BAB 13

4.8K 168 0
                                    


Kata-kata Roy terus terhenti apabila terdengar bunyi tepukan at the door frame. Sejurus aku berpusing ke arah pintu, aku disambut dengan sepasang mata berwarna grey.

Haiqal..

"Woww.. Adriana tak sangka yang suara kau merdu gile" Kata Haiqal tanpa melepaskan pandangan daripada mataku. Aku terus berpusing ke arah lain apabila Haiqal terus merenungku.

"Ehemm.." Roy berdehem apabila keadaan menjadi awkward. Tiada sesiapa pun yang bercakap yang membuatkan the air around us become thick. Untuk lari daripada keadaan yang semakin menstresskan aku, aku mula untuk bercakap.

"Sooo.. Haiqal.. kau dah berdiri lama ke kat situ?" Aku bertanya kepada Haiqal hanya untuk menerima chuckle from him.

"Hmm.. Let me think..--" balasnya sambil meletakkan jarinya di bawah dagu seolah-olah dia sedang berfikir "--Sejak Roy masuk dalam bilik ni untuk bercakap dengan kau?" Aku hanya memutarkan mataku.

"Ehm.. saya tak perasan pun boss masuk tadi?" kata Roy sambil menggaru kepalanya.

"Memangla kau tak perasan sebab aku masuk dalam rumah lepas kau masuk dalam bilik ni" Balas Haiqal. Roy hanya mmbentukan mulutnya seperti huruf 'O'

Selepas itu keadaan menjadi sunyi kembali apabila tiada orang yang meneruskan perbualan. Aku melihat ke arah Roy, Roy melihat ke arah aku dan Haiqal, Haiqal merenung ke arahku apabila aku sempat mencuri pandangan ke arahnya. Aku menggerakkan mulutku ke arah Roy untuk bertanya 'Kenapa?' . Namun Roy hanya mengangkat bahu tanda dia juga tidak memahami keadaan ini.

"So.. Princess, kenapa kau masih tak pergi lagi ke bilik baru kau?" Tanya Haiqal untuk memecahkan kesunyian. Aku yang keliru hanya mampu bertanya kembali "Bilik baru aku?" .Setelah itu aku melihat Haiqal menjeling ke arah Roy yang tersenyum kambing.

"Sorry boss, saya memang nak cakap dekat dia pun. Tapi dia terus menyampuk bila saya bercakap. Boss pun dengarkan." Kata Roy.

"Ouh.. So kau nak cakap salah aku la skarang ni.. " Kataku yang ingin mula membalas kata-kata dia.

"Memangla salah kau. Takkan salah aku lak. Kalau kau tak bising tadikan--"

"Salah kau la, siapa suruh panggil aku--" Namun kata-kata kami berdua terhenti apabila someone slams their hands on the table that make both of us stop arguing.

"Both of you--" Belum sempat Haiqal menghabiskan ayatnya, aku seperti biasa 'menolong' untuk menghabiskan ayatnya. "SHUT UP!!" Namun aku agak terkejut apabila Roy join aku sekali membuatkan perkatann 'shut up' menjadi lebih kuat. Kami melihat antara satu sama lain sebelum kami berdua burst into laughter.

"Roy, GET OUT! And Princess you're gonna follow me to your new room." Arah Haiqal yang mula berasa irritating dengan kerenah kami berdua.

"Tapi boss, saya boleh--"Roy bermula

"NOW!!" Herdik Haiqal tanpa menunggu balasan Roy.

Poor Roy,cause his conversation often disturbed by Haiqal and me. Aku hanya melihat kelibat Roy mula bergerak keluar dari bilik ini sambil menggumam kecil tentang tidak adilnya percakapannya diganggu.

"Come with me Princess" Haiqal bersuara kembali apabila bunyi pintu ditutup.

"Oh yeah..How? Kau nak suruh aku berjalan sekali dengan kerusi ni?" Tanyaku sambil mengangkat sebelah keningku. Haiqal hanya menggaru belakang tengkuknya lalu bergerak ke belakangku.

"Sorry aku lupa" Balasnya ke dalam telingaku yang pada pendapatku terlalu dekat. Lalu tali di tanganku pun terlerai. Tanpa membuang masa, dia terus mengambil tanganku untuk menarik aku to my new room.




Double update guyss!!! Alang2 sis tengah rajin ni, sis terus sambung. Jangan lupa

VOTE AND COMMENT

Forever U're Mine (BOOK 1) | ✓Onde histórias criam vida. Descubra agora