Bab 48

5.1K 145 36
                                    

Pada ketika larut malam, setelah semua penghuni dirumah ini sudah tidur aku bangun dari 'tidur'ku untuk menjalankan rancanganku. Aku menoleh kesisi untuk melihat abangku. Hmm nampaknya Abangku sedang tidur dengan begitu nyenyak disebelahku.

Dengan perlahan-lahan aku bangun dari katilku dan mengambil botol doublemint yang berisi racun ular di bawah katil. Setelah itu , aku berjalan perlahan-lahan menuju ke pintu bilikku. Aku buka tombol pintu tersebut dengan penuh berhati-hati supaya tidak kedengaran bunyinya. Sesekali mataku memerhati abangku yang masih tidur nyenyak di atas katil tersebut. Takut nanti dia terjaga habis rosak plan aku.

Aku melangkah keluar dari bilikku dan terus menuju ke arah dapur tanpa melihat keadaan sekeliling. Dah gelap nak pandang apa lagi..

Sesampai diruang dapur aku terus menyelongkar benda yang aku inginkan. Dengan hanya diterangi oleh lampu luar aku cuba juga berusaha untuk mencari benda tersebut.

Gotcha!!

Aku memegang sebuah botol ubat kepunyaan orang tua itu. Hmm kalau tak silap botol ubat ni yang diorang akan bagi orang tua hampeh tu makan setiap pagi nanti. Entah apa kejadah ntah fuction ubat ni dibeli aku pun tak tahu.

Aku buka penutup botol tersebut. Hmm sejenis ubat cecair. Aku mengukir sebuah senyuman. Lagi mudah kerja aku.

Tanpa berlengah masa lagi aku mengeluarkan botol doublemint didalam poket seluarku dan membuka penutupnya. Aku menuangkan racun tersebut kedalam botol ubat orang tua hampeh itu. Aku lihat perlahan-lahan cecair ular tedung selar itu memasuki kedalam botol ubat tersebut. Setelah selesai, aku menggongcang botol tersebut supaya racunnya bersatu dengan cecair dalam ubat itu.

Aku menyimpan semula botol doublemint tersebut kedalam poket seluarku walaupun masih terdapat lagi sisa racun ular yang masih melekat dalam botol tersebut. Kemudian ubat orang tua hampeh yang telah bercampur dengan racun ular tersebut aku letakkan kembali pada tempat asalnya.

'so besok kita akan saksikan drama pada besok pagi..😊' getus hatiku.

setelah selesai segala-galanya aku kemudian melangkahkan kakiku meninggalkan dapur ini. Ketika aku hendak pergi ke bilikku semula, secara tiba-tiba lampu dapur terbuka membuatkan langkahku mati untuk masuk kebilikku.

Aku cepat-cepat melihat gerangan manusia yang buka lampu dapur tersebut.

Jantungku berdetak dengan laju apabila melihat ternyata Abang Ariff yang membuka lampu dapur ini. Dapat aku lihat reaksi pelik pada wajahnya apabila melihat aku boleh ada didapur ini. Kemudian reaksi peliknya itu bertukar kepada senyuman yang aku sendiri susah nak tafsirkan. Antara senyuman gatal ataupun senyuman bersahaja..

"Apahal nampak Abang macam terkejut je Nuffail?" soalnya secara tiba-tiba sambil matanya tidak lepas-lepas memandang tubuhku dari atas sampai bawah. Babi betul! gatal nak mampos!

"apahal kau kat sini?" soalku pula. pertanyaannya tadi langsung aku tidak endahkan. Penting ke?

"ouhh bila dah besar ni dah pandai beraku engkau eh?" Aku hanya diam saja mendengar pertanyaannya itu. Fikir aku kesah?

Aku hanya memutarkan bola mataku seraya menjawab pertanyaannya tadi.

"buat apa sorang-sorang kat dapur ni? Dalam keadaan gelap pulak tu?" soalnya lagi. Aduhh banyak tanya betul lah setan yang sekor ni.

"Aku haus tadi" balasku acuh tak acuh kemudian cepat-cepat meninggalkan dapur ini. Namun begitu, langkahku mati apabila dia tiba-tiba memegang tanganku ketika aku jalan disebelahnya.

"woi Nuffail.." Aku menoleh kesisi untuk melihatnya.

"Kau gay kan?" soalnya yang langsung tidak memandangku.

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang