Chapter : 4 (Edit)

5.4K 413 24
                                    

"Ahh!! Kenapalah budak tu dapat power yang orang lain takde? Siap dapat attention  semua orang lagi!" marah Nien.

"Sepatutnya kau yang dapat perhatian semua orang kan? Budak tu dah rampas semuanya dari kau" sambung rakan sebilik Nien, Ian.

"Ni tak boleh jadi, aku kena cari cara nak buat budak tu sedar sikit" balas Nien.

"Habis tu kau nak buat apa?" soal Nien.

"..." Nien hanya terdiam, dia pun sebenarnya tak tahu nak buat apa.

"Uwah!!!" Ryan menguap dengan kuat.

"Kuatnya menguap" tegur William.

"Yalah, William. Aku tak tahu lagi power kau. Masa kau pergi depan aku curi-curi tidur dekat belakang sebab ngantuk sangat" Ryan tersengih-sengih.

"Dah agak dah, aku fairy user. Aku tak rasa macam best lah dapat power ni..." keluh William.

"Tapi aku rasa hebat je..." komen Ryan.

"Kenapa pulak?" soal William ingin tahu.

"Yelah, kau boleh terbang kan dengan power tu. Kau ada kelebihan lah kalau berlawan..." balas Ryan.

"Lepas kau cakap macam tu, aku rasa hebat pulak power ni" senyum William.

"Tahu pun bersyukur..." sindir Ryan pula.

"Yalah" balas William pendek kerana malas melayan sindiran Ryan terhadapnya.

"Esok, kita kena bangun pukul berapa?" soal Ryan tiba-tiba.

"5:30 kita bangun, ada dekat padang pukul 6:30" jawab William.

"Awalnya, takkan belajar terus" soal Ryan.

"Tulah, ni mesti kes tidur jugak kan? Kita ada exercise pukul 6:30 sampai 7:00. kita start kelas pukul 7:30" balas William.

"Macam tahu-tahu orang tidur. Hehehe...aku tidur dulu. Selamat malam!"

"Hm..."

Disebabkan kemalasan author melanda lagi author akan sambung lain kali... 


Professor Haine: Baik selepas kelas ini. Kamu semua diminta berkumpul di bahagian hadapan sekolah untuk ujian tentang power kamu. Faham?

Kim: Tapi Professor Haine kami tak belajar apa lagi tentang magik...

Professor Haine: Jangan risau, ujian ini hanya untuk memeriksa tahap tubuh badan kamu. So, jangan risau tentang semua itu. Okay, ada apa-apa lagi soalan?

Kim: Tiada, Professor Haine.

Waktu rehat

William: Ryan, awak rasa Kita mampu ke nak lepas ujian tu?

Ryan: Jangan risau, kan Professor Haine dah cakap yang ujian ni nak uji tubuh badan je?

William: Itulah yang saya risau! Saya ni jenis tak aktif, badan lembik-lembik.

Ryan: Takde apalah, lagi pun ni ujian je. Ujian ni untuk tentukan latihan yang sesuai dengan kita. So, awak tak payah risau sangat!

William: Betul jugak, thanks for your advice my friend!

Ryan: It's not a big deal.

Di hadapan bahagian sekolah

Professor Haine: Baik, semua dah berkumpul dekat sini?

Para pelajar: Ya, professor.

Professor Haine: Okay, ujian ini tidaklah susah, kamu hanya perlu melakukan ujian berkenaan kecergasan kamu.

Para pelajar: Baik, professor!

Professor Haine: Kita mulakan dengan kelas ini dahulu.

Satu-satu pelajar pergi melakukan ujian kecergasan tersebut. Apabila tibanya giliran Nien. Dia menunjukkan prestasi yang amat bagus. Kedengaran pelajar mula berbisik-bisik. Nien tersenyum sinis.

Nien: Huh, senang je ujian nih!

Katanya dengan bongkak dan angkuh.

William: Awak tengoklah si Nien tu bongkak semacam.

Ryan: Perangai dia... Biarlah. Kita tumpu dekat ujian kita ni je.

William: Hm!

Professor Haine: Seterusnya, William.

William: Baik!

Selepas menjalani latihan itu.

Professor Haine: Bagus. Seterusnya, Ian!

William: Ryan, huh... huh.. terketar-ketar saya. Nasib baik okay.

Ryan: Kan saya dah kata.

Professor Haine: Ian dapat markah tinggi. Seterusnya, Ryan!

Ryan: Baik!

Ryan bermula dengan larian diakhiri dengan lompatan. Mereka semua ternganga kerana kecergasan yang luar biasa yang ditunjukkan olehnya.

Professor Haine: Ryan, awak dapat markah luar biasa. Apa awak buat selalu sebelum ini?

Ryan: Keluarga saya orang susah. Jadi saya selalu buat kerja sambilan. Habis kerja sambilan, saya berlatih dekat taman malam-malam. Itu jelah.

Professor Haine: Kerja apa awak buat?

Ryan: Kerja di kawasan pembinaan, hantar pizza, butler dekat maid cafe, hantar surat khabar dan sebagainya.

Professor Haine: Banyaknya! Saya kagum dengan awak. Kalau berlatih?

Ryan: Saya jogging sekeliling taman sebanyak 10 km, saya buat 100 push-ups, 100 sit-ups dan 100 squats setiap hari. (Imaginasi gila author 😑)

Professor Haine: Biar betul awak ni, Ryan?

Ryan: Ya

Professor Haine: Baiklah, murid top 5  paling cergas ialah Ryan, Nien, Ian, William dan Aryn. Kamu semua dibenarkan pulang ke dorm sekarang.

The Fallen AngelWhere stories live. Discover now