Chap 7

5.4K 141 10
                                    

“Hei you!!!” Vell menjerit di tangga.

Langkah Austin terhenti. Dia menarik nafas panjang sebelum dia berpaling melihat Vell. Dengan wajah serius tanpa senyuman. Dia memandang Vell tajam.

Vell menelan air liur melihat reaksi wajah Austin yang serius. Lelaki itu seperti seekor serigala yang ganas memandang tajam kearahnya.

Emosi Vell bertukar menjadi lemah dalam sesaat. Rasa takut menyerang dirinya. Fikiran dan hatinya mula memikirkan hal negativ yang bakal berlaku.

“What?” Austin bertanya tegas dengan suara tegang. Suasana sunyi. Vell merapatkan kadua kakinya. Tangannya bermain dengan pintalan baju.

“Saya lapar...” Vell bersuara.

Dahi Austin berkerut. Dia masih memandang wajah Vell yang sangat ketara takut ketika itu.

“Lapar?” Austin

“Ya..do you have something I can eat?” Vell bertanya lembut. Wajahnya bertukar comel. Cuba meraih rasa kasihan Austin.

“Ehem! Sekejap lagi aku suruh maid hantar makanan kau. Kau rehatlah dulu..” Austin berpaling. Dia cuba menyembunyikan tawanya. Cepat-cepat dia turun dari tangga itu.

Vell masih terpinga-pinga sendirian. Wajah Austin masih melekat di kepalanya.  Dia teringat kali pertama bertemu. Ketika Austin terkena jeratnya. Dia tidak sempat meneliti sepenuhnya wajah lelaki yang telah menyelamatkan dirinya.

Kacak! Kau memang kacak! Tapi kau tetap orang kaya yang bikin aku benci. Aku tahu kau sengaja bagi kami tinggal sini. Sebab kau pun mau ambil kesempatan sama aku kan! Kau fikir aku bodohkah!!  Getus hati Vell.

Vell terus berpaling dan berjalan menuju ke biliknya semula. Sebelum ini dia belum perna rasa takut dengan siapa-siapa. Kehidupan yang dia harus lalui menyebabkan dia harus bersikap garang agar tidak di pijak-pijak oleh orang lain.

Namun melihat riak wajah serta reaksi Austin tadi bibirnya terkunci seribu bahasa. Panahan mata lelaki itu membuatkan dia tidak mampu untuk menentang Austin. Vell mengetuk kepalanya dengan menggunakan tangan beberapa kali.

“Kau ni Vell!!! grrr!!” Vell menghempas tubuhnya ke tilam.

******
Damien melihat tajam ke luar tingkap. Matanya menangkap bangunan kediaman Austin. Rasa benci semakin menjadi-jadi. Dendamnya semakin membara. Sejak kecil dia selalu dikalahkan oleh anak angkat bapanya itu. Entah apa yang membuatkan semua orang menyangjung Austin. Sedangkan Austin hanyalah anak peladang yang berhutang dengan Tuan Harold.

Damien sungguh memandang hina dan keji pada Austin. Kehadiran Austin yang diangkat menjadi anak angkat Tuan Harold membuatkan dia rasa tersisih. Semua orang sukakan Austin dan bergantung dengan lelaki itu.

Sehinggakan Austin diberikan kuasa sama rata dengan dirinya. Rasa tidak adil untuk dirinya.

“What wrong with you?” Demora.

Damien berpaling. Dia merenung kakaknya tajam. Satu-satunya kakak yang dia ada. Damien membuang pandangannya jauh ke luar tingkap. Demora duduk di sofa.

Wanita itu memang sentiasa menawan. Dia sering muncul dengan gaya dan fesyennya yang melambangkan dirinya. Mempunyai bentuk tubuh yang diidamkan setiap wanita. Ramai wanita di luar sana cemburukannya.

“Damien?” Demora memanggil Damien.

“What?!” Damien.

“Why? Ada masalah lagi sama si Austin?” Demora.

“You should you that. Tiada orang lain yang suka cari pasal dengan aku selain anak angkat tu!” Damien.

“Watch your mouth Damien!” Demora.

Red RomanceWhere stories live. Discover now