11 | suddenly

819 124 5
                                    


Apabila dia kata yang dia nak hantar aku balik, aku tak sangka pula yang dia membawa motor. Aku rasa malu memeluknya dari belakang. Tapi apa aku nak buat? Sudahlah aku tak biasa menaiki motor. Mestilah aku peluk dia. "PUSING KIRI!" disebabkan Jinyoung tidak tahu rumah aku, aku kenalah memberi arahan kepadanya. "OKAY!" dia menaikkan lagi kelajuan motor itu.

"Jinyoung-ah, boleh tak perlahan sikit. Saya takut!" aku menguatkan lagi pegangan aku padanya. "Jangan risau. Saya dah biasa." boleh pulak Jinyoung buat lekk aje. Aku tengah takut ni! "Stop!" jeritku ketika sudah sampai dihadapan rumah aku.

Aku membuka helmet lalu memberinya kepada Jinyoung. "Komawo." aku baru sahaja hendak melangkah masuk, Jinyoung menarik aku sehinggakan..

bibir kami bercantum. Dia memegang pipi aku, membuatkan jantung aku bagaikan nak tercabut. Dia mendalamkan lagi ciuman itu ketika aku mencuba untuk melepaskan diri. "Jalja." itu sahaja dia katakan setelah mengakhiri ciuman itu.

Apa ni?

+-+-+

Daehwi datang pada aku dan tiba-tiba menyiku aku. Dah kenapa mamat ni? "Oooh, dengan Baejin sekarang. Tinggi eh taste kau." dia mengusik aku. "Huh? Amende kau cakap ni?" aku berpura-pura keliru. Tapikan, macam mana dia tahu? "Eleh, aku nampak malam semalam masa aku baru nak keluar dengan Hajin." katanya. Oh ya, aku lupa semalam Hajin dan Daehwi tonton wayang bersama.

Aku baru hendak berbalah dengan Daehwi, tiba-tiba tangan aku ditarik Jinyoung. Dia menarik aku sehinggalah ke hujung blok itu. "Saya tahu awak keliru dengan tindakan saya semalam. Saya pun hilang kawalan semalam. Saya tak tahu apa yang saya buat."

"Jinyoung."

"Diam! Biar saya habis dulu."

"Tapi main point saya ialah, saya maksudkannya. Saya sebenarnya suka awak. Sejak awak peluk saya dari belakang tu."

"Motor?"

"Tak, rumah hantu. Masa awak nangis tu. Awak nampak comel dan fragile masa tu. saya gembira yang awak satu sekolah dengan saya. Bila awak panggil saya 'Jinyoung-ah' saya rasa nak gila. Bila awak cakap awak ada crush, saya sedih. Rasanya sebab tulah saya cium awak semalam. Saya tak nak awak fikirkan lelaki lain."

"Jadi.."

"Seo Haeun..."

dia menghembuskan nafas sebelum menyambung ayatnya.

"be my girlfriend."

I suck at sweet scenes

[🌹] haunted house °jinyoungWhere stories live. Discover now