6

122 9 0
                                    

Aku dalam KLIA , nak cau pergi sekolah sekarang. Aku balik sini tanpa bawak apa2. Cuma duit. Esok nak terbang lagi.. -_- Tak tido aku malam ni. Dan aku ditemani 2 orang bodyguard. -_- Aku keluar dari airport dan masuk ke dalam sebuah kereta yang akan bawak aku menuju ke sekolah aku.

------------

Aku mengosongkan locker aku dan membawa semua barang keluar dari asrama. Aku sempat menuju ke arah rumah warden kesayangan aku, untuk mengucapkan selamat tinggal.

"Cikgu, I'm going right now. Please take care of yourself, ok?" ujarku . Dia hanya mengangguk.

Aku terus cau dari situ dan pergi ke asrama lelaki. Aku eminta salah seorang pelajar yang berada diluar untuk memanggil Min. Tak lama kemudian, Min muncul sambil berlari ke arah aku. "Candy!!!" Memandangkan dia tak boleh peluk aku, dia pi peluk bodyguar kat sebelah aku. Bodyguard tu pun bukan main sporting lagi, balas pelukan tu. Aku ketawa kecil.

"Aku dah agak dah kau akan tinggal kat sana." Min mencebik.

Aku senyum tawar, tak tahu ak react macam mana.

"Aku tahu kau tak boleh stay lama2, jadi, aku nak kau ambik balik loket ni. Kau fikir aku tak kenal kau? Tanpa loket tu, kau tak mampu nak senyum elok2 tau. Mood kau terus mati" Ujar Min. Aku setuju dengan kata2 nya. Ya, sbb loket ni ak ada aku tak sdap hati, kot?

"Shuhh shuh.. pergi balik.." Min menolak aku baluk ke dalam kereta. Aku mencebik. "kjam " ucapku sepatah. Dan seperti biasa, Min hanya ketawa dengan kata2 aku.

"Ingat tau, kau satu2 nya kawan baik aku. Nanti aku nak pergi Korea dan lawat kau. Janji dengan aku, kau takkan lupakan aku" Min mengangkat jari kelingkingnya Aku mengait kedua-dua jari tersebut dan tersenyum. 

Min menepuk2 kepala aku lembut " Aihh..kenapa kejap sanagt aku boleh jumpa kau eyh?" Min merungut.

Min mendekati salah seorang bodyguard dan menghulurkan sebuah buku kepadanya. Aku hanya mencebik. Ntah buku apa tu, aku malas nak kesah. -_-

" Lady, kita perlu pergi ke hotel sekarang" ujar bodyguard tersebut. Aku hanya mengangguk.

Aku melagakan penumbuk aku dengan pipi  Min . " Kau pun,jangan lupakan aku ye?" 

Aku masuk ke dalam kereta. Aku mengeluh.. How is my future going to looks like?


I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now