Four ; Parti Jimin

42 7 28
                                    

" Awalnya bersiap. " Yong Wook memerli apabila HyeRin sudah memasuki perut kereta.

Namun,perlian itu dibalas dengan cebikan oleh HyeRin.Tali pinggang ditarik lalu dipakainya dengan wajah selamba.

" Mak cik,lawa baju. " ujar SongHwa yang muncul dari tempat duduk belakang.

Beberapa kali diushanya pakaian yang disarung oleh Hyerin.Baju t-shirt hitam yang tidak berlengan berserta denim panjang yang sememangnya melekap pada tubuhnya.Sahabatnya kelihatan sungguh bergaya ditambahkan lagi dengan kasut berjenama converse dan topi hitam berjenama puma.Dalam diam,SongHwa mengagumi cara pemakaian gadis itu.

" Orang gatal,memang macam tu. " seloroh Yong Wook sambil tersengih.

Lantas,HyeRin mencubit peha Yong Wook dengan kuat sehingga gadis itu merengek kesakitan.Cubitan itu dibalas dengan pukulan di lengan berserta ugutan.

" Kau balas,aku tinggal kau kat tepi tong sampah.HAHAHA! "

" Tak lawak,bodoh.Tong sampah tak setanding dengan aku. " balasnya.

Mendengar balasan dari gadis itu,wajah Yong Wook bertukar jijik.Begitu juga dengan SongHwa.Kedua kembar itu menunjukkan wajah toya.

" Eww...tak setanding hak tuih! "

Gear ditarik lalu pedal kereta dipijaknya.Kereta berjenama luar negara itu membelah jalan di sepanjang bandar dengan tenang.

+++++

" Kau makanlah apa-apa kat sini.Aku nak layan tetamu sekejap. " ujar Jimin kepada Namjoon.Bahu lelaki yang bertinggian 185cm itu ditepuk sebelum Jimin beredar.

Namjoon memandang sekelilingnya.Suasana parti itu sungguh riuh dengan bunyi dentuman lagu yang rancak dan jeritan-jeritan tetamu yang bersuka ria.Namjoon melepaskan keluhan lantas air coke yang tersedia di atas meja diambilnya.

" Yo Namjoon! " Kim Taehyung memanggil dari jauh dengan senyuman yang lebar.

Lelaki itu kelihatan bersama dengan beberapa orang jejaka yang mengekorinya dari belakang.Namjoon tersenyum tawar.

" Lama tak nampak kau,bro. " ujar Taehyung sambil menepuk bahagian belakang badan Namjoon." Busy budak ulat buku sorang ni. " tambahnya diiringi dengan tawa kecil konco-konconya.

" Aku study untuk masa depanlah.Kau apa tahu? Mentang-mentang anak orang kaya.Senanglah kau. " balas Namjoon berbaur seakan perlian.

Taehyung mengukirkan sengihan palsu.Matanya digulingkan.

" Oh yea..by the way. " Taehyung menoleh ke arah konconya.

" Aku perkenalkan,ni Seok Jin dan ni Yoongi. " ujar Taehyung lalu memperkenalkan dua orang lelaki yang mengekorinya dari tadi.

" Ouh...hi,Namjoon. " dia memperkenalkan diri dengan ringkas.Lalu keempat-empat lelaki itu borak dengan rancak sesama mereka.

Setelah asyik berbual,mereka membawa diri untuk berhibur yang lain.Namjoon sekadar membiarkan sahaja lantas dia menuju ke arah tandas.Air mineral yang tersusun di atas meja buffet makanan dicapainya.

Tiba-tiba,sedang perjalanannya menuju ke tandas,Namjoon terlanggar seseorang.Ia menyebabkan air yang dipegang oleh si dia tertumpah pada baju milik Namjoon.

" Sorry sorry.Saya tak perasan awak lalu. " ujar si dia.

Namjoon mengangkat wajahnya.Dia sedikit cuak apabila melihat gerangan dihadapannya yang kini tercengang tanpa kata.Bibirnya terus sahaja diukir senyuman sinis.

" Uuu..wow! Sekarang,siapa langgar siapa? " perlinya.

HyeRin sekadar membatu lalu menundukkan wajahnya.Malu barangkali.Tindak tanduk gadis itu secara senyap telah mencuit hati Kim Namjoon.Dia tertawa kecil.

" Apa yang lawak? " soal HyeRin tanpa menoleh ke arah Namjoon.

" Kau co— "




" Hey Namjoon! "

♡♡♡

Told you,the process is rlly slow af!

Random tag :

JeonKookie_Wife yoonfea ibighit- namjooning Adudukepalakotak FlyTae_ sparkmin -deadbody

[ OG ] AMORE PERDUTO + k.n.jWhere stories live. Discover now