part 27

3.5K 282 58
                                    

Stella hanya membiarkan tangannya yang sudah diletakkan ubat itu dibalut oleh Luke. Dia hanya memandang Luke yang duduk disebelahnya tekun membalut tangannya.

"Aku tahulah aku hensem jangan tenung lama² sangat." Terpempan Stella dengan teguran Luke. Terus dia menoleh mukanya yang mula membahang.

"M--mana ada! Perasan!" Ujar Stella. Alah~ nk cover malu lah tu~

Luke yang mendengar hanya tersenyum. Macam lah dia tak nampak Stella yang dari tadi tenung dia tak berkelip.

"Dah!" Lengan Stella yang selesai dibalut itu ditampar perlahan. Nampak sangat saja nk cari pasal.

"Yah! Sakitlah bangang!" Menampar lengan Luke. Dah lah tangan dia banyak luka!

"Tu pun sakit. Dah lah, tak nak makan ka? Ke diet? Memang patut pun kau diet. Berat kalah gajah." Sindir Luke sengaja. Saja nk memarakkan api yang dah marak.

"Kau saja kan!" Dan mulalah sesi kejar mengejar ke cafe yang tak jauh dari situ.

Melina pulak? Dia tak cedera pun. Cuma tenaga berkurangan. Jadi Sheranlah yang dukung dia cara piggy back ke cafe. Nk tinggalkan sorang² rasa macam tak patutlah plak.

"Yah! Tunggulah!!" Jerit Stella sambil mengejar si Luke yang dah mara ke depan. Luke buat tak dengar dan terus berlari tinggalkan Stella alone kat situ. Yang lain semua dah ketinggallan jauh kat belakang.

Tetiba...

Seekor kuda memecut laju ke arah Stella tanpa dia sedar. Stella pula tengah nak ambil nafas di tengah jalan lepas penat kejar si Luke tu.

"Cik!!! Bahaya!!!" Jerit seorang lelaki yang berada di situ. Luke yang mendengar jeritan lelaki tu pantas menoleh ke belakang melihat Stella. Membuntang mata dia bila lihat Stella yang tercungap² di tengah jalan dimana ada seekor kuda liar lalu.

"Stella!!!" Pantas dia memecut dan menolak Stella dari laluan kuda itu. Mereka bersama² jatuh terguling di atas tanah. Kuda itu dah berhenti dan cuba ditenangkan oleh beberapa penduduk di situ.

Bahu Stella dipegang erat oleh Luke. Matanya bertentang dengan mata Stella yang masih kaku dengan kejadian tadi.

"Kau ok tak?! Ada cedera?!" Jawablah!!" Stella yang mendengar soalan Luke bagaikan kembali ke alam realiti.

"A--aku okey." Jawab Stella ringkas. Walaupun sebenarnya dia pun masih terkejut dengan apa yang berlaku. Terus Luke melepaskan nafas lega.

Dia bangun dan membetulkan bajunya lalu menghulurkan tangan membantu Stella bangun. Perlahan² Stella menyambutnya.
Kelihatan seorang lelaki tua berlari anak ke arah Luke dan Stella.

"Maaf! Kuda saya terlepas tadi! Erm.. Cik ok?" Soal lelaki tua itu prihatin. Belum sempat Stella nk bersuara Luke awal² lagi dah sound lelaki tua tu.

"Tak reti ke nk jaga kuda sendiri?! Kau tahu tak bahaya! Lain kal--" Belum sempat nk habiskan ayatnya Stella pula mencelah.

"Saya ok, Encik. Maafkan kawan saya ya. Dia memang macam ni panas baran. Kami pergi dulu ya." Sempat lagi Stella nk minta maaf atas kekasaran bahasa Luke terhadap lelaki tua itu. Dia mula menarik tangan Luke dan mendekati yang lain.

"Kau ok Stella? Luke?" Soal mereka sebaik sahaja tiba di rakan² mereka.

"Aku ok ja. Dah lah jom ke cafe. Aku dah lapar ni." Yang lain hanya mengangguk dan bergerak ke cafe yang dah tak jauh dari situ kecuali Luke yang masih membatu.

"Kau ni kenapa Luke? Jalan lah cepat. Lapar dah ni." Tegur Stella tapi lelaki itu masih membatu dan mula memeluk tubuh.

"Ish. Dah lah jom makan. Jangan nk buat muka itik tu. Kalau hensem tak pa lah jugak. Ni nampak macam orang utan merajuk." Kata Stella selamba sebelum melangkah meninggalkan Luke di belakang.

Reaching The Sky: Two WorldsWhere stories live. Discover now