IANYA BUKANNYA SEKALI

8 0 0
                                    

Kali kedua ianya terjadi selepas sya menamatkan pengajian di salah sebuah IPTA tempatan, pada ketika itu keadaan ekonomi agak buruk dimana berlaku lambakan lepasan IpT dan kurangnya peluang pekerjaan.

Bukan saya goyang kaki dirumah tunggu kerja datang sendiri, saya gagahkan diri ke negeri yang asing untuk menyertai program anjuran kerajaan untuk mebantu lepasan IPT mendapatkan peluang pekerjaan. Sudah bertimbun resume dihantar kepada syarikat utmtuk dilamar namun rezeki belum ada lagi.

Katika itu saya banyak berdoa siang dan malam agar Allah memudahkan saya mendapat pekerjaan, keyakinan saya letakan seratus peratus kepada Allah... dengan penuh istiqamah saya berdoa.

Antara waktu2 saya tidak melepaskan peluang untuk berdoa adalah ketika turunnya hujan, sepamjang hari jumaat, ketika ruang antara dua khutbah, selepas azan serta stp kali tejaga drp tidur waktu malam.

Tuan2/puan2 cuba lakukan Berdoa perkara2 yg dorasakan tuan2/puan2 rasakan sangat memerlukan, insyallah Allah pasti akan memakbulkan.

Alahamdulilah selepas saya amalkan doa pafa waktu2 diatas Allah telah takdirkan saya mendapat pekerjaan kerajaan dekat dengan rumah saya.

Walaupun ia memakan masa  bertahun tahun,  tetapi ia tetap jua berlaku.

DOAWhere stories live. Discover now