5: Not Now

225 8 0
                                    

______________________________________

Before:

"Ppali! Tolak katil ni keluar!" Jerit Luhan di pintu bilik, pantas D.O dan Sehun menolak katil Chanyeol keluar dari bilik. Suara tembakan dan juga jeritan masih lagi terdengar. Harapan Sehun hanyalah dia berharap dia masih lagi hidup bila keluar dari hospital ini. Ya! Itu sahaja!
______________________________________

"Jamkkan!!" Halang Jong Suk tiba-tiba.

"Ahh wea??!" Marah Luhan dan Lay di belakangnya.

"Luka dia masih belum pulih, jahitan masih basah, geundae, Chanyeol-ssi, jangan banyak sangat bergerak." Jong Suk melihat ke arah Chanyeol, dan kembali ke arah Luhan.

"Tembak Aku Luhan" arahnya.

"Michyeoss-eo?!"

"Hell no! Aku cuma tak nak di syak you fool! However, I still love--"

"Ahh, shut up!" Muncul Tao dari belakang dan...

Bang!

"Geseki kyaa!!" Jong Suk memegang lengan kirinya Yang di tembak dan berlumuran darah miliknya.

"Ppali! Nanti lebih ramai polis yang datang" arah Tao lalu membantu sehun dan D.O menolak katil Chanyeol keluar.

Sebaik sahaja kakinya menginjak di luar bilik, simbahan darah berada di sekelilingnya. Suara tangisan kanak-kanak menyapa telinganya. Raungan kesakitan dan suara tembakan di mana-mana. Sehun terdiam, dia kaku dari terus melangkah. Dia dengar suara Kris, Kai, mengarahkan dirinya untuk berjalan tetapi lututnya terlalu lemah.

Tolonglah, dia baru 18 tahun dan masih polos untuk mengetahui segalanya. Tambahan pula fakta mengenai kawan barunya tadi di rumah agam milik chanyeol. Dalam keributan Yang melanda dirinya, dia hanya sedar tubuhnya di angkat oleh seseorang dan itu ialah...



"Ch-chanyeol?" Akhirnya dia kelam. Hitam menyapa ruang matanya. Sehun pengsan. Pengsan dalam gendongan Chanyeol.

🌹🌹S*K*I*P🌹🌹


Bilik chanyeol dipenuhi oleh manusia. Dapat di yakinkan mereka sedang memerhatikn seseorang di atas katil bersaiz King bed. Lagi mereka perhatikan saat Ada pergerakan walau kecil, namun Mata indah itu tetap tak terbuka.

"Ini semua salah kau Park!" Amuk Chen dan ingin memukul chanyeol namun sempat di tahan oleh Kai.

Ya, ia Sehun Yang terbaring kerana pengsan di hospital tadi. Wajahnya memucat, serta peluh dingin yang keluar dari tubuhnya. ChanYeol hanya diam dan duduk di samping sehun. Bahkan dia hanya memakai seluar jeans dan topless, Tubuhnya hanya berbalut Kain Pembalut luka.

"Bawa milik korang ni ke tempat lain, sebelah aku 'makan' mereka" ujar Chanyeol dan menatap mereka dingin. Pantas sahaja Lay, Kai, Tao, Kris dan Luhan menarik namja yang akan menjadi milik mereka, seutuhnya.

Perlahan Chanyeol menaiki katil itu dan merebahkan badannya bersebelahan namja manis itu. Namja yang telah berjaya menduduki carta hatinya di tempat pertama, Sejak 10 tahun Yang lalu. Ya, 10 tahun Yang lalu.

"Kau milikku, Oh SeHun" gumamnya sebelum dia menarik​ tubuh sehun ke dalam pelukannya.

Meanwhile...

10 orang namja sedang saling berhadapan kini di ruang tamu rumah chanyeol. 5 orang lelaki sedang melutut di hadapan namja yang lain mereka ialah Lay, Kris, Tao, Kai dan Luhan sedang menghadapi amukan para uke.

"Yak! Dalam banyak- banyak kerja dekat dunia ni, korang lebih pilih untuk jadi kuli chanyeol?! Michyeoss-eo?!" Itu dia, amukan si comel(?)
Xiumin. Putus sudah kesabarannya.

"We don't have any choice honey" ujar Luhan sambil tetap menunduk di hadapan Xiumin.

_blush_

"Ek-hem! W-wea? Kenapa tak ada pilihan lain?" Xiumin Cuba menutup semburat di pipinya.

Para maid Yang sedari tadi mengintai ketawa bersama. Begitu juga pengawal mereka. Ini merupakan suatu pemandangan yang jarang berlaku di banglo malahan pada ketua mereka juga. Kris perasan perkara itu, dan dia memberi pandangan MAUT ke arah mereka.

"Kyaa! Wu Yi Fan!" Jerit Suho dan lucunya, Kris terus sahaja menikus.

"Excuse me sir, sorry for disturbing... But Mr Kris, Mr Lay" panggil seorang pengawal mereka.

"Wea?" Soal Kris dingin.


"Seoul, 16:30 pm, kejadian pencerobohan dan tembakan besar besaran di hospital XxX di daerah ganggnam Gu telah mengakibatkan 50 orang cedera. Mangsa terdiri daripada 30 orang pesakit, 15 kakitangan hospital dan 5 orang anggota polis.

Motif pencerobohan tersebut ialah ingin membawa lari seorang ketua mafia yang paling dikhe_"

"Again I'm asking all of you... Kenapa kau bekerja dalam bidang ni?" Soal Baekhyun dengan nada mengugut.

{FLASHBACK}


Lay mengorak langkah ke arah D.O Yang kini sedang berpelukan erat, ketakutan. Perlahan dia menunduk di hadapan mereka, tangan Lay terangkat dan mengelus sayang kepala D.O

"Sehun, D.O, we need your help" ujar Lay dan tersenyum manis.

"T-tolong a-apa?"

"Pergi jumpa Chanyeol dekat hospital. Alih perhatian polis. Kita akan bawa Chanyeol pergi dari sana"

"M-MWO?!" Jerit mereka berdua. Terkejut.

"Sebenarnya, siapa ChanYeol? Siapa yang serang dia? Kenapa polis tahan dia? Kenapa tahan kami?" Dan banyak lagi 'kenapa' dari Baekhyun. Perlahan Tao berjalan ke arah Baekhyun dan berdiri di hadapannya sambil tanganya di seluk ke dalam saku.

"Chanyeol... Dia boss kami, Kami kerja dengan dia.. Nama samaranya ialah Loey Park. Dia ketua mafia... Ketua mafia kelas satu..." Jelas Luhan sambil tersenyum.

"Orang yang serang dia ialah Kim Nam Joon atau lebih di kenali sebagai RapMonster, Ada kisah lama mereka dulu... Anni, dendam lama yang belum di langsaikan." Sambung Tao pula sambil menarik baekhyun untuk berdiri.

"Kenapa Kami tahan kau? Well kumpulan Rapmon Tu dah nampak korang dengan Kami, and for sure! Mereka akan cari korang sebab korang adalah..." Percakapan Lay tergantung.

"Kelemahan Kami..." Ujar Kai dan melihat tepat ke anak mata Chen.

Mereka terlarut dalam kesepian, mungkin juga terkedu dengan percakapan namja berstatus seme di hadapan mereka kini. Malah tidak lupa dengan tatapan teduh milik mereka...

{FLASHBACK END}


"Kenapa Aku kerja dengan dia? Kenapa? Heh... YAK! CAN YOU JUST SHUT THE FU*K UP?!"

Bukanya menjawab, namun diri mereka Yang sudah tersalut dengan nafsu amarah malah mengheret tubuh uke itu kembali ke dalam bilik yang pernah di tempati oleh mereka sebelumnya. Lagi terdengar jeritan sadis saat mereka di kunci dalam bilik itu.

"Belum saatnya untuk kamu tahu perkara yang sebenar, not now..." Mereka hanya berharap, yup! Berharap ini akan habis secepatnya...

TBC

Apa maksud chanyeol? 10 tahun Yang lalu? Apa yang dirahsiakan oleh Kris, Lay, Tao, Kai dan Luhan?? See more at the next chapter...

A big thanks untuk sesiapa yang dah baca cerita what's wrong with chanyeol. Jeongmal gamsahamida...

Terus vote untuk author terus semangat sambung cerita ni... See you next chapter ❤

What's wrong with ChanYeol?!  [COMPLETE]Where stories live. Discover now