahla nak bertengku-tengku dengan aku. I just wanna straightforward dengan kau. Aku ingat nak buat deal dengan kau punya gang."

"Deal? wow.. Jarang tengku buat deal dengan sesebuah group. Macam desperate je bunyinya." Kata Kyle sambil ketawa kecil.

"No. The thing is do you want to accept or not this deal? Just remember that I can destroy your reputation only in a second if you try to argue with me." Aku yang mula berasa jengkel mula untuk mengeluarkan kata-kata untuk mengugut Kyle.

"No it's okay tengku. Eventhough you never mention about that I'm already agree to your deal. I'm just suprised yang tengku nak buat deal dengan EastKnight. I'm honoured to work with you" Sejurus kata-kata itu dikatakan oleh Kyle, aku terus berjabat tangan dengan dia.

"Good, now the deal is on" kataku lalu mula untuk meninggalkan bangunan usang itu. Sambil berjalan aku mengeluarkan iPhone X ku untuk menghubungi Roy "Roy..."

Ian's POV

Aku mula berasa boring apabila tidak dapat melakukan apa-apa kerana keadaan kakiku dan tanganku yang diikat.  Aku terfikir akan lagu All I Ever Need by Austin Mahone, lalu aku mula humming the song apabila tiba-tiba seorang lelaki menerjah masuk ke 'bilikku'. Roy kalau x salah aku nama lelaki tu.

"Ok perempuan, Sekarang ni aku nak --" Belum sempat dia hendak menghabisan ayatnya, aku terus 'tolong' untuk menyambut perkataan seterusnya.

"Aku nak lagi, nak lagi, Man it's been five years since aku start goin hectic..

"Eh perempuan, can you just --"

"Just stop crying, it's a sign of times, Welcome to the final show.."

"Kau ni memanglah--"

"Memanglah pilihan hatiku , Dalam hati kecilku inginkan kamu, Berharap untuk dapat bersamamu..."

"Can you just please SHUT UP!!!--"

"So shut up, shut up, shut up, Don't wanna hear it, Get out, get out, get out, Get out of my way--"

"Kau ni kenapa ah nak menyampuk when I'm speaking?" Tanya Roy dengan muka merahnya yang menandakan bahawa dia sedang menahan dirinya daripada untuk menerkam ke arahku.

"Kaula..siapa suruh panggil aku perempuan. I have a name ok" kataku sambil memutarkan mata.

"Kalau macam tu baiklah cik Adria--" Belum sempat Roy menghabiskan ayatnya...



Ok seperti yang sis katakan, nah update untuk korang. Insya Allah sis akan sambung lagi chapter lain. Jangan lupa untuk mengundi buku ini dalam contest WattpadBestCouple di page Haiqal X Adriana. Korang hanya perlu ke acc wattbc dan add buku dalam acc tu dalam korang punya lib, ok? Jangan lupa vote. Thanks a bunch!!!



Forever U're Mine (BOOK 1) | ✓Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum