Bab 22

7.7K 178 6
                                    

"Dah siap??"tanya Raf gembira. Sejak Khai sedarkan diri selepas sehari doktor membenarkan Khai untuk pulang ke rumah dan dirawat di rumah sahaja kerana luka luka dan lebam sudah hampir sembuh sepenuhnya. Jadi Raf dengan senang hati menjemput Khai sendiri.

"Eh!! Pak Mat ada sekali? Lamanya tak nampak Pak Mat. Pak Mat sihat?" soal Khai. Baru keluar dari lobi ternampak kelibat Pak Mat yang sedang menunggu di situ.

"Alhamdulillah baik. Syukur lah kamu sudah pulih lega hati Pak Mat melihat keadaan kamu yang semakin membaik."Pak Mat tersenyum manis ke arah Khai.

"Terima kasih Pak Mat. Susah susah je risaukan keadaan saya. Saya ok je lah. Tak ada lah serius mana pon."

"Tak serius kau cakap!! Serius lah tu sampai seminggu tak sedarkan diri!!"
tiba tiba Raf menyampuk.

"Ish dia ni kan. Saya tak nak risaukan Pak Mat boleh pula dia bagi tahu pasal tu. Orang nak rahsiakan dari Pak Mat tu je."Khai menjeling ke arah Raf yang selamba badak dia je nak bagi tahu perkara sebenar.

Pak Mat menghembuskan nafas lega dan kasihan. Apa nak jadi lah dengan mereka ni. Pertama kali dia melihat Raf risau akan keadaan seseorang. Terdetik perasaan gembira apabila Raf sudah sedikit berubah kepada Raf yang dulu kembali.

Datuk Azhar ada bertemu dengannya beberapa hari lepas dan alhamdulillah dia bersyukur yang Datuk Azhar masih sihat walafiat.

Sudah cukup lama mereka berkenalan dah macam adik beradik dah. Jadi tak salah dia menganggap Raf sebagai anaknya juga memandangkan dia hidup sebatang kara.(mlz lah citer pasal Pak Mat just serba sedikit je masuk)

"Jom kita bergerak sekarang. Badan kamu tu belum sihat lagi jadi perlukan rehat yang secukupnya." pelawa Pak Mat. Dia kasihankan Khai yang masih kelihatan pucat walaupun mempamirkan senyuman manisnya.

Mereka hanya menurut. Khai duduk di belakang dengan ditemani oleh Raf di sebelahnya.

Raf menyandarkan kepala Khai di atas bahunya sebagai alas untuk baringkan kepalanya.

Raf mengenggam tangan Khai macam orang yang sedang hangat bercinta.

Khai perlahan lahan matanya terkatup rapat kerana badannya belum sihat sepenuhnya lagi. Kesan dari ubat yang di bagi oleh doktor tadi sebelum mereka berangkat pulang ke rumah.




















Puk puk puk

"Khai!! Kita dah sampai ni. Bangun lah."kejut Raf sambil memukul pelan pipi Khai.

"Encik Raf. Pak Mat rasa dia letih lagi jadi apa kata kamu angkat je dia naik atas. Sini Pak Mat bawakan beg dan bukakan pintunya."Pak Mat memberikan cadangannya kerana dia kasihan melihat Khai yang terlena.

Raf hanya menurut cadangan Pak Mat. Tanpa berlengah dia mencempung tubuh ringan Khai ala bridal style katakan. Pak Mat membukakan pintu dan masuk terlebih dahulu.

Raf menapak ke tingkat atas menuju ke arah biliknya. Sekali lagi Pak Mat tolong membukakan pintunya dan terus meletakkan beg yang memiliki pakaian mereka di sudut pintu.

"Kalau macam tu Pak Mat minta diri dulu lah ya. Kamu jangan lupa lepas dia bangun bagi makan lepas tu bagi makan ubat supaya cepat sembuh." Pak Mat mengingati pesan doktor.

"Baik lah Pak Mat. Terima kasih dah jemput saya dekat hospital dan tolong saya angkat Khai naik ke bilik."Pak Mat hanya tersenyum dan berlalu pulang ke rumahnya.

Raf berganjak ke arah dapur dan memasak bubur sayur supaya badan Khai menerima vitamin yang cukup dan mendapat tenaga yang secukupnya.

Selesai aktivitinya memasak bubur dia terus mandi bagi menyegarkan tubuhnya yang memerlukan rehat yang cukup setelah penat menjaga Khai siang malam pagi petang.


















"Ugh!!"Khai mengeliatkan badannya. Dia melirik kiri dan kanan mencari kelibat Raf di dalam bilik.

Terus dia bangun dan terus mencari dan mencari di mana Raf berada.

"Mana pula dia pergi ni? Tak kan keluar pula?"Khai bercakap kepada dirinya sendiri.

Muncul satu idea dalam benaknya. Tanpa berlengah dia menapak ke arah bilik kerja dan bilik bacaan di suatu sudut yang paling hujung. Mana lah tahu Raf ada dekat situ.

Khai membuka dengan sangat perlahan supaya Raf tidak perasan kehadirannya.

Khai menutup dengan perlahan dan menapak dengan berjingkit jingkit supaya tiada bunyi tapak kakinya.

Raf sedang berdiri di luar jendela menatap bulan yang cerah di waktu malam.

Lama juga dia tertidur penangan ubat tu lah apa lagi.

Khai perlahan lahan menjulurkan tangannya dan

Grab

Dia memeluk tubuh tegap Raf dari belakang. Raf masih diam tidak berkutik seperti tidak terkejut dengan kehadiran Khai yang secara tiba tiba.

Khai melepaskan pelukannya dan berdiri sebelah Raf sambil memeluk tubuh tanda merajuk.

Raf terkekek geli hati melihat kelakuan Khai seperti budak budak. Bukan dia sengaja buat macam tu dah memang dia tak terkejut nak buat macam mana.

"Hui orang sebelah. Merajuk ke dengan orang sini."Raf cuba mengambil hati Khai.

"Tak ada masa lah orang sini nak merajuk dengan orang sana."jawabnya tapi tangan masih memeluk tubuh.

Raf tersenyum dan membalikkan tubuh Khai menghadapnya. Khai toleh ke kiri bagi mengelak panahan mata Raf yang menusuk jantungnya.

Dup dap dup dap

Jantungnya tak reti duduk diam apabila berhadapan dengan Raf. Macam nak terkeluar jantungnya.

"Jangan lah merajuk. Orang tak terkejut nak buat macam mana. Sini orang bagi kiss mesti dah tak merajuk kan."goda Raf sambil memuncungkan bibirnya.

"Eee!! Pergi sana orang tak nak lah suka hati je nak kiss kiss orang."Khai cuba mengelak dengan menolak nolak tubuh Raf yang menghimpitnya.

Bergelut punya bergelut

Cupp

Raf mencium bibir Khai apabila mendapat peluang.

Khai terkejut dengan ciuman yang diterimanya.

"Eee!! Main tipu!! Raf jahat!!"Khai menjerit jerit dalam pelukan Raf.

Raf terbahak bahak ketawa apabila Khai menjerit jerit memarahinya dengan nada yang manja.

Khai membalas pelukan Raf yang memeluknya erat.





















Sambung jugak^.^
Tq sudi bace vote and komen~.~
Sorry ade typo-_-
Sorry kalau tak dapat puaskan aty korg yang bace#.#
Kalau sudi komen lah pandangan korang about this part hope you guys enjoy it>.<

HOT'S GUY (bXb) ✓Donde viven las historias. Descúbrelo ahora