38

62 4 0
                                    

Aku menunggu Taehyung di Jambatan sungai Han, dan hampir 30 minit aku di situ, menunggu kemunculan Taehyung. Aku cuma menyaarkan diri dan berfikiran positif. Snack di tangan aku dah habis, sebab aku melantak dari masa aku sampai sini tadi. 

Sejujurnya, aku mula rasa bosan, dan hendak saja aku melompat-lompat di tengah-tengah jalan raya tu, tapi aku masih mahu hidup jadi aku hanya duduk di atas lantai sambil termenung.

"Mana ko Tae?" gumamku seorang diri. Dahlah aku sendirian kat sini, dia biar aku tunggu pulakk. Call mula-mula tadi tak angkat, mesej tak replay, aku tanya budak BTS yang lain, semua cakap dia keluar, tapi tak tau pergi mana. 

Aku mengeluarkan smartphone HTC pemberian Taehyung dulu, dan mendail nombornya. Dan aku tersenyum apabila panggilan disambut . "Tae! Where are you? Lama baby tunggu tau.." rungutku di situ sambil menghentak kaki manja, wlaaupun Tae tak akan nampak aku kat sini.

"Tae~ Nak kiss"  

wajah aku berkerut. Lain pulak suara yang muncul. Ni Bukan suara Taehyung, dan kau tahu ini suara perempuan. Alaahh Drama nye hidup aku ni.

"Hah.. Kiss? meh sini..." dan akhirnya kedengaran suara Taehyung di talian.

Aku mula rasa marah.  Macam mana aku nak pastikan ni suara Taehyung?

Tak ada manusia lain yang ada suara 4D seperti Kim Taehyung. 

Dan satu lagi.

Semasa calling ni, kaki aku bergearak menuju ke arah satu restoran yang berdekatan, dan ini , dialog yang sama, orang lelaki yang sama, sedag bercumbu depan aku dengan perempuan lain. Bukan seorang, tapi 2! Mabuk?? Mereka berdua tak minum apa-apa pun yang memabukkan. Buktinya, di atas meja tu cuma ada jus tembikai dan botol air mineral. 

Hancur luluh hati aku melihat gelagat mereka berdua.

Taeri unnie.. Hana.. Sampai hati kau kan. Busuk betul hati kau. Aku menndengus kasar.

Kaki aku berjalan menuju ke meja mereka, dan duduk di hadapan mereka, sambil cuba untuk mengawal perasaan dan riak wajah aku. Aku merenung wajah mereka bertiga yang masih belum sedar kewujudan aku.

Aku berdehem. Dan Taehyung terus melihat aku, dan terkejut. "Taetae-ahh.. Nak kiss jugak" lakonku dengan muka menggoda . Bibir bawahku digigit lembut dan au memandang wajah Taeri dan Hana. "Eh.. Hai bitch. Buat apa kat sini?" tanyaku sinis dan smirk.

Aku meletakkan jari di bibirku dan buat muka perempuan gedik terkejut. "Eh.. Oh, korang tengah date eyh? Sorrylah.. Kacau eyh. I cau dulu lah ye.. Bye" Aku berdiri lalu mengambil jus ttembikai di dalam gelas, lalu menuang air itu di atas kepala mereka bertiga. 

"Oh Fuck! Whatta you doing?" jerit Taeri dengan wajah yang dah merah.

"FUCK!!" Hana mula menyumpah.

Aku pandang Taehyung yang hanya menundukkan wajah.

aku tersenyum manis. " tak cukup ker? ok jap eyh.. " Aku mengambil air yang dibawa oleh pelayan yang hendak menghidangkan air, dan aku simbah air itu ke wajah mereka bertiga. 

"Hei" tegur pelayan tersebut. Lalu au mengeluarkan bbrp not wang dan menghulurkannya pada pelayan tersebut, " Duit air yang saya curi dari awak tadi"

Dan aku beredar. 

"Baby!! Baby!! Wait! Let's talk!" Taeyung engejar aku dari belakang. Aku berhenti dan memandang wajahnya dengan wajah yang ksong.

"Talk about what?" tanyaku seperti seorang yang innocent

"Let me explain.."

Aku smirk "Nothing that you need to explain, you're not even drunk, you touuch 'em, kiss 'em passionately like they are actually having a title like me that is 'Your girlfriend' . Ops, now I'm your exgirlfriend."

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now