27

76 7 0
                                    

GOOD MORNING!! GOOD MORNING!!

Aku mengambil smartphone sisi dengan rakusnya (blek..) Arghh.. bising tau tak? Baru pukul 6:30 AM. Kalau aku tak makan pun, tak mati punyalah.

"It's an off day..." bisikku sebelum meletakkan phone aku ke bawah.

"Back To sleep"

----Skip! 9 AM Author POV---

"Ehh... Dia massih tido laa.."

"Dia penat tu, biar dia rehat je."

"Zoom in! Zoom in!"

Naru, Hana dan Taeri menyerbu bilik Hwamin dengan membawa satu kamera. Yumi yang sudah lama bangun sedang melayan perasaan di ruang tamu, maksud aku, baca komik

Mereka bertiga ketawa macam budak kecil, main zoom muka hwamin yang tengah nyenyak. Out of the blue...

Mata Hwamin terbuka luas, memandang tepat ke arah kamera. Mereka semua diam untuk beberapa saat, ssebelum Hamin mla bergerak, menarik selimut menutupi badannya sehingga ke bahu.. 

"Annyeonghaseyo.." ucap hwamin .

"Ya, bagaimanakah hari anda?" tanya Hana sambil menahan ketawa, masih tak move on dengan game Zoom in diorang tadi kot.

"Awesoomee.." balas hwamin sepatah sebelum menutup matanya kembali.

"Arghh... Jealousnya aku, aku pun nak tido jugak.. " Naru naik ke atas katil Hwamin dan berbaring di sebelah hwamin.

"Aku pun.." Naehee turut naik ke atas katil, dan menghempap badan Naru dan Hwamin tanpa rasa bersalah, "Wahh... Ngantuknya..." naehee memulakan lakonan dan memejam mata.

Hana pulak dah mula rassa boring, terus keluar dari bilik tersebut. "Nae, Jaljayo..."

"Jalja..." balas mereka bertiga dan tido.

Sebaik sahaja pintu ditutup, Naru dan Naehee turun dari katil. "Kita bagi dia 15 minutes, kalau dia tak bangun jugak, aku akan pukl dia dengan bantal." kata Naru yang dah berpeluk tubuh.

Naehee mengangguk, setuju ddengan keputusan yang dipilh. "Kalau tak sebab dia ni, Taehyung takkan bising kat kafe tadi,"

Akhirnya merekaa berdua duduk di sudut bilik sambil memandag Hwammin tajam.

15 minit berlalu~

"YARGHH!!"

Naru terus mengambil beberapa biji bantal yang ada di dalam bilik itu dan memukul Hwamin sekuat hati. Hwamin yang tegah lena tu, terbangun secara mengejut. Walaupun Hwamin dan duduk atas katl, dia masih memukul hwamin tanpa henti.

"Appoo! Aww! Stop!!"

Naehee mula turut serta dengan aktiviti itu. Hwamin cuba mengelak dan akhirnya jatuh dari katil. Lengan Hwamin pula terkena bucu meja di tepi katil, meninggalkan calar di lengan mulusnya.

"Haa... Ni balasan dia, sbb dah menusahkan kitorang pagi hari" ujar Naru berpuas hati dengan hukuman yang diberikan..

"Ireona, cepat.. Lebih baik kau pergi pujuk boyfriend kau tu. Pergi mandi cepat. Nanti kitorang tunggu kat playground bawah sana." kata Naehee lalu menarik Naru keluar bersamanya.

Hwamin bingkas bangun dan memeriksa lengannya. "Haihh.. diorang ni pun, tak payah la nak hukum bagai. Habis luka tangan aku. Heol!"

------Skip- Hwamin POV--

Aku melekatkan satu plaster pada lengan aku yang calar tadi sebelum memakai baju t berlengan panjang. Rambut pendek aku yang mengurai, aku sikat sebelum mengambil satu getah rambut, dan ikat rambut bahagian  atas. (Ala,, yang dekat dengan dahi tu, lepas tu, ikat sekali dengan rambut kat bahagian atas kepala). Kemudian, aku mengenakan contact lense berwarna coklat gelap untuk menutup warna anak mata aku yang berwarna kabur-kabur itu.

Krim wajah aku culit sedikit dan disapukan pada wajah aku yang sedikit kering. kemudian, aku mencapai Lip balm berperisa anggur dan dicoletkat di bibir aku.

Selepas berpuas hati dengan penampilan, aku keluar dari bilik dan menuju ke dapur. Aku sempat memerhati disekeliling bilik, kosong. Mungkin Yumi unnie dah keluar kot? Petii sejuk aku buka dan mengambil beberapa biji roti melon dan sebotol air teh hijau. Kemudian, aku keluar menuju ke playground.

Aku berjalan menuju ke bawah sampil menyanyi lagu Crystal Snow dengan suara yang perlahan. Sesekali aku menggigit roti melon tersebut. Breakfast !

Sebaik sahaja aku sampai di playground, aku mencari-cari manusia yang mungkin sedang menunggu aku sekarang ni. Tapi malangnya, sorang pun tak muncul. Jadi aku ambil keputusan untuk melayan kanak-kanak yang sedang seronok bermain.

"Konichiwa, kids" ujarku sambil melambai-lambai ke arah beberapa orang kanak-kanak yang sdang bermain gelongsor. Mereka membalas lambaian aku dengan wajah polos dan riang mereka. Kemudian, seorang kanak-kanak perempuan, bermata hazel datang mendekati aku.

" Can I ask you something?" tanya si kecil tersebut.

Aku tersenyum sebelum mengangguk. sempat aku mencubit pipi chubby nya yang berona merah itu.

"Are you one of GTG? My sister loves GTG so much and she said, she want to meet GTG in real life"

Aku mengangguk " yes, I'm one of them. I really appreciate that . Your sister must be really beautiful like you right? Is your sister coming to BTSXGTG consert this saturday?"

Si kecil itu mengangguk . Kemudian, si keccil tersebut menghulurkan sebungkus gula-gula handmade / sticky kepada aku. "I need to leave now. There has a guy ask me to give this to you. He must be your boyfriend cause he say he miss you so much" Kemudian, dia terus berlari.

Aku mengekori budak kecil itu senyap-senyap, sbb dia tak pergi main seperti budak lain, tapi dia berlari masuk ke lobi hotel.

"Did it?" tanya satu suara.

"Of course, so where's my cookies?" suara si kecil tadi kedengaran seakan-akan menagih sesuatu.

"Here, thanks !"

Tak lama lepas tu, aku nampak budak itu berlari ke arah aku. Aku perhati sahaja si kecil itu, bila dia sedar aku sedang memerhati perlakuannya, dia terkejut lalu merapatkan keda-dua belah telapak tangannya. 

Aku mendekatka jari telunjuk pada bibirku, dan menyuruh budak itu pergi. 

Aku kemudian mendekati seseorang yang sedang menyorok disebalik dinding. Sebaik sahaja figura lelaki itu kelihatan, aku terus menunduk.

"Mianhae..." ucapku.. Walaupun aku tak tahu, apa salah aku.

Dahi Taehyung berkerut "kenapa  nak mintak maaf?"

Aku engangkat bahu sahaja sebagai jwpn.

Taehyung mengeluh sblm menarik aku asuk ke dalam dakapannya. "Hwamin, tolong...?"

Aku memandang tepat pada wajahnya, dan mengerutkan dahi, meminta penjelasan.

"Tolong berhenti buat saya risau, tolong berhenti buat saya jealous, tolong berhenti berlakon seperti awak dan saya tak ada apa-apa hubungan, tolong jaga hati saya, tolong buuktikan yang awak cintakan saya, sama seperti saya cintakan awak, Tolong, tolong cintakan saya, dan tak tipu diri awak dan diri saya.. ya?"

DUSH!! Terdeep.

"Saya ttahu, awak takut kalau fans and paparazzi serang kita kan? Don't worry.. The world already know the truth that wee're dating"

Aku memandang Taehyung dengan wajah tak percaya "WHAT???"

Taehyung senyum petak "Thanks to Appa Bang, he did that."

Aku ternganga... Pa,, kejam nye papa kat hwamin pa? Kenapa?

"So, kosong-kosng kan?" tanya taehyung meminta kepastian.

Aku mengeratkan pelukan sambil mengangguk. "Sorry again. Aku bukannya nak jauhkan diri atau berlakon atau apa.. aku cuma takut kalau kau yg berlakon, acah-acah mcm long lasting love tapi tak pun.."

Taehyung ketawa "aigooo.... Jauhnya pemikiran"

Aku tersenyum mendengar tawa taehyung. "Saranghae.."

-------------------------------

Pleasseeee Vote for this chap!


I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now