14 | date

831 113 1
                                    




bae <3
Haeun-ah~

imy

ha(ney)eun
habis tu?

idc.


bae <3
paiti :(

my honey is cold

ha(ney)eun
Sunbae.

Esok cuti. So...

Jom keluar.

bae <3
omo!

date? sure.

seen 9.30 pm

-

Haeun menutup telefon bimbitnya. Jantungnya bagaikan hendak keluar daripada badannya. Walaupun Jinyoung tiada berdekatan, muka Haeun menjadi merah kerana malu. Memikirkan tentang hari esok membuatkan dia berasa teruja. Semestinya pada hari itu dia akan meluahkan perasaannya pada Jinyoung dan bersetuju untuk menjadi teman wanitanya. Menunggu hari esok sememangnya mengujakan malam itu bagi Haeun

+-+-+

"Hajin, I'm freaking out! Baju apa Haeun nak pakai? Make-up macam mana Haeun nak buat? Rambut Haeun nak ikat atau biar lepas? Dan kasut.. Kasut yang mana Haeun nak pakai? high heel atau flat? Atau nak pakai sneakers. Seo Hajin, help me!"

"Woah, sister. Chill. Jangan gelabah, you have me." Hajin menenangkan adiknya yang sedang bertanyakan pelbagai soalan. "First, where are you going?" Disebabkan dia seorang yang berpengalaman berbanding Haeun dia memberi panduan kepadanya."Nak pergi mall. Tengok wayang." Hajin mengangguk tanda faham. Terus dia menggeledah almari milik Haeun.

Dari dalam almari itu,Hajin mengeluarkan sehelai baju panas berwarna kelabu gelap. Disebabkan cuaca sejuk baju panas itu dipadakan sekali dengan cropped hoodie maroon. Turut serta sepasang jeans. "Ini okay?"Hajin bertanyakan pendapat Haeun. Haeun terus menganggukkan kepalanya.

Di bawah, Hajin sudah bersiap sedia dengan sepasang kasut berjenama Converse berwarna merah bagi melengkapi rupa. "Tapi, Hajin.. Rambut?" Semuanya sudah selesai. Bahkan make-up ala-ala wanita ulzzang sudah pun tertampal pada wajahnya. Hajin tersenyum. "Oh, Haeun.. you look beauttiful." Haeun menyikat rambutnya ke belakang telinga. Akhirnya gadis kecil yang sering menangis itu berangkat menuju janji temunya yang pertama.

"There goes my baby.

+-+-+

"Jinyoung-ah." Haeun menepuk bahu Jinyoung agar dia sedar akan kehadirannya. Jinyoung lantas berpusing ke belakang. Dia terpesona melihat kecantikan Haeun sehinggakan mulutnya terlopong. Haeun melepaskan tawa. "Bae Jinyoung ~"Haeun melambaikan tangan pada wajahnya."Termenung apa?" suka pula dia apabila Jinyoung termenung melihatnya. Jinyoung sekadar tersenyum.

"Nothing, babygirl. You look mesmerizing."

[🌹] haunted house °jinyoungWhere stories live. Discover now