PART 9

6.6K 487 22
                                    

Ara melepas nafas berat, ditutupnya pintu bilik Miracle yang sunyi, rapat dan dikunci, Kemudian manik-manik kecil mula merembis di tubir matanya. Disakanya dengan jari apabila terlihat Suho melintasinya dengan wajah tidak beriak. Dengan lelah Ara terus berjalan, kakinya kini bertapak di muka pintu bilik Kai dan D.O. Ara terdorong kesana apabila mendengar suara esakkan tangis.

"Kai.." tanpa disuruh, Ara duduk di tepi birai hujung katil Kai.

Yang jelas esakkan tangis tadi sememangnya kedengaran dari Kai. Kai yang berbaring meniarap langsung tidak menghala Ara. Hanya sesekali terlihat badannya bergerak menahan esakkan tangisnya. D.O yang berada di katil sebelah juga kaku menutup seluruh tubuhnya dengan selimut.

"Kai, sudahlahh.." Ara sekali lagi dengan nada lembut usaha memujuk Kai.

"Kai..." sekali lagi nama Kai dipanggil Ara.

Kai memusingkan badannya terus memeluk Ara. Kai menangis semahu-mahunya. Sesekali Ara mengusap-gusap belakang badan Kai berharap Kai akan kuat kembali.

Itulah kali pertama Kai terlihat baik dengan Ara, walhal mereka selalu bergaduh dan bertikam lidah. 'Mengalah tidak kalah'. Itulah kata-kata Ara setiap kali bertekak mencabar Kai dan kali ini Kai sekali lagi tewas. Menumpang tangis di bahu musuhnya.

Suho tiba di pintu bilik Kai. Suho juga mengusap-gusap belakang badan Kai. Berkali-kali. Meredakan Kai dengan tangisannya.

"Kai, Hyung belikan makanan ye? Seharian korang tak makan. D.O nak makan tak?" Suho duduk menghala D.O.

D.O mengelengkan kepalanya, dia bangun bila Suho mengerakkannya. Mata D.O juga kelihatan bengkak.

"Ara nak makan tak? Oppa belikan ye?"

"Tak pe la oppa. Ara tak lapar"

"Sudahlah tu! Semua salah Hyung! Hyung tak mampu jaga Miracle pun!" Suho keluar dari bilik Kai dan D.O.

Dush!

Suho sempat menumbuk pintu bilik mereka sebelum keluar. Dia berdiri di luar balkoni dorm dan kali ni dia berdepan dengan beberapa fans dan mungkin juga sasaeng yang tegar sentiasa berdiri di hadapan dorm mereka.

"KORANG TAK GUNA!" Jerit Suho.

"Oppa!" Ara berteriak. Dia dengan berani menghampiri Suho. Kemudian Sehun, Baekhyun, Chanyeol, Kai dan D.O serentak keluar dari bilik bila mendengar Suara Suho melenting. Suho sudah seperti hilang akal. Dia memaki berkali-kali fans yg liar berhampiran dorm mereka.

"Hyung mianhae, kami dah menyusahkan Hyung" Sehun memeluk terus bahu Suho dan pelahan-lahan mereka semua masuk kembali ke dorm mereka.

Mereka semua menangis. Membahagi rasa luka yang amat dalam. Bagai terhiris belati tajam. Suho juga teresak. Dia juga tidak mampu menahan lagi air matanya. Seketika mereka berpelukkan dan Ara yang menjadi penonton setia juga turut mengalirkan air mata.

Buat seketika Ara turut membiarkan air matanya mengalir deras.

"Bagaimana sanggup Appa-appanya dipisahkan dengan Miracle, bagaimana pula keadaan Miracle?" Ara bermonolog.

Masih segar dalam ingatannya dua hari lepas saat Miracle dibawa pergi oleh pihak berwajib.

Melihat Suho bermati-matian menegakkan segala surat kebenaran untuk tidak membenarkan Miracle dibawa pergi.

Ara juga melihat Sehun dan Baekhyun mendakap kuat badan Miracle saat pihak berkuasa merentap segala pegangan mereka.

Ara melihat bagaimana Chanyeol sangup bergaduh dan menumbuk beberapa pihak yang membawa Miracle.

Ara jugalah menjadi saksi saat Miracle dibawa pergi, Kai berusaha mengejarnya semula dan sempat mengikat gelang di tangan Miracle. Gelang yang sama dipakai Kai pemberian oleh orang tuanya kini milik Miracle dan akhirnya Miracle dibawa pergi jua.

Tidak ada sedikitkah rasa bersalah di hati mereka memisahkan Miracle denga Appa-appanya.

......

WHO WILL BE MY APPA [EXO FanFiction]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora